Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Castle - Klossfestival

Startat av Celwin, 08 februari 2024 kl. 14:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Celwin

Hejsan, varit medlem här sen 2018 men inte varit jätteaktiv utan mest hämtat inspo till mitt bygge. Just nu håller jag på med mitt första Castle Moc, inspirerat av Lion knights, Dragon knights, forrestmen och Wolfpack från 90-talet. Jag skulle gärna vilja ställa ut detta när klossfestivalen kommer till Karlskrona i Maj men vill gärna ha lite feedback från er om det "håller måttet". Tanken är att det totalt skall vara 15gråa basplattor stort, just nu är bara 8 klara men har plan klar för resterande. Skall bland annat dit en hamn, fängelse ö, grottor och ett mindre Wolfpack näste och massa mer skog och Landskap. Har även lite planer på att snygga till landskapet och vägarna då de är väldigt fyrkantiga just nu, men som sagt mitt första MOC i vuxen ålder :)

Hela det gråa slottet är modulärt och kan plockas isär för att visa rummen ända ner till fängelsehålorna :)

Tacksam för feedback :)

Mvh Daniel

dalle

Tycker mycket väl att det håller måttet för att ställa ut. Det är redan nu en bra storlek och du säger att du tänkt utvidga det. Gillar att du konsekvent byggt i old school stil med äldre falanger. Det funkar bra.
Om jag ska ge dig feedback på något så är det att den stora klippan är lite väl symmetrisk och ger ett randigt intryck. Du kan nog variera med olika slopes så blir det bra.

Tunnan

Håller väl absolut måttet. Kör på säger jag 👍🏻

Celwin

Citat från: dalle skrivet 08 februari 2024 kl. 15:16Tycker mycket väl att det håller måttet för att ställa ut. Det är redan nu en bra storlek och du säger att du tänkt utvidga det. Gillar att du konsekvent byggt i old school stil med äldre falanger. Det funkar bra.
Om jag ska ge dig feedback på något så är det att den stora klippan är lite väl symmetrisk och ger ett randigt intryck. Du kan nog variera med olika slopes så blir det bra.
Ska in 3st baseplates mellan nuvarande "grönområde" och Dragon Castle för tycker det ser lite ihoptryckt ut. Japp jag vet det ser skit ut så ska se till att fixa det :) tack för feedback :) 

Celwin

Citat från: Tunnan skrivet 08 februari 2024 kl. 15:39Håller väl absolut måttet. Kör på säger jag 👍🏻
Tackar, ja då kör vi 😄

Cleefuzz

Håller med övriga. Ställ ut! Du behöver verkligen inte ha någon prestationsångest över ditt bygge!

danielbrrssn

Det är perfekt för att ställa ut. Mycket olika scener att titta på och det är tydligt. 

Roligt att få se det här på forumet med. Bra bygge. 

Celwin

Sakta men säkert går det frammåt 😊

Skall in ett vattenfall med skovelhjul/kvarn (motordrivet) ovanpå berget. Sen nån form av strid mot grottroll inuti berget

Sen en liten skattgömma under trädet på ön 

Joyride

Kul att se att det går framåt! Jag skulle gärna titta närmare på ditt bygge och kommer du till Karlskrona så gör vi utställningsdebut på samma festival!  :)

De stora grottöppningarna ser riktigt bra ut!
Har jag något förbättringsförslag (i mina ögon) så är det att få mer liv i det tunna tornet. Det ändrar såklart karaktären och tjockleken och därför kanske inte genomförbart. Men hur skulle det se ut med en kolumn av 1x1 bricks mellan panelerna där de flesta är ljusgrå men någon kanske är rund eller bryter av i färg? 🤔




Instagram: joyride_bricks

Celwin

Citat från: Joyride skrivet 13 april 2024 kl. 08:30Kul att se att det går framåt! Jag skulle gärna titta närmare på ditt bygge och kommer du till Karlskrona så gör vi utställningsdebut på samma festival!  :)

De stora grottöppningarna ser riktigt bra ut!
Har jag något förbättringsförslag (i mina ögon) så är det att få mer liv i det tunna tornet. Det ändrar såklart karaktären och tjockleken och därför kanske inte genomförbart. Men hur skulle det se ut med en kolumn av 1x1 bricks mellan panelerna där de flesta är ljusgrå men någon kanske är rund eller bryter av i färg? 🤔





ja det är jäkligt spännande, jo precis jag bor i Karlskrona så nära o bra :) tack för feedback, jag lägger det på fix listan (försöker bygga klart helheten först så man har nått att ställa ut) så skall jag försöka fixa de mer undermåliga delarna i mån av tid, har blandannat vägar, lite klippor och tornet som är under all kritik 😊

Kul att du också gör debut! Är det i samma genre eller kör du på nått annat?

Joyride

Citat från: Celwin skrivet 13 april 2024 kl. 12:13ja det är jäkligt spännande, jo precis jag bor i Karlskrona så nära o bra :) tack för feedback, jag lägger det på fix listan (försöker bygga klart helheten först så man har nått att ställa ut) så skall jag försöka fixa de mer undermåliga delarna i mån av tid, har blandannat vägar, lite klippor och tornet som är under all kritik 😊

Kul att du också gör debut! Är det i samma genre eller kör du på nått annat?

så tänker jag också med mitt bygge, att jag har lite tankar om framtida förbättringar. Ser till att få helheten klar först.

Mitt bygge är inte slott/medeltid utan en större lokal med maskerad (du hittar den under Egna byggen/MOC med namnet Maskeraden).
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.