Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Bizzy78

BILKA har 30% på allt lego hela denna helgen.

Anna

Citat från: Freppe skrivet 01 november 2014 kl. 11:50
På tal om lagersaldo så verkar ICA ha fyllt på, så exempelvis går att beställa för 1500 kr igen.
Tack Freppe! 42030 tog slut precis under beställningen tidigare i veckan, men nu kunde jag beställa den igen inklusive godståg 60052 :)

Ashman

Citat från: Freppe skrivet 01 november 2014 kl. 11:50
På tal om lagersaldo så verkar ICA ha fyllt på, så exempelvis går att beställa för 1500 kr igen.
Tack för tipset! Först var den slut när jag beställde och skulle hämta i butik men om den kunde skickas fick jag grönt ljus. Så får se om den dyker upp.

mssm

Citat från: Freppe skrivet 01 november 2014 kl. 11:50
På tal om lagersaldo så verkar ICA ha fyllt på, så exempelvis går att beställa för 1500 kr igen.


Jag upptäckte också erbjudandet i måndags och då var den redan slut. Enligt mail från ICA Hemma så ska de inte få in den i lager förrän vecka  46 så jag anar oråd. Men jag lade en order tidigt som attan i morse och den är fortfarande i lager.. Jag misstänker att det kommer ett mail på måndag om att det har blivit fel...

littlespleen

Någon som vet hur länge Icahemma har den här rean?

Passade på att köpa bl.a. och idag.
Otroligt tacksam för tipstråden, tack ni vänliga själar.

humlan

Citat från: littlespleen skrivet 01 november 2014 kl. 20:32
Någon som vet hur länge Icahemma har den här rean?

Sista dagen imorgon. Är jag rätt säker på.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Tänkte köpa på Toysrus idag. Såg att den fanns på lager igår, men idag var den slut :(

Som tur var fanns den återigen på lager på ICA Hemma, så då slog jag till. Det blev bättre pris än Toysrus. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

pazappa

Jag får instämma i kören som tackar för tipset om 25 % på Toys r us. Blev några set beställda därifrån, och nu ska vi åka ut till Barkarby och se om de hade något trevligt kvar. Som jag skrev om tidigare tänker jag byta in de två 4300-kronorsaskarna och köpa tillbaks dem. Hur jag kommer till Toys r us en söndag med familjen? Ikea ligger ju där ute ;)

Ashman

#3068
Skulle beställa inatt men redan före tolvslaget försvann hela min önskelista från webblagret  :( utom Sopwith Camel. Nåja, var precis i butiken och fick loss en b-wing, 10188 dödsstjärnan, och . Julklappar både till barnen och mig ordnade  :)

När jag stack kl 10:30 fanns en del town hall modulhus, r2d2, Metallskäggets skepp, arkham asylum, vw camper, sopwith camel, kranbil 42009 kvar bland annat. Detta var i Malmö.

x_inteduplo_x

Köpte för 524,25 och för 336,75 på Toysrus idag.
Tror det ska vara ett hyffsat pris för men är inte riktigt nöjd.

pazappa

Det gick helt smärtfritt att byta ut varorna på Toys r us och sedan köpa tillbaka dem rabatterat, personalen tyckte att det var självklart att jag gjorde så, så det pinsamma försvann.

Sedan blev det lite fler inköp när jag ändå var där. Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.

Hade mer i famnen men när de kom ut från lagret så sa de att "det var det här som fanns kvar". Man kan tycka att de borde plocka bort kartonger för sådant som är slut men jag har även full förståelse för att en sådan här dag är hektisk.

Det ryktades bland kunderna i butiken att att personalen hade gått och höjt priserna under dagen. Ingen aning om det stämde, men verkar inte så på de priser jag kollat i förväg.

beguiristain

Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Det gick helt smärtfritt att byta ut varorna på Toys r us och sedan köpa tillbaka dem rabatterat, personalen tyckte att det var självklart att jag gjorde så, så det pinsamma försvann.

Sedan blev det lite fler inköp när jag ändå var där. Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.

Hade mer i famnen men när de kom ut från lagret så sa de att "det var det här som fanns kvar". Man kan tycka att de borde plocka bort kartonger för sådant som är slut men jag har även full förståelse för att en sådan här dag är hektisk.

Det ryktades bland kunderna i butiken att att personalen hade gått och höjt priserna under dagen. Ingen aning om det stämde, men verkar inte så på de priser jag kollat i förväg.

Vilket inköp! Vad har du för Legobudget?  :P

Ashman

Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.
Och där där försvann min ångest att jag handlar för mycket! Tack :D  :D

Record

Citat från: beguiristain skrivet 02 november 2014 kl. 19:50
Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Det gick helt smärtfritt att byta ut varorna på Toys r us och sedan köpa tillbaka dem rabatterat, personalen tyckte att det var självklart att jag gjorde så, så det pinsamma försvann.

Sedan blev det lite fler inköp när jag ändå var där. Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.

Hade mer i famnen men när de kom ut från lagret så sa de att "det var det här som fanns kvar". Man kan tycka att de borde plocka bort kartonger för sådant som är slut men jag har även full förståelse för att en sådan här dag är hektisk.

Det ryktades bland kunderna i butiken att att personalen hade gått och höjt priserna under dagen. Ingen aning om det stämde, men verkar inte så på de priser jag kollat i förväg.

Vilket inköp! Vad har du för Legobudget?  :P

Vem vet kanske har sparat i 37 år för detta inköp, eller vunnit på lotto. Kul! du kommer ha många trevliga byggtimmar framför dig, en gissning är att du kommer fastna för biografen, och då blir det ändå roligare eller tråkigare för plonkan framåt när det skall kompletteras upp med resten i CC- serien ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

littlespleen

Känner att jag handlade för lite... Blev lite från toysrus också

LEGO THE MOVIE 70814 Emmets byggrobot
155714      1 st.      162:25      486:75
      LEGO THE MOVIE 70810 Metallskäggets sjöko
155725      1 st.      699:75      2099:25
      LEGO 71006 Simpsons hus
155665      1 st.      499:75      1499:25
      LEGO 10224 stadshus
155273      1 st.      499:75      1499

Ångrar djupt att jag inte beställde Mindstorms från ica för 2500 när jag hade chansen.
Men det tar ett tag att bygga dessa :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.