Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Presentation av BriXtar

Startat av Krossover76, 15 juli 2017 kl. 21:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Krossover76

Hej alla Swebrickare,

Tack för de fantastiska dagarna i Örebro förra veckan för de som var där! Imponerande att beskåda alla byggen! Under Klossfestivalen hade vi vår stora lansering av BriXtar. Många av er har säkert hört talas om BriXtar-appen vid det här laget, inte minst alla ni som var på plats på Klossfestivalen i helgen. Tänkte därför att vi skulle skriva om vilka vi är och våra visioner med plattformen.

Idén till BriXtar uppkom för 2,5 år sedan. Jag och min kollega Jonathan är båda föräldrar till barn som älskar LEGO(R) och som så många fann vi tillbaka till klossen tack vare barnen. Lego hade utvecklats under våra 20 år av Lego frånvaro (dark age). Men en sak hade inte ändrats, faktum att man efter ett års legobyggande med barnen satt där med en låda full av klossar som man inte använde utan det skulle köpas nytt Lego. Det var då tanken väcktes kring att återanvända sitt befintliga Lego (samtidigt visste vi att merparten av barnfamiljer bygger efter manual).  Vi började göra djupgående research och kom då bl.a. i kontakt med en värld som var helt främmande för oss. Alla fantastiskt duktiga vuxna Legobyggare, AFOLs. Vi hade alla en gemensam nämnare, intresset för Lego. Vi började genast undersöka på vilka plattformar AFOLs samlades kring, vilka man tyckte var bra och varför. Många av dessa plattformar drivs av hängivna AFOLs med ett beundransvärt engagemang. Dock såg vi att få drevs kommersiellt och man saknade ofta resurser. Många av plattformarna var webbaserade och man saknade resurser för vidareutveckling. Dessutom använde vuxna legoentusiaster ofta tre, fyra plattformar för sina behov. Brickset, Rebrickable, Bricklink var några. Vi tittade även på MOCpages, MOCplans m.fl..
I tiden där det växer fram många nischade sociala plattformar för smartphones och tablets med fördjupad funktionalitet för olika intressen (Vivino, Fishbrain, Strava etc) så saknade vi en för alla som älskar klossen och för vuxna legoentusiaster. Vi ser att många flyttar till olika Facebookgrupper som uppfyller ett visst värde men saknar just fördjupad funktionalitet. Vi ville skapa en plattform som var i tiden samtidigt som vi såg en möjlighet hur vi skulle kunna förena alla i deras gemensamma intresse.

Så vad vill vi då med BriXtar?
Vi vill skapa värde för alla som bygger. Oavsett ålder eller om man bygger från manual eller fritt. Om man söker inspiration eller vill synas om man vill utvecklas som byggare.
BriXtar ska vara lättillgängligt, användarvänligt och samtidigt kraftfullt. Vi bygger plattformen för iOS, Android och webben. Den sistnämnda kommer även erbjuda fler feautures för de mest bitna.

Med lanseringen denna månad har vi tagit första steget. Vi har fått fantastik respons från barnföräldrar och barn men även från vuxna legoentusister. Som har hittat nya användningsområden och kommit med förslag på nyutveckling.
Igår fredag 14/7 lanserade vi en egenutvecklad mjukvara som renderar manualer i 3D (demonstrerades under Klossfestivalen) i (webb och iOS). För de som bygger digitalt så behöver man inte längre skapa manualer själv för att kunna återuppbygga ett bygge man tidigare skapat. Du har partslist och en 3D manual under din profil. 3D manualen ger förutom en helt ny byggupplevelse möjligheten att se andras byggen i 3D. Se olika tekniker, zooma in och zooma ut plocka isär bygget bit för bit eller specifika bitar. Allt detta digitalt i smartphone eller Ipad. Detta är idag unikt. Dessutom kommer man som användare inte att behöva lägga ned någon tid på manualen. Vi behöver vidareutveckla 3D manualen ytterligare framförallt med regelverk för hur byggen byggs upp men hoppas ni redan i denna första version finner nytta i den. Utöver det har du möjlighet att registrera hela ditt digitala legobibliotek i BriXtar och även importera om man gjort det tidigare på annan site.

Vi har även skapat möjligheten till att skapa egna tävlingar där man kan utmana varandra med flera avancerade inställningar. Under hösten kommer även möjligheter till utveckling som byggare och olika levels

Många av er har varit en inspiration för oss i detta arbete och även blivit inspiration för många barn.

Vi fortsätter att utveckla funktioner som skapar värde för vuxna legoentusister och mer är på gång!

Tyvärr kan vi inte avslöja allt då vi ser att även konkurrenterna inte står still. Vi tittar på egen funktion kring WIP samt även på sikt möjlighet kring handel med klossar. Från återförsäljare och användare sinsemellan.

Under det senaste året har vi arbetat med ca 40 AFOLs däribland många ur Swebrick som har varit med i en testgrupp på facebook "Brixtar testpanel" och bidragit till utformningen av BriXtar. Vi vill bli en naturlig del i AFOLs vardag och vi ser oss själva som ett komplement till alla LUGar, inklusive SWEBRICK. För att nå dit är vi väldigt lyhörda för era behov. Testa gärna appen, berätta vad ni tycker är bra och kom med förslag på saker vi kan göra bättre.
Ni når oss på på e-post: jonathan@brixtar.com och martin@brixtar.com.

Och testa gärna nya 3D manualen ☺

Martin & Jonathan

lingonfil

Jag tycker det är väldigt spännande det ni håller på med. Det är kul att se legohobbyn utvecklas, och jag hoppas verkligen att ert projekt flyger nu när det har lyft! Jag hoppas att många swebrickare kommer vara aktiva på brixstar och vara goda ambassadörer för swebrick.

Betweenbrickwalls

Spännande att höra mer om er tanke bakom Brixtar och era visioner. Jag ser fram emot att se nya funktioner!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Jehander

Tack för era positiva kommentarer Lingonfil och Betweenbrickwalls. :-)

Anders67. Du ställde lite frågor kring 3D-verktyget i den andra tråden. Jag besvarar dem här istället:

1. Alla bitar bör ha ett sekvans nummer så att respektive bit byggs på plats naturligt och då blir det enklare att följa.

3D-verktyget baseras på ett regelverk kring hur ett bygge ska byggas upp. I denna version 1 är regelverket extremt basic och behöver förfinas väldigt mycket innan det funkar tillfredställande.

3D-verktyget fungerar nu inledningsvis bäst med byggen som är genererade i Stud.io. I Stud.io kan man sätta upp "steg" för hur mycket ska byggas upp. Dessa steg ärvs också över till BriXtar 3D. Lägger man in steg så förbättras uppbyggnaden avsevärt.

2. Bitarna bör ingå i grupper på samma sätt som tryckta instruktioner, då kan uppspelningsfunktionen göra 'kapitel' stop/pauser.

Jättebra input. Vi tänker även att dessa grupper borde kunna byggas upp isolerat innan den appliceras på det större bygget.

3. Att högerklicka/dra för att snurra/rotera modellen är onödigt krångligt varför inte vänsterknapp dra det hade varit mer intuitivt.

Tanken är att vänsterknappen ska användas för att kunna dra isär och lyfta ut bitar, för att ex kunna se hur ett bygge ser ut på insidan. Därav används högerknappen för att snurra/rotera etc.

4. Centrering av modellen i fönstret på min dator så kom inte hela modellen med per default och det var svårt/krångligt att få med hela även vid manuell justering

Jag har märkt det med. Har även fått input på att axeln för rotationen flyttas om man flyttar bygget på skärmen, vilket inte är helt optimalt alla gånger. Som sagt, detta är version 1 och saker behöver förfinas.

Kom väldigt gärna med mer input kring BriXtar 3D. :-)

drdoddo

Får väl ta och väga in med lite åsikter jag också :) Jag har varit med relativt tidigt i detta projekt då Jonathan och Martin kontaktade mig för input, etc (sannolikt då jag bygger ohälsosamt mycket  :o). Har varit en rolig resa där jag bl a varit så illa tvungen att lära mig LDD  ;) (något som jag iofs förhoppningsvis kommer ha nytta av på sikt när det gäller lite större projekt).
Då det är relativt tidigt i utvecklingen finns det säkert saker som kan förbättras över tid men att ha fått vara med på resan hittills har varit väldigt roligt. Jag är faktiskt imponerad över 3D-modellerna och tror att den på sikt kan bli riktigt bra. Tycker redan att den i vissa avseenden är smidigare än Blueprint då den verkar generera lite vettigare ordning på bitarna. Som nämnts tidigare (i denna eller den andra tråden) så är det en del frågetecken fortfarande. Jag har ingen insikt i ev finansiering/lönsamhet framöver så det lämnar jag till andra att diskutera. Jag använder fortfarande Flickr (samt Swebrick) som huvudsaklig källa för att publicera byggen och kommer fortsätta med det inom överskådlig framtid men det jag känner att jag som AFOL fått tillbaka är framför allt känslan av att det är rätt coolt när någon byggt någon av mina alternativmodeller, eller postar ett bygge som är inspirerat av min MOC.

Myko

Inläggen från den andra tråden:

Citat från: Myko skrivet 11 juli 2017 kl. 22:59
Gjorde en ny tråd av detta.

Jag tog också och testade appen men vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Jag är inte intresserad av att göra ritningar åt andra, så jag skulle isf bara ladda upp bilder på MOCs och samla likes? Det är ju samma som på flickr/Swebrick så det verkar onödigt.

Verkar också behövs jobba lite på UI:t. Hur man ska veta vad skillnaden på "Bygg" och "Skapa" är vet jag inte, och vore bra om man slapp logga in varje gång man startade appen. Registreringsskärmen och login-skärmen är dessutom identiska så man vet inte vilken man är på.
Citat från: pehter aka ibbe skrivet 11 juli 2017 kl. 23:05
Dom har en bit kvar innan den är användbar, för mig ska jag kanske säga. Märks att dom har bytt utvecklare på appen, till det bättre  ;)

Kommer att fortsätta använda Rebrickable, saknar vissa funktioner fortfarande....

Målgruppen är inte Afols utan snarare familjer som söker inspiration på vad som går att skapa med dom bitar som finns hemma och där kan det nog funka.
Citat från: Emma skrivet 11 juli 2017 kl. 23:35
Gillar att det går fort att lägga upp bilder direkt från mobilen. Hoppas det funkar att lägga dem på Swebrick. Precis som det går att göra från Flickr. Har inte testat än.
Citat från: Emma skrivet 12 juli 2017 kl. 09:32
På hemsidan kan jag trycka på dela-pilen och få upp en länk. Är det möjligt att få upp en BBCode istället?
Citat från: byStfn skrivet 12 juli 2017 kl. 11:30
Citat från: Emma skrivet 12 juli 2017 kl. 09:32
På hemsidan kan jag trycka på dela-pilen och få upp en länk. Är det möjligt att få upp en BBCode istället?
Om det inte är möjligt nu så säkert om vi efterfrågar det tillräckligt mycket! ;)
Citat från: Jehander skrivet 12 juli 2017 kl. 20:56
Allt är möjligt om det finns ett behov av det. :-)
Citat från: Jehander skrivet 15 juli 2017 kl. 22:41
Anders67. Jag superkul att du testat 3D-verktyget. Jag besvarar dina funderingar i den andra tråden. :-)

Zilmrud

Citat från: Krossover76 skrivet 15 juli 2017 kl. 21:03
Hej alla Swebrickare,

Tack för de fantastiska dagarna i Örebro förra veckan för de som var där! .....

....
Martin & Jonathan

Bra skrivet. Kul att veta mer om brixtars idé.

Jag själv tycker tanken bakom Brixtar är mycket bra. När jag själv var liten så MOCade jag mest utifrån det sparsamma antalet klossar jag hade. Jag skapade många nya kraationer som jag lekte med och sedan rev. Nästa gång jag bygge så byggde jag upp nya kreationer och lekte med. Men som förälder så har jag sett att min dotter tycker det är roligare att bygga efter instruktion än att bygga för byggandet skull. Då blir det ju tråkigt att legot bara blir stående på en hylla och ej leks med.

Därav tycker jag att Brixtar är perfekt. Kanske inte främst för mig som AFOL men för barn och deras föräldrar. Att kunna ha ett register över alla sina bitar och bygga nya spännande konstruktioner utifrån andras byggen. Jag tror att detta kommer hjälpa föräldrar att tillgodose sina barns behov utan att köpa nya dyra set hela tiden.

Den nya 3D-verktyget är verkligen genialt. Det blir lättare att använda än de traditionella pappersinstruktionerna. Och att det inte behövs en massa extra jobb för att skapa instruktionen utan att man endast laddar upp bygget och allt är klart.

Jag själv bygger sällan digitalt utan jag skapar mina kreationer utifrån de bitar jag har framför mig. Men jag har använt annan programvara och ritat i 3d samt jag har testat att bygga i LDD när jag inte har orkat plocka fram mina bitar. Men nu har jag skapat fler av mina kreationer digitalt då jag tycker det är så kul att se det i 3D-verktyget.

Om det framöver finns möjligheter för föräldrar att komplettera med 10-20 bitar så tycker jag det är Awsome! Jag kan erkänna att jag aldrig skulle ha tagit mig tid att hitta Bricklink och andra handelsplatser som förälder om jag inte var AFOL själv.
Innan jag hittade Swebrick t.ex. (typ mindre än 2 år sedan) så handlade jag lösa bitar på ebrix när jag var i Örebro nr jag skulle bygga ett hus till dottern.

Jag tror att Brixtar blir ett bra komplement till alla andra medier man använder. Och jag kommer nog dela med mig av mindre byggen för att jag tycker det är kul att se att andra uppskattar att bygga de saker som jag tycker är roliga att bygga. Och att barn och föräldrar kan få tillgång till det vi AFOLs sysslar med.

//Z


//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Wineyard

Jag träffade Brixtars grundare för ganska precis ett år sedan, då jag hamnade på vid samma bord som Jehander på Klossfestivalens utställarmiddag. Sedan dess har jag följt hur projektet har gått från ax till limpa. Själv har jag under året varit inblandad i projektet genom att ge feedback och betatestat. Jag tyckte då, som nu, att projektet var spännande, speciellt eftersom jag så ofta bygger både digitalt och i ABS. För mig är Brixtar i viss bemärkelse är en hybrid mellan flickr och Brickset och som samtidigt ger en möjlighet att ladda upp LLD-filer. Hur säljigt det än låter tycker jag på ett sätt att appen har allt samlat på en plats.

Jag tror att 3D-verktyget har stor potential. Det finns något extremt tillfredställande med att se bitarna falla på plats i ett bygge. Som Jehander varit inne på så finns det utvecklingsutrymme för verktyget, men i sinom tid tror jag att det kan bli väldigt användbart. Framför allt då verktyget ger en ganska unik möjlighet att visa digitala byggen på mer mobila enheter än min stationära dator!

Något jag har uppskattat med Brixtar-gänget är att de under hela processen har varit väldigt lyhörda för mina önskemål och kritik. Så följ Krossover76s önskan och berätta vad som är bra och vad som kan göras bättre!

stej123

Citat från: Wineyard skrivet 16 juli 2017 kl. 19:13
Jag träffade Brixtars grundare för ganska precis ett år sedan, då jag hamnade på vid samma bord som Jehander på Klossfestivalens utställarmiddag. Sedan dess har jag följt hur projektet har gått från ax till limpa. Själv har jag under året varit inblandad i projektet genom att ge feedback och betatestat. Jag tyckte då, som nu, att projektet var spännande, speciellt eftersom jag så ofta bygger både digitalt och i ABS. För mig är Brixtar i viss bemärkelse är en hybrid mellan flickr och Brickset och som samtidigt ger en möjlighet att ladda upp LLD-filer. Hur säljigt det än låter tycker jag på ett sätt att appen har allt samlat på en plats.

Jag tror att 3D-verktyget har stor potential. Det finns något extremt tillfredställande med att se bitarna falla på plats i ett bygge. Som Jehander varit inne på så finns det utvecklingsutrymme för verktyget, men i sinom tid tror jag att det kan bli väldigt användbart. Framför allt då verktyget ger en ganska unik möjlighet att visa digitala byggen på mer mobila enheter än min stationära dator!

Något jag har uppskattat med Brixtar-gänget är att de under hela processen har varit väldigt lyhörda för mina önskemål och kritik. Så följ Krossover76s önskan och berätta vad som är bra och vad som kan göras bättre!

Håller verkligen med om detta. Jag träffade Krossover76 första gången på vårt stora event i Halmstad och har sen dess träffat Jehander ett antal gånger och diskuterat deras idéer och jag är verkligen imponerad över hur idén/appen utvecklats under tiden.

Från början hade jag svårt att se varför och hur jag och andra skulle använda appen och framförallt att få ekonomi i den. Det är dock lätt att glömma bort att de flesta inte bygger/köper lego på det sätt som jag som Afol gör, utan den breda massan använder lego på ett helt annat sätt än jag själv, och det är hos dem ekonomin finns.

3D-verktyget verkar lovande och är milsvida bättre än LDD:s instruktioner eller de jag lyckats generera i blueprint.

Jag kommer hjälpa till och stödja Brixtar och tror det kommer bli en riktigt bra plattform för både Afols och icke-afols.

pehter aka ibbe

Några saker:

Det verkar finnas en begränsning på hur stor pdf:en man laddar upp kan vara men det finns ingen kontroll eller info om det när man laddar upp pdf:en. Det som händer är att pdf:en förhandsgranskas korrekt, laddas upp men när man tittar på instruktionen får man felmeddelande.

Saknar stöd för mpd men det kanske inte är så många som jobbar med det formatet och 3d-verktyget kanske skulle ha svårt för submodellerna ;D
Ett alternativ skulle vara att kunna ladda upp en egen bitlista till pdf-instruktioner.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Jehander

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 16 juli 2017 kl. 19:52
Några saker:

Det verkar finnas en begränsning på hur stor pdf:en man laddar upp kan vara men det finns ingen kontroll eller info om det när man laddar upp pdf:en. Det som händer är att pdf:en förhandsgranskas korrekt, laddas upp men när man tittar på instruktionen får man felmeddelande.

Saknar stöd för mpd men det kanske inte är så många som jobbar med det formatet och 3d-verktyget kanske skulle ha svårt för submodellerna ;D
Ett alternativ skulle vara att kunna ladda upp en egen bitlista till pdf-instruktioner.
Hej Pehter,

Jag ska kika lite på vad vi satt för begränsningar vad gäller storleken på pdf:en. Är den för stor så borde du givetvis få ett felmeddelande redan vid uppladdning.

Gällande mpd. Det är ju extremt mycket vi har velat utveckla och få på plats och vi vill givetvis även ha stöd för detta filformat. Men då tiden varit en trång sektor har vi ännu så länge prioriterat stöd för lxf och ldr. Jag har själv konverterat en del mpd-filer till ldr i Stud.io, något som är rätt enkelt. Det som ställer till det med våra 3D-instruktioner är ännu så länge dock submodellerna du gör i MLcad. Sparar du om dessa i Ldr-format så syns inte de underliggande bitarna i submodellen i filen. Något som jag då gjort istället är att lägga in submodellerna som "steg" i Studio. Dessa steg kommer även med i 3D-instruktionen varpå bygget byggs upp rimligt korrekt.

I ldr-formatet får vi även med bitlistan. Längre fram är också tanken att du själv ska kunna justera bitlistan om så skulle behövas.

pehter aka ibbe

Citat från: Jehander skrivet 17 juli 2017 kl. 00:00
Citat från: pehter aka ibbe skrivet 16 juli 2017 kl. 19:52
Några saker:

Det verkar finnas en begränsning på hur stor pdf:en man laddar upp kan vara men det finns ingen kontroll eller info om det när man laddar upp pdf:en. Det som händer är att pdf:en förhandsgranskas korrekt, laddas upp men när man tittar på instruktionen får man felmeddelande.

Saknar stöd för mpd men det kanske inte är så många som jobbar med det formatet och 3d-verktyget kanske skulle ha svårt för submodellerna ;D
Ett alternativ skulle vara att kunna ladda upp en egen bitlista till pdf-instruktioner.
Hej Pehter,

Jag ska kika lite på vad vi satt för begränsningar vad gäller storleken på pdf:en. Är den för stor så borde du givetvis få ett felmeddelande redan vid uppladdning.

Gällande mpd. Det är ju extremt mycket vi har velat utveckla och få på plats och vi vill givetvis även ha stöd för detta filformat. Men då tiden varit en trång sektor har vi ännu så länge prioriterat stöd för lxf och ldr. Jag har själv konverterat en del mpd-filer till ldr i Stud.io, något som är rätt enkelt. Det som ställer till det med våra 3D-instruktioner är ännu så länge dock submodellerna du gör i MLcad. Sparar du om dessa i Ldr-format så syns inte de underliggande bitarna i submodellen i filen. Något som jag då gjort istället är att lägga in submodellerna som "steg" i Studio. Dessa steg kommer även med i 3D-instruktionen varpå bygget byggs upp rimligt korrekt.

I ldr-formatet får vi även med bitlistan. Längre fram är också tanken att du själv ska kunna justera bitlistan om så skulle behövas.
Kom runt storleksbegränsningen genom att hitta en sida som komprimerar pdf:er så den kom under den magiska gränsen.

Förstår att mpd inte är högt på listan  :)
Testat med Stud.io och det programmet gillar inte mina filer, mpd-filerna laddas till ca 90-95% och sedan hänger det sig. Det lilla jag testade med import/export av en enklare mpd/ldr filer så verkar den skapa en mpd-fil fast med filändelsen ldr vid exporten vilket inte gör någon skillnad i slutänden.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Jehander

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 17 juli 2017 kl. 23:00
Citat från: Jehander skrivet 17 juli 2017 kl. 00:00
Citat från: pehter aka ibbe skrivet 16 juli 2017 kl. 19:52
Några saker:

Det verkar finnas en begränsning på hur stor pdf:en man laddar upp kan vara men det finns ingen kontroll eller info om det när man laddar upp pdf:en. Det som händer är att pdf:en förhandsgranskas korrekt, laddas upp men när man tittar på instruktionen får man felmeddelande.

Saknar stöd för mpd men det kanske inte är så många som jobbar med det formatet och 3d-verktyget kanske skulle ha svårt för submodellerna ;D
Ett alternativ skulle vara att kunna ladda upp en egen bitlista till pdf-instruktioner.
Hej Pehter,

Jag ska kika lite på vad vi satt för begränsningar vad gäller storleken på pdf:en. Är den för stor så borde du givetvis få ett felmeddelande redan vid uppladdning.

Gällande mpd. Det är ju extremt mycket vi har velat utveckla och få på plats och vi vill givetvis även ha stöd för detta filformat. Men då tiden varit en trång sektor har vi ännu så länge prioriterat stöd för lxf och ldr. Jag har själv konverterat en del mpd-filer till ldr i Stud.io, något som är rätt enkelt. Det som ställer till det med våra 3D-instruktioner är ännu så länge dock submodellerna du gör i MLcad. Sparar du om dessa i Ldr-format så syns inte de underliggande bitarna i submodellen i filen. Något som jag då gjort istället är att lägga in submodellerna som "steg" i Studio. Dessa steg kommer även med i 3D-instruktionen varpå bygget byggs upp rimligt korrekt.

I ldr-formatet får vi även med bitlistan. Längre fram är också tanken att du själv ska kunna justera bitlistan om så skulle behövas.
Kom runt storleksbegränsningen genom att hitta en sida som komprimerar pdf:er så den kom under den magiska gränsen.

Förstår att mpd inte är högt på listan  :)
Testat med Stud.io och det programmet gillar inte mina filer, mpd-filerna laddas till ca 90-95% och sedan hänger det sig. Det lilla jag testade med import/export av en enklare mpd/ldr filer så verkar den skapa en mpd-fil fast med filändelsen ldr vid exporten vilket inte gör någon skillnad i slutänden.

Hej Pehter,

Tråkigt att det inte fungerar för dig. Skulle du vilja testa att maila över en mpd-fil till mig på jonathan@brixtar.com så får jag testa lite. :-)

// Jonathan

Nextuz

mpd är bra mycket smidigare än ldr tycker jag :)
Mpd skiljer väl egentligen inte så mycket mot .dat-filerna som bygger upp bitar i ldrawformatet?
I mpd lär programmet leta efter .dat bitar (submodeller) i filen istället för i ldrawbiblioteket :)

pehter aka ibbe

Citat från: Jehander skrivet 18 juli 2017 kl. 18:14

Hej Pehter,

Tråkigt att det inte fungerar för dig. Skulle du vilja testa att maila över en mpd-fil till mig på jonathan@brixtar.com så får jag testa lite. :-)

// Jonathan
Exempel skickat.

En sak som jag tänkte på är att det syns inte i flödet om en modell har flera bilder i flödet, det syns bara om man klickar på modellen.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.