Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 oktober 2016 kl. 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Bricklink jobbar på ett nytt LEGO-byggar-program.

http://www.bricklink.com/v2/article_view.page?id=1009

Ser lovande ut. Gillar att det ska gå att bygga tillsammans på en modell. Kan vara roligt att göra när man sitter tillsammans i ett rum med ett gäng laptops :)

lingonfil

Bricklinkintegrationen känns väldigt användbar. Hoppas bara programmet är tillräckligt kraftfullt för att ersätta LDD.

Men funktionen att kunna bygga tillsammans på en modell ger jag inte så mycket för. Varför skulle man vilja bygga samtidigt? Snacka om rörigt. Kanske kanske skulle det kunna komma till användning om man ska kollaborera kring en design i t ex ett CB, men då behöver man nog kombinera det med en skypemöte för att det ska komma ut något vettigt ur det.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 31 oktober 2016 kl. 16:34
Jag har anmält mig till betan.

Jag med! Ser väldigt intressant ut med klassiska vyer om man är van i 3D-programmiljö istället för bara en enda vy! Taggad!

Joacim

Ni får återkomma så vi vet hur detta program fungerar! Verkar var ganska trevligt men är konservativ och håller kvar vid LDD. :o

Nextuz

Skrev oxå upp mig på betan :)

Kan bli riktigt stabilt om Bricklink håller i trådarna :)

Nybohov Creation Ltd.

Är det en göteborgare som kommit på namnet?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

byStfn


Nextuz

Citat från: byStfn skrivet 02 november 2016 kl. 17:52
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 02 november 2016 kl. 17:18
Är det en göteborgare som kommit på namnet?
Nä, det är för smart ;);););););)

Jaaa, verkligen ett smart namn :D   
Med .io i slutet skulle man kunna koppla på gränssnitt för verklig rörelse av motorer osv :D

byStfn

Någon här som blivit insläppt i betan ännu?

Dark_Link

Ja, kom mail inatt, men inte hunnit kolla än.

byStfn

Citat från: Dark_Link skrivet 17 november 2016 kl. 07:00
Ja, kom mail inatt, men inte hunnit kolla än.

Fick också mail i natt. Kanske såg de mitt inlägg :P

o0ger

Jag har försökt aktivera Betan, men det funkar inte för mig. Har någon annan lyckats?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Citat från: o0ger skrivet 17 november 2016 kl. 12:11
Jag har försökt aktivera Betan, men det funkar inte för mig. Har någon annan lyckats?

Ja, gick bra för mig i morse.

Har inte startat programmet ännu, bara laddat hem och installerat det.

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 17 november 2016 kl. 12:11
Jag har försökt aktivera Betan, men det funkar inte för mig. Har någon annan lyckats?

Jag fick det inte att fungera hemma på laptopen (pc) men på jobbets Mac funkar det... som en beta :) Lite buggigt och svårlokaliserat såhär i början :) Klickar på allting just nu!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.