Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [WIP] Maskeraden

Startat av Joyride, 04 december 2023 kl. 08:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Tom har tagit plats i köket. IRL hade han haft det tufft med hälsovårdsinspektören eftersom hans lilla hak ligger mitt emellan två toaletter under renovering. Men det struntar vi i i Legovärlden!

Instagram: joyride_bricks

Joyride

#46
Behöver seriöst skaffa lite belysning för att ta bättre foton men baren börjar ta form. Behöver få tag i bitar i rätt färg och täcka golvet med svarta tiles för att se om det mörkgrå funkar eller blir för stelt.
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Behöver få en idé om hur utemiljön ska se ut. Kommer inte gå runt hela och jag vill få lite "cut out"-känsla för att tydliggöra tanken med att byggnaden bara har ett halvt tak.
Var först ute efter något med runda former men det blir ett jäkla trixande att få till det på en höjd om fyra plates.

Blev att tänka om, började leka med wedges och hittade knappa 100 st på Bricklink-REA så det blir nog något i den här stilen.

Byggnaden är medvetet väldigt nedtonad, kommer försöka få till ett träd eller två som färgklick utanför.

Instagram: joyride_bricks

Colligo

Riktigt läckert bygge! Spännande att följa processen! Heja heja!

Joyride

Citat från: Colligo skrivet 22 februari 2024 kl. 06:13Riktigt läckert bygge! Spännande att följa processen! Heja heja!

Tack @Colligo ! Märkligt att det kan vara så mycket kvar när jag känner att helheten ändå börjar närma sig slutet. 😄
Känns som att jag lägger mest energi på att få modulerna att gå ihop på ett smidigt sätt och inte bakbinda mig själv i något som inte funkar längre fram.
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Igår byggdes det trappor!
Ber som vanligt om ursäkt för ljuset 🫣😑

Instagram: joyride_bricks

Daylight

Grymt. alltid skoj med work in progress.

andreaseldh


Joyride

Citat från: andreaseldh skrivet 28 februari 2024 kl. 20:57UOK-mästaren i arbete!

😄 @andreaseldh , har kommit till en del nu där det går att vaska onödigt mycket bitar - ska se om jag kan ta ut svängarna nu mot slutet 😄
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Landade hem lite nya bitar och tog mig an garderoben och golvet vid entrén. Det ska bli en annan minifig vid garderoben så han inte flyter in i allt annat grått annars saknas det bara någon 1x2 tile på golvet därinne.
För entrégolvet ville jag plocka upp mönstret från mattan inne i lokalen men få lite stenkänsla. Tror det blir bättre med Sand blue i mitten, svarta tiles skapade för mycket känsla av hål - eller? 🤔
Ska bygga trappan ikväll, sen saknas det bara några grå tiles här också.
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Övre baren börjar bli klar!
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Den lille hemmaelektrikern at work!
Hade jag valt yrkeskarriär igen hade jag lätt blivit elektriker! Men nu kan jag inte ett skit så även att planera ett 5V-system till legobygget är utmanande. 😄
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Känslan när en stor del av de dyra bitar jag behöver för att färdigställa bygget är med i årets LUB-bulk men jag behöver dem tidigare. 
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Hoppas alla Swebtickare som är på väg till eventet i Sundsvall får en fantastisk helg!

Här har jag flexat ut för dagen och tagit mig an discobelysningen. Hoppas få lite led-lampor i de där vad det lider 🙂
Instagram: joyride_bricks

Magnus den store

Golvet blir riktigt snyggt.

Citat från: Joyride skrivet 08 mars 2024 kl. 07:53Känslan när en stor del av de dyra bitar jag behöver för att färdigställa bygget är med i årets LUB-bulk men jag behöver dem tidigare.

Den känslan har jag varje år. Flera bitar har jag redan köpt i hundratal.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.