Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 oktober 2016 kl. 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Mindator ger upp med ca 15.000 bitar i LDD antar att det är minneshanteringen som det hänger på. Ni som testar, var går gränsen på för stud.io?

Wineyard

Citat från: Anders67 skrivet 19 november 2016 kl. 23:20
Mindator ger upp med ca 15.000 bitar i LDD antar att det är minneshanteringen som det hänger på. Ni som testar, var går gränsen på för stud.io?
Jag tror att de flesta (kanske lite kraftfullare) datorer ger upp vid runt 15000 bitar i LDD. Jag har provat importera olika storlekar (300, 3000, 10000) till Stud.io, jag tycker att det är lite segt med bara 300 bitar, 3000 funkade men knappt och 10000 ville inte alls

Joacim

Har en modell i LLD i nästan 32000 bitar funkar om man inte har några baseplates för då blir min dator trrröööööööötttt ;) den bärbara datorn somnar in väldigt sött vid ca 15000 bitar precis som Anders dator.

Har fastnat i ldd träsket men blir frestad att prova när det kommer ut, bra att länka till bricklink

byStfn

CitatWe will use LDD as a benchmark and hope to surpass its performance so please be patient!

Lovande kommentar från utvecklarna på det tillhörande forumet..

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

#35
Är det någon som har provat?

http://studio.bricklink.com/v2/build/studio.page?ct=t(Stud_io_Open_Beta12_13_2016)&mc_cid=c8f47538b0&mc_eid=306836ba06

Slagit hop med tidigare tråd i samma ämne / Moderator

byStfn

Jag bygger varje dag på jobbet :P Gillar det mer och mer. Försöker förstå mig på det inbyggda steg för steg-funktionen nu vilket inte är det lättaste. Tanken är att dela upp bygget när du bygger och sedan via hemsidan (my Baseplate) där den delade modellen kan byggas steg för steg för "allmänheten" eller de du väljer att dela det med.

andreaseldh

Hur är det med perspektivet i detta program? Jag gjorde byggbeskrivning till min omöjliga figur i LDD, men det blev inte så bra eftersom LDD har djup.

AndersI

LDD-byggen kan exporteras till POVRay för rendering, och där (i POVRay) är det enkelt att få önskat perspektiv. Har inte tittat på BlueRender, men det kanske går där också.

MattiasKr

Har precis börjat testa stud.io, och det verkar lovande. Gillar att man kan rendera bilder direkt i verktyget.

Lisen

Stud.io är bra! Jag gillar att man kan lägga allt i sin wanted list och sedan köpa alla bitar på easy buy. Har precis blivit klar med en MOC på stud.io och bitarna har börjat komma! Jag har märkt att många bitar inte finns på studio, tex minifig utensil Cleaver vilket jag antar kommer att komma.

o0ger

Wineyard, du som har lite erfarenhet, finns inställningen "repeat inserting selected brick" i Stud.io?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Går det att generera bygginstruktioner från Stud.io, som i LDD?

byStfn

Citat från: Ozp skrivet 13 juni 2017 kl. 13:53
Går det att generera bygginstruktioner från Stud.io, som i LDD?

Nej, inte direkt som i LDD, men laddar du upp modellen till Bricklink så finns det en sorts interaktiv byggbeskrivning där.

o0ger

Har försökt ge Stud.io en ny chans idag.

- Import av LXF-filer funkar inte så bra. Många bitar hamnar fel. Man får sitta och ändra en massa manuellt efteråt.

- Jättemånga bitar som inte kopplar ihop som man förväntar sig. Verkar som att de har stora problem med connections överlag.

- Färgerna är lite skumma tycker jag. Rött ser ut som roströd. Gult ser ut som senapsgult.

inte jätteimpad tyvärr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.