Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2023

Startat av Kwagge, 01 november 2022 kl. 14:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: Skafte skrivet 23 november 2022 kl. 16:25Och Records keps!



Äntligen! Som jag har väntat.

Vem som än råkar få en över, så är jag spekulant på "gubben" :).
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

#16
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Corpset

Citat från: o0ger skrivet 30 november 2022 kl. 17:05https://www.brothers-brick.com/2022/11/30/lego-ninjago-2023-wave-revealed-with-9-new-sets-news/

Yes!



OMG vilken fet mech!

Med såna här fina mechs, Monkey Kid och de fina färgerna i de nya Friends-setsen så känner jag att det blir ett dyrt år. Så mycket fint som kommer!

TomTom

#18
Star Wars


CitatStar Wars™ fans can relive thrilling scenes on Tatooine as they build a LEGO® BrickHeadz™ Tusken Raider (40615) character. With authentic details such as the Star Wars: A New Hope outfit, plus a gaffi stick and blaster, it makes a cool anytime gift for fans aged 10 and up or any Star Wars collector. The brick-built character comes with a baseplate and will make a striking addition to any display of Star Wars construction toys.
  • A Tusken Raider in LEGO® BrickHeadz™ style – A buildable LEGO BrickHeadz Tusken Raider (40615) character in a Star Wars: A New Hope outfit, with a gaffi stick and a blaster
  • Display piece – This 152-piece LEGO® Star Wars™ building set for kids aged 10 and up comes with step-by-step building instructions and includes a baseplate for display
  • Gift idea – This Star Wars™ building toy measures over 3 in. (8 cm) high, 2 in. (5 cm) wide and 2 in. (5 cm) deep. Give it to a Star Wars fan as a birthday present, holiday gift or surprise treat

Myko


Gideon

Citat från: TomTom skrivet 03 december 2022 kl. 18:01Star Wars
Trevlig printad tile i bältet också för oss som inte samlar på SW! (ska inte börja, ska inte börja, ska inte börja...!)

ColA

Ed
Citat från: Gideon skrivet 04 december 2022 kl. 16:59
Citat från: TomTom skrivet 03 december 2022 kl. 18:01Star Wars
Trevlig printad tile i bältet också för oss som inte samlar på SW! (ska inte börja, ska inte börja, ska inte börja...!)
Join the dark side Gideon  ;)

CopMike


CopMike


CopMike

#24


Eriol


Att licensen var aktiv läste jag redan för ett par år sen på Eurobricksforumet. Det är bara för att man inte haft lust som det inte kommit några set. Själv hoppas jag mest på att det ska bli en CMF-serie. Kan Lego få Looney Tunes och Mupparna att gå runt ekonomiskt trots en massa specialdelar så borde ju inte LotR vara några problem...

janhansson

Citat från: Eriol skrivet 06 december 2022 kl. 22:30Att licensen var aktiv läste jag redan för ett par år sen på Eurobricksforumet. Det är bara för att man inte haft lust som det inte kommit några set. Själv hoppas jag mest på att det ska bli en CMF-serie. Kan Lego få Looney Tunes och Mupparna att gå runt ekonomiskt trots en massa specialdelar så borde ju inte LotR vara några problem...
Det beror väl lite på hur licensen ser ut också. För Starwars hade någon annan licens på att göra just figurer, så Lego får inte sälja minifigurer utan något byggbart där. Vet inte hur det är med LotR?

CopMike

Citat från: janhansson skrivet 07 december 2022 kl. 08:14Att licensen var aktiv läste jag redan för ett par år sen på Eurobricksforumet. Det är bara för att
Det beror väl lite på hur licensen ser ut också. För Starwars hade någon annan licens på att göra just figurer, så Lego får inte sälja minifigurer utan något byggbart där. Vet inte hur det är med LotR?
CitatLEGO Star Wars Design Manager Michael Lee Stockwell
"Any time any toy company works with a licence partner, it's through a contract," he explains. "Simply put, the contract that we have with Lucasfilm and Disney is to develop construction toys. We can include minifigures in our construction sets, because that's part of the play experience, but we do not have a licence to develop action figures."
https://www.brickfanatics.com/lego-responds-to-rumours-over-star-wars-minifigure-licensing-rights/

TomTom

R.I.P Paul 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.