Klossfestivalen 2024 - JÖNKÖPING lördagen 2 mars på RC Racketcentrum

Startat av Klossfestivalen, 08 november 2023 kl. 18:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Klossfestivalen



Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i Jönköping 2 mars!

Deadline 19 februari att anmäla sig själv
Deadline 19 februari att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/1qucDri7j86vrLJc7

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/MYk9C2BLFssugGe9A

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i JÖNKÖPING på RC Racketcentrum:

Lördag kl.10-17 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i JÖNKÖPING:

Fredag 1 mars
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker på baksidan om RC - det blir till höger om kortsidan ni ser när ni möter byggnaden med bil - Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering. Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er.
17:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  RC Racketcentrum stänger

Lördag 2 mars
08:00  RC Racketcentrum öppnar för utställare att komma in - då det endast är en dag, så vet du att du kommer och ställer upp lördagen och behöver mer tid dvs komma in tidigare än kl.08.00, så skicka iväg ett mail om detta.
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare - cirka 500st
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  RC Racketcentrum Stänger


Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.17.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag i separat konferensrum (VIP-lounge) en våning upp.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler det i anmälningsformuläret
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 30% rabatt

Deadline 19 februari att anmäla sig själv
Deadline 19 februari att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/1qucDri7j86vrLJc7

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/MYk9C2BLFssugGe9A



PARKERING
Som det ser ut just nu får vi parkeringstillstånd. MEN om inte, så ska det finnas sk billiga platser nära. Mer info kommer när vi vet

HITTA HIT
Adress: Mässvägen 6, 554 54 Jönköping

POSTER
Har bifogat en poster stående i pdf-format för er som efterfrågat som vill printa och sätta upp på arbetsplatser osv.

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se


Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen


Klossfestivalen

Ok nu blir det officiellt att Småland är att vi kommer till Jönköping lördagen 2 mars på RC Racketcentrum som ligger bredvid Elmia.

Mer info kommer i december + anmälningsformulär etc.


Kul!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jimmy

Citat från: Klossfestivalen skrivet 06 december 2023 kl. 10:34Ok nu blir det officiellt att Småland är att vi kommer till Jönköping lördagen 2 mars på RC Racketcentrum som ligger bredvid Elmia.

Mer info kommer i december + anmälningsformulär etc.


Kul!


Fredrik Novak
Klossfestival
Är det bara 1 dag ? 


Anders67

Härligt - så nära - klart man måste ställa ut då! då kanske till och med ett uppdaterat The Hills kan få hänga med.

TCAS

Ligger formuläret någon annanstans eller har det inte kommit upp än? Står december men det är ju bara några timmar kvar nu  ;)

Klossfestivalen

God fortsättning!

Anmälningsformulär kommer upp här under andra halvan av januari.


/Fredrik

Klossfestivalen

Hej på er och God Fortsättning!

Nu är anmälningsformulären uppe för detta event i Jönköping.

Ni har cirka en månad på er att anmäla er och era byggen - vet att många bara väntat på att anmälan ska komma upp...  :D


Vi kommer under detta år ändra om konceptet Klossfestivalen lite igen för att kunna få den att leva vidare.
Klossfestivalen är ett projekt och event som ska kunna leva vidare i många år framöver. Och det vill vi säkra upp.
Egentligen är den stora ändringen bara att vi kommer att köra en dag på alla orter vi åker till under 2024.
Är det däremot Göteborg och Stockholm, då kommer vi att köra två dagar - mer info om dessa städer kommer...
Det finns en del fördelar för utställare, då vissa haft svårt att kunna vara borta en hel helg pga annat eller avståndet.
Nu kan man komma in lördag morgon och ställa upp och åka hem efter stängning vilket gör att fler utställare kan vara med.

Vi tar jättegärna emot era åsikter kring allt vad vi gör. Hade många givande och utvecklande diskussioner med många av er under förra årets Klossfestivaler - hoppas vi fortsätter så. Vi vill ha högt i tak och vill inget hellre än att Klossfestivalen ska utvecklas, men framförallt över tid finnas kvar i decennier framöver.


Ser fram emot ett nytt härligt 2024!

Hoppas vi ses!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Hej igen.

Fick många inspel från er förra året att ni ville ha en bild/fil som ni kan printa ut själva och sätta upp på era arbetsplatser och liknande. Skapade en enkel stående i pdf-format som ni kan använda.

Ha det bäst!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

ColA


mrlind

Då är jag anmäld. Hoppas vi blir flera från Östergötland som invaderar Småland.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Klossfestivalen

Hej hej.

Två saker:

  • Påminnelse om att det är en vecka kvar att anmäla sig...

  • Jag har lyckats lösa en variant i Jönköping. Mackan kl.17 fredag utgår och istället kör vi middag kl.19-21 på RC Racketcentrum. Dom löser smashed burger med pommes (veg alternativ kommer) - sedan har jag hyrt 10 banor Bowling kl.21-22. Dom stänger restaurangen kl.23 på fredagen.

Jag skickar ut separat mail till er med matval och deltagande någon vecka innan som ni svarar med vändande mail.


Ha en fin vecka!

Fredrik
Klossfestivalen

Gideon

Citat från: Klossfestivalen skrivet 12 februari 2024 kl. 09:53
  • Påminnelse om att det är en vecka kvar att anmäla sig...
  • Jag har lyckats lösa en variant i Jönköping. Mackan kl.17 fredag utgår och istället kör vi middag kl.19-21 på RC Racketcentrum. Dom löser smashed burger med pommes (veg alternativ kommer) - sedan har jag hyrt 10 banor Bowling kl.21-22. Dom stänger restaurangen kl.23 på fredagen.
Tack för påminnelsen! Måste titta över om det går att komma loss och åka ner dit, blev ju genast ännu mer lockande :)

Bokeslundsparken

Citat från: Klossfestivalen skrivet 12 februari 2024 kl. 09:53Hej hej.

Två saker:

  • Påminnelse om att det är en vecka kvar att anmäla sig...

  • Jag har lyckats lösa en variant i Jönköping. Mackan kl.17 fredag utgår och istället kör vi middag kl.19-21 på RC Racketcentrum. Dom löser smashed burger med pommes (veg alternativ kommer) - sedan har jag hyrt 10 banor Bowling kl.21-22. Dom stänger restaurangen kl.23 på fredagen.

Jag skickar ut separat mail till er med matval och deltagande någon vecka innan som ni svarar med vändande mail.


Ha en fin vecka!

Fredrik
Klossfestivalen
Ok, jag måste åka till Jönköping! Någon som vill dela ett rum på RC hotell?

Godtfred


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.