Klossfestivalen - LINKÖPING 11-12 november 2023 på SAAB Arena

Startat av Klossfestivalen, 16 juni 2023 kl. 11:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen



Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen!

Deadline 5 november att anmäla sig själv
Deadline 5 november att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/Po1Wt3FFDPVV6FjV9

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/uDcj9uA3Cy9wyPG48

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i LINKÖPING och SAAB Arena:

Lördag kl.9-17
Söndag kl.9-17

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i LINKÖPING:

Fredag 10 november
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker mest troligt som förra året via framsidan vid huvudingången - Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering. Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er.
17:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  SAAB Arena stänger

Lördag 11 november
08:00  SAAB Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
18:00  Utställarmiddag för utställare mest troligt inne på SAAB Arena - blir klart inom kort
20:00  Restaurangen stänger

Söndag 12 november
08:00  SAAB Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  SAAB Arena Stänger



Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
  • Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.17.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag + söndag i VIP-loungen.
  • Utställarmiddag på lördag 11 november med start kl.18 ingår utan kostnad inkl. dryck till maten.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
  • Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler dagar i anmälningsformuläret
  • Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 30% rabatt

Deadline 5 november att anmäla sig själv
Deadline 5 november att anmäla sina byggen


Deltagaranmälanhttps://forms.gle/Po1Wt3FFDPVV6FjV9

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/uDcj9uA3Cy9wyPG48



PARKERING
Som det ser ut just nu är det som förra året dvs parkering finns framför SAAB Arena. Förra året fick vi parkeringstillstånd vi satte fram i rutan. Vi hoppas på liknande i år.

HITTA HIT
Adress: Gumpekullavägen 1, 582 78 Linköping

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något som vanligt? Säkert! Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se


Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

MrUzagi

Jag har tydligen hål i huvudet, för jag bokade precis hotell på Scandic Linköping den helgen. ::) Men eventuellt ska jag försöka moocha på brorsan i Norrköping istället.

Någon mer från Uppsala / Stockholm som ska dit och vill samåka?

Daylight

Inskrivet i kalandern såklart. Ska bli skoj o ställa ut

darthemil83

Det var så trevligt i Karlstad så det kanske blir ett besök i Linköping också. 

ColA

Citat från: darthemil83 skrivet 13 september 2023 kl. 14:55Det var så trevligt i Karlstad så det kanske blir ett besök i Linköping också.
Vi var i Linköping förra året, mycket trevligt 👍🏻 

ArfMan

Citat från: ColA skrivet 13 september 2023 kl. 17:37Vi var i Linköping förra året, mycket trevligt 👍🏻

Kan bara beskräfta... jag var där förra året... fast som besökare....

I år kommer jag som utställare... och troligtvis med en "gäst-utställare" från Italien.

Klossfestivalen

Hej hej.

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen!

Deadline 5 november att anmäla sig själv
Deadline 5 november att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/Po1Wt3FFDPVV6FjV9

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/uDcj9uA3Cy9wyPG48


/Fredrik

darthemil83


MrUzagi

Citat från: darthemil83 skrivet 12 oktober 2023 kl. 19:42Vilket hotell rekommenderas ?. Mvh Emil
Själv tänkte jag slagga hos brorsan i Svärtinge, annars har jag en backupbokning på Scandic Linköping City ca 10 min promenad bort från Saab Arena.

ColA

Citat från: darthemil83 skrivet 12 oktober 2023 kl. 19:42Vilket hotell rekommenderas ?. Mvh Emil
Vi bodde någonstans förra året, lite shady men nära och trevliga rum 

pehter aka ibbe

Citat från: ColA skrivet 13 oktober 2023 kl. 11:58Vi bodde någonstans förra året, lite shady men nära och trevliga rum

Fawlty Towers eller kanske Sure Hotel?
Båda ligger precis på andra sidan järnvägen på gångavstånd.

Scandic Linköping City är nyare (och dyrare) på ungefär snarlikt avstånd.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

MrUzagi

#11
@Klossfestivalen Gah! Jag anmälde mig själv i god tid men har glömt att anmäla byggen. Är det försent?

Jag har skickat in anmälan på byggen i alla fall och håller tummarna.

Klossfestivalen

Citat från: MrUzagi skrivet 08 november 2023 kl. 11:51@Klossfestivalen Gah! Jag anmälde mig själv i god tid men har glömt att anmäla byggen. Är det försent?

Jag har skickat in anmälan på byggen i alla fall och håller tummarna.
Ingen fara - det är noterat. Du är varmt välkommen!


/Fredrik

Klossfestivalen

Hej hej.

Har precis mailat ut till er utställare ett kort mail med lite info kring helgen.

OM ni inte fått det, så kika i eran skräppost/spamfilter först.

OM ni ändå inte fått det - maila oss på info @ klossfestivalen . se


Ha en fin dag!


Fredrik Novak
Klossfestivalen


PS. OM ni vill och kan, så sprid gärna budskapet i era egna kanaler såsom sociala medier och liknande att ni ställer ut på Klossfestivalen i Linköping 11-12 november, så vi tillsammans sprider budskapet. Och taggar ni in oss, så delar vi det vidare. Tack! DS.

darthemil83

Hoppas det blir ett lyckat event med många besökare och att ni får roligt. Mvh 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.