Klossfestivalen - SUNDSVALL 12 augusti 2023 i Nordichallen

Startat av Klossfestivalen, 02 juni 2023 kl. 10:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen



Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen!

Deadline 31 juli att anmäla sig själv
Deadline 7 augusti att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan.  https://forms.gle/A6KbhakY1GQY48DcA

Utställningsformulär (Byggen MOCs).  https://forms.gle/zHnTmuKkrnuwZpYF8

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i SUNDSVALL:

Lördag kl.9-17
OBS! Vi kommer INTE ha öppet söndag 13 augusti utan kör endast en dag i Sundsvall denna gång

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i SUNDSVALL:

Fredag 11 augusti
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker på lastingångarna på långsidan av Nordichallen. Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering. Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er. Se till att ni får ert utställarkuvert - där finns all den senaste infon om er medverkan på Klossfestivalen.
18:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  Nordichallen stänger

Lördag 12 augusti
08:00  Nordichallen öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
19:00  Utställarmiddag för utställare på Restaurang? (inte klart med plats)
21:00  Restaurangen stänger


Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick
  • Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag i VIP-loungen.
  • Utställarmiddag på lördag 12 augusti med start kl.19 ingår utan kostnad inkl. dryck till maten. Extra dryck ingår också!
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
  • Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler dagar i anmälningsformuläret
  • Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 30% rabatt

Deadline 31 juli att anmäla sig själv
Deadline 7 augusti att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan.  https://forms.gle/A6KbhakY1GQY48DcA

Utställningsformulär (Byggen MOCs).  https://forms.gle/zHnTmuKkrnuwZpYF8


PARKERING
För er utställare så hoppas vi kunna lösa parkering åt er. Anmäl i formuläret om ni behöver parkering. Vi återkommer med info här.

HITTA HIT
Adress: Johannedalsvägen 123, 856 34 Sundsvall

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något som vanligt? Säkert! Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Eriol

Som potentiell utställare på halvlångt avstånd från Sundsvall så öppnar ju en endags-festival lite nya möjligheter. (Hoppas dock inte på att ni säljer dåligt med biljetter bara för att det ska bli enklare för mig att komma.)

Emma

Jag fick just klartecken att jag inte är upptagen denna helgen. Jag och 10-åring kommer dyka upp!

Tie Fighter

Citat från: Emma skrivet 03 juli 2023 kl. 08:01Jag fick just klartecken att jag inte är upptagen denna helgen. Jag och 10-åring kommer dyka upp!
Tänker du ställa ut något?

BerraBZ

Jag tänker också komma förbi och ställa ut.

Tie Fighter

När dyker anmälningsformuläret upp?
Eller finns det på något annat ställe?

Klossfestivalen

Citat från: Tie Fighter skrivet 03 juli 2023 kl. 15:08När dyker anmälningsformuläret upp?
Eller finns det på något annat ställe?
Hej på er.

Nu finns deltagaranmälan + utställningsformuläret för byggena klara. Finns i första tråden.

Varmt välkomna!


/Fredrik

stej123

Citat från: Klossfestivalen skrivet 04 juli 2023 kl. 18:10Hej på er.

Nu finns deltagaranmälan + utställningsformuläret för byggena klara. Finns i första tråden.

Varmt välkomna!


/Fredrik

Visst borde det vara 31 juli för anmälan? Känns lite sent med 31 augusti  ;D

Klossfestivalen

Citat från: stej123 skrivet 05 juli 2023 kl. 10:52Visst borde det vara 31 juli för anmälan? Känns lite sent med 31 augusti  ;D
Ajdå....   :-[ ;D

Eriol

Jag måste jobba i Gävle på fredagen och har svårt att hinna till Sundsvall före kl 19.00 på kvällen. Då blir det ganska snålt med tid att ställa upp saker. Finns det någon möjlighet att få vara i hallen efter kl 20.00 på fredagen eller före kl 08.00 på lördagen?

Emma


swestar

Har fyllt i och skickat in deltagaranmälan och utställningsformulär men inte fått någon bekräftelse om det är ok eller inte. När får jag det? 
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Eriol

Citat från: swestar skrivet 12 juli 2023 kl. 13:31Har fyllt i och skickat in deltagaranmälan och utställningsformulär men inte fått någon bekräftelse om det är ok eller inte. När får jag det?
Ingen bekräftelse brukar betyda att allt är okej.

Klossfestivalen

Citat från: Eriol skrivet 05 juli 2023 kl. 15:06Jag måste jobba i Gävle på fredagen och har svårt att hinna till Sundsvall före kl 19.00 på kvällen. Då blir det ganska snålt med tid att ställa upp saker. Finns det någon möjlighet att få vara i hallen efter kl 20.00 på fredagen eller före kl 08.00 på lördagen?
Hej hej.

Förstår att det ibland är utmaningar i logistiken för er utställare.
Vi ser helst att vi håller tiden kl.20 på fredagen, men jag kan stanna en liten stund extra.
Men annars kan du se din utställning också som en WIP under lördagen om du börjar kl.8.
Då bjuds besökarna på en liten "behind-the-scenes" upplevelse - inte negativt alls.

Så sikta hellre på att ställa upp ditt på lördagen från kl.8 - det går jättebra!

/Fredrik

Klossfestivalen

Citat från: swestar skrivet 12 juli 2023 kl. 13:31Har fyllt i och skickat in deltagaranmälan och utställningsformulär men inte fått någon bekräftelse om det är ok eller inte. När får jag det?

Citat från: Eriol skrivet 13 juli 2023 kl. 07:04Ingen bekräftelse brukar betyda att allt är okej.

Hej hej.

Ja det stämmer att vi endast återkommer till de som anmält sig om vi har några invändningar - annars är anmälan = att man är varmt välkommen! <3

/Fredrik

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.