Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Man blir nästan tårögd!

Startat av Eigenbrötler, 10 oktober 2018 kl. 21:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

När min son hjälper mig att packa en order och kallar 64567 för kikare!

Jag hoppas att de bitarna alltid kommer att vara kikare för honom! ;D

MVH
En stolt pappa som har 3000 filmer i hyllan och inte äger en enda Star-Wars film ::)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Emma

Fin tolkning! Jag vill spinna vidare på samma tema. Inte avsaknaden av star wars-referenser, men barn som tänker kreativt kring legobitar!

Ena ungen tar upp en vit 20482 och säger självsäkert att det är en napp, och stoppar den i munnen på en legofisk.

Andra ungen tar upp en 32828 och hävdar att det såklart är en stekpanna.

crowwlime_

#2
Citat från: Eigenbrötler skrivet 10 oktober 2018 kl. 21:00
När min son hjälper mig att packa en order och kallar 64567 för kikare!

Jag hoppas att de bitarna alltid kommer att vara kikare för honom! ;D

MVH
En stolt pappa som har 3000 filmer i hyllan och inte äger en enda Star-Wars film ::)

Ve och fasa! ;D

Oavsett vad man tycker om filmerna, där man får tycka precis vad man vill, så tycker jag att dom är lite av en "klassiker". Typ som Titanic, Harry P, gudfadern, LoTR, snövit, Matrix, avatar, toy story, inception, sjunde inseglet, Forrest Gump mm. (Listan är lång och relativt personlig/ geografiskt varierande)
Kulturell/cinematisk allmänbildning om man så vill.

Men att koppla filmrekvisita till legobitar och vise versa är kanske att ta det ett steg längre in i nörderiet!

Charmigt iaf! Barns fantasi är vackert!

Eigenbrötler

Citat från: crowwlime_ skrivet 11 oktober 2018 kl. 15:22
Citat från: Eigenbrötler skrivet 10 oktober 2018 kl. 21:00
När min son hjälper mig att packa en order och kallar 64567 för kikare!

Jag hoppas att de bitarna alltid kommer att vara kikare för honom! ;D

MVH
En stolt pappa som har 3000 filmer i hyllan och inte äger en enda Star-Wars film ::)

Ve och fasa! ;D

Oavsett vad man tycker om filmerna, där man får tycka precis vad man vill, så tycker jag att dom är lite av en "klassiker". Typ som Titanic, Harry P, gudfadern, LoTR mm. (Listan är lång och relativt personlig/ geografiskt varierande)
Kulturell/cinematisk allmänbildning om man så vill.

Men att koppla filmrekvisita till legobitar och vise versa är kanske att ta det ett steg längre in i nörderiet!

Charmigt iaf! Barns fantasi är vackert!


Listan må vara lång och högst personlig, för i din lista med klassiker så är bara en av filmerna en "klassiker" för mig, det är titanic, och den är inte ens särskilt bra, men bättre än de andra du listade...  ;D

men vissa bitar i samlingen kopplar man ju till specifika saker. helt klart!

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Peter S

Så är det. Man hoppas ingen hittar på en filmkanon, som man gjorde med böcker för några år sedan... I den skulle säkert några Bergmanfilmer ingå...
Gudfadern håller jag mig långt borta ifrån.

Stigge72

Citat från: Peter S skrivet 12 oktober 2018 kl. 01:11
Så är det. Man hoppas ingen hittar på en filmkanon, som man gjorde med böcker för några år sedan... I den skulle säkert några Bergmanfilmer ingå...
Gudfadern håller jag mig långt borta ifrån.
Det finns ju listor av typen "100 filmer du ska se innan du dör". ;) Det finns säkert fler, av olika människor, som har tagit med delvis olika filmer.

Azhnak

Citat från: Stigge72 skrivet 12 oktober 2018 kl. 10:42
Citat från: Peter S skrivet 12 oktober 2018 kl. 01:11
Så är det. Man hoppas ingen hittar på en filmkanon, som man gjorde med böcker för några år sedan... I den skulle säkert några Bergmanfilmer ingå...
Gudfadern håller jag mig långt borta ifrån.
Det finns ju listor av typen "100 filmer du ska se innan du dör". ;) Det finns säkert fler, av olika människor, som har tagit med delvis olika filmer.

Ni menar som denna bok, 1001 Movies You Must See Before You Die.
https://www.adlibris.com/se/bok/1001-movies-you-must-see-before-you-die-9781438050065

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.