Klossfestivalen - GÖTEBORG 21-22 oktober 2023 på Partille Arena

Startat av Klossfestivalen, 04 juli 2023 kl. 18:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Klossfestivalen liten flyer GÖTEBORG 2023.jpg

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen!

Deadline 15 oktober att anmäla sig själv
Deadline 15 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/jrB1w6kgdztfdcHc6

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/LDtvv9ZzCcanAHnZ7

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i GÖTEBORG och Partille Arena:

Lördag kl.9-17
Söndag kl.9-17

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i GÖTEBORG:

Fredag 20 oktober
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker mest troligt som förra året via huvudentrén - Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering. Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er.
17:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  Partille Arena stänger

Lördag 21 oktober
08:00  Partille Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
18:00  Utställarmiddag för utställare mest troligt inne på John Scott bredvid arenan - blir klart inom kort
20:00  Restaurangen stänger - eller nej det gör den nog inte, så man kan vara kvar

Söndag 22 oktober
08:00  Partille Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Partille Arena Stänger



Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
  • Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.17.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag + söndag i VIP-loungen.
  • Utställarmiddag på lördag 21 oktober med start kl.18 ingår utan kostnad inkl. dryck till maten.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
  • Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler dagar i anmälningsformuläret
  • Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 30% rabatt

Deadline 15 oktober att anmäla sig själv
Deadline 15 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/jrB1w6kgdztfdcHc6

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/LDtvv9ZzCcanAHnZ7

PARKERING
Som det ser ut just nu kan inte Partille Arena erbjuda oss fria parkeringar. Men vi har bett dom om tips på var man parkerar enklast och billigast. Återkommer.

HITTA HIT
Adress: Gamla Kronvägen 2, 433 33 Partille
www.partillearena.se


________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något som vanligt? Säkert! Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se


Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jimmy

Citat från: Klossfestivalen skrivet 04 juli 2023 kl. 18:26Klossfestivalen liten flyer GÖTEBORG 2023.jpg

SAVE THE DATE!
Mer info kommer med anmälningsformulär etc.

Vi besöker återigen Göteborg och Partille Arena i höst - Kul!

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
Får det bli en anmälan på  ;D

Anders67

Något hotel som blir utställarhotellet? Vore kul om vi kan bo på samma hotel istället för att sprida ut oss - det verkar inte finnas något på gångavstånd från Arenan!

darthemil83

Dåligt med hotell där tyvärr. Vet ej om Apple hotel vid Munkebäcksmotet är i drift längre . 

CopMike

Citat från: Anders67 skrivet 28 augusti 2023 kl. 21:47Något hotel som blir utställarhotellet?
CitatYou better watch out, you better not cry
Better not pout, I'm telling you why
Star Wars is comin' to town
😎!

robinnilsson403

Citat från: darthemil83 skrivet 29 augusti 2023 kl. 12:40Dåligt med hotell där tyvärr. Vet ej om Apple hotel vid Munkebäcksmotet är i drift längre .

iHotel?  :o
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Herr Syri

Citat från: darthemil83 skrivet 29 augusti 2023 kl. 12:40Dåligt med hotell där tyvärr. Vet ej om Apple hotel vid Munkebäcksmotet är i drift längre .
Vi vill också ha boende tips. Por favor. Annars kan väl alla slagga hos dig Emil? ;) :D 
Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink

ckk

Citat från: Herr Syri skrivet 05 september 2023 kl. 21:58Vi vill också ha boende tips. Por favor. Annars kan väl alla slagga hos dig Emil? ;) :D
Förra gången bodde jag på ett hotell i centrala Göteborg, nära stationen. Vaknar ibland kallsvettig av mardrömmarna att ta sig in dit med bilen. 

Magnus den store

Jag har dålig koll på hotellen i Göteborg, men jag är skeptisk till hotell i centrala Göteborg. Trafiksituationen är ganska besvärlig med alla bygg- och anläggningsprojekt, ovanpå tidigare flaskhalsar kring älvförbindelserna, samt bilar, bussar, spårvagnar, cyklar, sparkcyklar, fotgängare, älgar, pingviner, fan och hans moster.

Tyvärr är det dåligt med hotell i närheten av arenan. I praktiken Apple Hotel, Le Mat Hotell och Kviberg Park Hotel & Conference. Ocentrala men på rätt sida stan.

Nya Scandic Göteborg Central och Jacy'z Hotel & Resort ligger någorlunda centralt, men i anslutning till trafiklederna. Gissar att det blir ganska dyr parkering hos dessa.

Värt att nämna är Scandic Mölndal och Quality Hotel The Weaver i Mölndal. Cirka 15 minuter restid i normaltrafik. Dessa ligger i anslutning till E20 som passerar Partille Arena.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ckk

Jag gjorde en flexibel bokning på Scandic Backadal, bra pris och också precis intill motorvägen.

Jimmy

Citat från: ckk skrivet 06 september 2023 kl. 18:41Jag gjorde en flexibel bokning på Scandic Backadal, bra pris och också precis intill motorvägen.
Är en bit ifrån men är kanske det enklaste 

bileam

Tyvärr inte så många hotell kvar i Lerum heller, annars är det ju nära (om man kör bil). Bara Aspenäs Herrgård, men där är ju vackrare utsikt än i Backafall i alla fall! ;D

darthemil83

Citat från: ckk skrivet 06 september 2023 kl. 18:41Jag gjorde en flexibel bokning på Scandic Backadal, bra pris och också precis intill motorvägen.
Jag personligen tycker det är ett bra val. Lätt att ta sig in på e20 mot Partille därifrån. Och vill man inte bo inne i centrum så är det perfekt. 

Jimmy

Jag bokat le mat hotell 7 min ifrån arena, sedan rätt eller fel inte en aning .
Avbokniningsbar till 19 okt

GustavF

Jag rekomenderar Scandic i Backa. Det tar inte mer än 15 minuter. Ligger precis intill E6. Inga köer. 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.