Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Citat från: andreaseldh skrivet 22 september 2020 kl. 20:21
Omöjliga figurer är ju alltid trevligt!



Jag förstår fortfarande inte hur den gula triangel byggs. Jag hittade olika lösningar på nätet men jag kan inte se hur det funkar för precis den här figuren. Någon som vet?

AndersI

#1546
Snedtak på pelaren närmast oss.

Det är lättare att göra det med datorrendering än i verkligheten,  eftersom man kan stänga av perspektivet och därmed slippa de storleksskillnader och ljusvariationer som uppstår i verkligheten.

o0ger

Citat från: AndersI skrivet 23 september 2020 kl. 10:07
Snedtak på pelaren närmast oss.
Det finns inte sådana slopes. Jag gissar på Photoshop.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Citat från: o0ger skrivet 23 september 2020 kl. 11:05
Citat från: AndersI skrivet 23 september 2020 kl. 10:07
Snedtak på pelaren närmast oss.
Det finns inte sådana slopes. Jag gissar på Photoshop.
Synd om det är så.
Och faktiskt lite oärlig att använda det som vinjett till den videon. Men kanske är det så det funkar...

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Det funkar inte så bra med den större triangeln, eftersom perspektivet skulle påverka upplevd storlek olika på de två delarna som inte sitter ihop. Finns givetvis sätt att minimera det, men det borde ändå finnas något spår av det.

Efter lite närmare titt på bilden i videon, lutar jag också åt fejkhållet. Det finns en omotiverad "buckla" uppe i vänsterkanten...


janho

Citat från: AndersI skrivet 24 september 2020 kl. 13:51
Det funkar inte så bra med den större triangeln, eftersom perspektivet skulle påverka upplevd storlek olika på de två delarna som inte sitter ihop. Finns givetvis sätt att minimera det, men det borde ändå finnas något spår av det.

Efter lite närmare titt på bilden i videon, lutar jag också åt fejkhållet. Det finns en omotiverad "buckla" uppe i vänsterkanten...

Tack för ditt detektivarbete! Låter som den bästa förklaringen...

Magnus den store

Lite medeltida inspiration.


Medieval Village Full Layout by Poul-Erik Borre

Finns något dussin bilder.
https://www.flickr.com/photos/dk_titan/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

insurrection


Woolshed Flat Final Video
by Alexander, on Flickr

Såg bilden på denna MOC på Brothers-Brick först, men blev verkligen impad först när jag gick till flickr och kollade på den här filmen!

o0ger

Citat från: insurrection skrivet 27 oktober 2020 kl. 13:45
Såg bilden på denna MOC på Brothers-Brick först, men blev verkligen impad först när jag gick till flickr och kollade på den här filmen!

Enkel funktion men resultatet blir ju så bra!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Record

Citat från: o0ger skrivet 27 oktober 2020 kl. 14:11
Citat från: insurrection skrivet 27 oktober 2020 kl. 13:45
Såg bilden på denna MOC på Brothers-Brick först, men blev verkligen impad först när jag gick till flickr och kollade på den här filmen!

Enkel funktion men resultatet blir ju så bra!

Fantastiskt trevlig!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Anders67

Citat från: insurrection skrivet 27 oktober 2020 kl. 13:45

Woolshed Flat Final Video
by Alexander, on Flickr

Såg bilden på denna MOC på Brothers-Brick först, men blev verkligen impad först när jag gick till flickr och kollade på den här filmen!
wow verkligen coolt!

andreaseldh

Citat från: insurrection skrivet 27 oktober 2020 kl. 13:45
Såg bilden på denna MOC på Brothers-Brick först, men blev verkligen impad först när jag gick till flickr och kollade på den här filmen!

Alltid trevligt med en konkurrent!

ingels

Man blir ju som Technic novis imponerad när man ser saker som detta

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.