Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

klossbutiken.se

Citat från: dalle skrivet 09 november 2013 kl. 12:33
Citat från: robban skrivet 27 oktober 2013 kl. 19:59
Citat från: Record skrivet 27 oktober 2013 kl. 17:44
Citat från: Majkel skrivet 27 oktober 2013 kl. 07:43
Citat från: Record skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:17
Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:

Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Måste väl vara Robban`s, detta är så bra så det är svårt att sätta ord på, helt grymt snyggt, en helt suverän detalj är ju hur taket och silon är, lite rostiga.

Absolut 10/10!!!

Wow! Väldigt snyggt. Jag blir sugen på att åka och se det live, någon som vet när det kommer vara på plats?


Man kan ju hoppas att han kan ta med den till tågträffen i E-tuna i vår, han hade med en annan fabrik förra gången, i samma färgskala, och det är det bästa bygge jag dittills hade sett, så denna måste man se live på nått sätt.
Vet inte vad det är med hans fabriker, men det får mig att gå igång på alla 8 cyl, alltså nått episkt snygga!!! :)

Jo det är min fabriksbyggnad, den och den andra fabriken kommer stå på klossbutiken fram tills det dax för Tågträff, då plockar jag med dom dit.
Får se hur det blir med "standard" om det går bygga om så dom passar det ni nu kommer fram till ;D

Tack för alla najsa komentarer, det är kul bygga när det gillas :)

Fick utskick från Klossbutiken att Robban skulle vara där och visa upp sig 1 december. Han presenterade sig som Sveriges i särklass bästa LEGO-byggare. Så nu vet vi övriga hur det ligger till. ;)

Hej på er. Det är Fredrik från Klossbutiken.se här. Vill påpeka att det är JAG som presenterar honom som Sveriges i särklass bästa LEGO-byggare. INTE Robban själv. Han fick nästan spel när jag hade skrivit så  ;D  Men jag står för det och vill hävda att han är den i särklass bästa fribyggaren då jag inte räknar in LDD i detta. Och inte räknar in projekt som tar flera år. Utan går på att man fribygger och bygger brett inom alla kategorier och levererar. Inte alltså bara Slott, tåg eller vad man nu snöat in på. Inte meningen att ni ska ta illa upp - detta är min egna uppfattning och jag har under min många år på LEGO och på era Swebrick-träffar inte sett något som slår min bild. Men ni är varmt välkomna att överbevisa mig  ;) Och är det bra vill vi visa upp det hos oss! Ha en underbar helg!
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

lindyhep

Citat från: dalle skrivet 09 november 2013 kl. 12:33
Fick utskick från Klossbutiken att Robban skulle vara där och visa upp sig 1 december. Han presenterade sig som Sveriges i särklass bästa LEGO-byggare. Så nu vet vi övriga hur det ligger till. ;)
Citat från: klossbutiken.se skrivet 09 november 2013 kl. 13:57
Hej på er. Det är Fredrik från Klossbutiken.se här. Vill påpeka att det är JAG som presenterar honom som Sveriges i särklass bästa LEGO-byggare. INTE Robban själv. Han fick nästan spel när jag hade skrivit så  ;D  Men jag står för det och vill hävda att han är den i särklass bästa fribyggaren då jag inte räknar in LDD i detta. Och inte räknar in projekt som tar flera år. Utan går på att man fribygger och bygger brett inom alla kategorier och levererar. Inte alltså bara Slott, tåg eller vad man nu snöat in på. Inte meningen att ni ska ta illa upp - detta är min egna uppfattning och jag har under min många år på LEGO och på era Swebrick-träffar inte sett något som slår min bild. Men ni är varmt välkomna att överbevisa mig  ;) Och är det bra vill vi visa upp det hos oss! Ha en underbar helg!


Tack Fredrik för förtydligandet. Jag var precis på väg att skriva "Presenterades var det väl ändå ;)" för det var precis så jag uppfattade ert utskick och jag tycker inte heller det går att missförstå om man läser er text.

TheFritz

En kul "MOC" som jag stötte på någonstans för någon vecka sedan.
Minns inte var jag såg bilden, men jag sparade den iallafall.

dalle

Visst var det så att han presenterades som och det inte var hans egna ord. Robban är inte den som skryter. Tanken med inlägget låg mer på att nu vet vi hur det ligger till. ;-)


MicroByggare

Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/


Lews

Mitt nördsinne hoppade till när jag såg denna 175x65cm stora replika av ett grafikkort på sweclockers tidigare idag.


http://www.techpowerup.com/forums/threads/my-masterpiece-of-3-months-the-largest-gtx690-model-ever.194774/

MicroByggare


Lösning på en kurva till gatumodulerna.
Anders67 här har du något att arbeta med.  ::)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Eigenbrötler

#684
Citat från: Lews skrivet 07 december 2013 kl. 00:05
Mitt nördsinne hoppade till när jag såg denna 175x65cm stora replika av ett grafikkort på sweclockers tidigare idag.


http://www.techpowerup.com/forums/threads/my-masterpiece-of-3-months-the-largest-gtx690-model-ever.194774/


inte lego dock, eller? ändå ett imponerande bygge...

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Superkalle

Mkt intressant utveckling. Första gången jag ser någon använder clone-brands för att bygga en sådan här massiv MOC. Annars något LEGO varit helt ensamma på.

Intressant också att se hur han använt LDD, men sedan inte bygg i LEGO. Bör ge våra vänner i LDD Teamet i Billund något att fundera på  8)

Läser vidare att han försökte lösa det med LEGO i Kina, men att eftersom han inte fick loss bitar, så fick det bli (troligen) kinesiska bitar.

CitatOne may directly know the exact number of Lego blocks by exporting the target file in the software. I had thought that the problem was solved. But I encountered some more challenging issues at the time of purchasing. LEGO China only sells the packages rather than the bulk pieces. After consulting all the related people, I still could not find the answer. I got no choice but to resort to other vendors.

Sangela

Jag älskade youtube System of a Lego - Toxicity. Kändes som att vara på en konsert ;D!
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Känns som att man kanske ska snöa in på technik enbart för att få bygga häftiga bolltransportörer, gillar första sektionen med bollkastaren i basketkorgen, lär nog ligga en hel del klurande, svärande och gör-om-gör-rätt på alla 24 sektioner.

Annars gillade jag den lilla hunden som sprang runt runt emellan maskinen.

Som sagt önskar att jag kunde bygga technik så där häftigt som flera gör här inne, men har hållt mig borta från Sw, technik och tåg då det är lätt att spåra ur (och bli dyrt) inom dessa sektioner om man ser sig omkring här inne på Swebrick.

/ByggareDan

sjerdna

Citat från: ByggareDan skrivet 14 december 2013 kl. 21:42
Annars gillade jag den lilla hunden som sprang runt runt emellan maskinen.

+1 på den.

#Andreas

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.