Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Citat från: ByggareDan skrivet 24 februari 2013 kl. 15:19
BR leksaker i Uppsala city (kanske fler BR affärer?) skulle ha 25% rea på Lego 2-3 mars för deras clubmedlemar, i och med ganska dyra priser redan från början så blir det ju inte några jättebra priser möjligtvis om det är nåt set som redan är nedsänkt i pris.

Funderar på Olivias hus kostar 800kr skulle ju bli 600kr, annars blir det kanske nån cmfgubbe serie 9 kostar 25kr - 25% skulle bli 19kr.

/ByggareDan

Mobilia i Malmö också i helgen, mellan 18-20. 25% på allt i butiken för medlemmar..

Silence101

Citat från: Kwagge skrivet 28 februari 2013 kl. 12:37
Citat från: ByggareDan skrivet 24 februari 2013 kl. 15:19
BR leksaker i Uppsala city (kanske fler BR affärer?) skulle ha 25% rea på Lego 2-3 mars för deras clubmedlemar, i och med ganska dyra priser redan från början så blir det ju inte några jättebra priser möjligtvis om det är nåt set som redan är nedsänkt i pris.

Funderar på Olivias hus kostar 800kr skulle ju bli 600kr, annars blir det kanske nån cmfgubbe serie 9 kostar 25kr - 25% skulle bli 19kr.

/ByggareDan

Mobilia i Malmö också i helgen, mellan 18-20. 25% på allt i butiken för medlemmar..

Jag är uppe i Örnsköldsvik för tillfället. Det gäller här också.  :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

lindyhep

Idag köpte jag några på Clas Ohlson då de var nedsatta till 49 kr styck.

AndersI

Blev en när jag handlade på Coop Forum inför helgen. Nu har jag två av de nio...

ByggareDan

Friends flygklubb kostar 99:- på Webhallen kanske nåt att "ladda upp" med för kommande födelsedagar/kalas för föräldrar.
Helm's deep kostar ~753£ (under 800) på engelska Amazon.

/ByggareDan

Vibora

CDON har upp till 50% rabatt på LEGO. Jag har inte kollat priserna och vad som finns, men det kanske kan vara något av intresse.

Sisilisko

Citat från: lindyhep skrivet 01 mars 2013 kl. 22:21
Idag köpte jag några på Clas Ohlson då de var nedsatta till 49 kr styck.

Vilket Klas Ohlson? (Djupandas).

lindyhep

Skärholmen. Men det stod nog bara 4 kvar på hyllan i fredags tror jag.
Idag är jag inte i närheten men i morgon kan jag titta om det finns några kvar.

Sisilisko

Ok. Bussigt!
Jag var på CO på Drottinggatan i Stockholm i söndags och klämde på fullprosvarianten.
Vilket fynd du gjorde!

Sisilisko

Citat från: lindyhep skrivet 05 mars 2013 kl. 15:59
Skärholmen. Men det stod nog bara 4 kvar på hyllan i fredags tror jag.
Idag är jag inte i närheten men i morgon kan jag titta om det finns några kvar.

Jag är på väg till Sydpolen i Södertälje och konstaterar att det är soperent. Men att säljs för halva reapriset: 119/2 alltså 60 kr.
10 lådor kvar efter mitt besök.

lindyhep

Haha, tänkte just skriva exakt samma som Sisilisko. Det är fortfarande tio kvar. Jag skall äta och går in och handlar nån om en kvart typ.

Roger Brickjet

Citat från: Gray skrivet 07 mars 2013 kl. 19:34
Har köpt på mig några Dino-set och är sugen på några fler. Jättetypiskt att man ska få upp ögonen för ett tema just precis efter att dom börjat försvinna från affärerna. För 2-3 månader sedan hade man kunnat få tag på dem bra mycket billigare än nu, men men..
(Citerear Gray här för att att inte hamna helt OT) Såg att de är någon sorts LEGO-rea på Webhallen, där fanns i alla fall 4 av Dino-setten och lite annat.

Sisilisko

Hej!

Jag hittade den här: Brickmaster "Friends" för €16.37. Ca 100 bitar för 140 spänn och en berättelse om skattjakt.
Är Brickmaster böcker bra?
http://www.bookdepository.co.uk/LEGO-Friends-Brickmaster/9781409383260

Jag ska fundera på saken och om jag vågar språnget får ni veta.

Teabox

Citat från: Sisilisko skrivet 12 mars 2013 kl. 07:58
Hej!

Jag hittade den här: Brickmaster "Friends" för €16.37. Ca 100 bitar för 140 spänn och en berättelse om skattjakt.
Är Brickmaster böcker bra?
http://www.bookdepository.co.uk/LEGO-Friends-Brickmaster/9781409383260

Jag ska fundera på saken och om jag vågar språnget får ni veta.

Har aldrig brytt mig om själva "bokdelen" av böckerna. Har bara köpt dem när jag hittat dem billigt för bitarna :) Så kan inte säga om de är bra eller dåliga.

Bricklink har iaf en lista på bitarna i Friendsboken som jag antar är intressant för dig: http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?B=DKFriends

Sisilisko

Citat från: Teabox skrivet 12 mars 2013 kl. 08:24
Har aldrig brytt mig om själva "bokdelen" av böckerna. Har bara köpt dem när jag hittat dem billigt för bitarna :) Så kan inte säga om de är bra eller dåliga.

Bricklink har iaf en lista på bitarna i Friendsboken som jag antar är intressant för dig: http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?B=DKFriends

Tack. Bussigt. Jag hann inte ens börja söka på BL. före ditt svar.
Jag är sjukt sugen på denna pralin... Känner att det är lite läge för en present till mig.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.