Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Citat från: Sirre skrivet 28 januari 2013 kl. 16:43
Över 50% rabatt på leksaker (ja, Lego inkluderat ;) ) på Lekmer med Let's Deal.
Länk: http://www.letsdeal.se/

Det blev en Quinjet Aerial Battle för 288kr för min del. ;D
Lego Star Wars 75004 Z-95 Headhunter för totalt 337kr inkl frakt.
tack sirre

Gray

Har någon provat att köpa (och använda) flera presentkort från letsdeal?

Har för mig att när det var ett liknande Lekmer-erbjudande (fast via Groupon) för ett tag sedan så köpte några flera stycken presentkort och använde utan problem, trots att sajten säger en per person. Det fanns ju lite annat än bara Quinjetten man var intresserad av.

Pekblom

Citat från: Gray skrivet 29 januari 2013 kl. 00:55
Har någon provat att köpa (och använda) flera presentkort från letsdeal?

Har för mig att när det var ett liknande Lekmer-erbjudande (fast via Groupon) för ett tag sedan så köpte några flera stycken presentkort och använde utan problem, trots att sajten säger en per person. Det fanns ju lite annat än bara Quinjetten man var intresserad av.
Man får ju köpa och ge bort kuponger.. frugan barnen osv..

Sirre

Alltid roligt att kunna hjälpa andra Swebrickare att spendera, eh... jag menar spara, några hundralappar. ;)


Citat från: mordatre skrivet 28 januari 2013 kl. 19:18
Kändes lite oseriöst med let´s deal

Jag var också tveksam till Let's Deal när det kom, men när de öppnade sin Uppsala-del så provade jag en deal. Sen dess har jag hoppat på flertal deals, det har alltid fungerat bra. :)
(Vi har f.ö. haft deras VD som gästföreläsare på vårt universitet där alla åhörare fick 50kr att spendera på sidan :D)

Gray

Citat från: Pekblom skrivet 29 januari 2013 kl. 01:10
Citat från: Gray skrivet 29 januari 2013 kl. 00:55
Har någon provat att köpa (och använda) flera presentkort från letsdeal?

Har för mig att när det var ett liknande Lekmer-erbjudande (fast via Groupon) för ett tag sedan så köpte några flera stycken presentkort och använde utan problem, trots att sajten säger en per person. Det fanns ju lite annat än bara Quinjetten man var intresserad av.
Man får ju köpa och ge bort kuponger.. frugan barnen osv..

Vilken fru? Vilka barn? ;)

Har ingen direkt som jag kan låta "köpa ut" åt mig, så det är därför jag undrade om någon provat att köpa flera gånger till samma person. Har för mig att det inte var något problem förra gången, det var bara snack och fanns inga egentliga spärrar.. Men då jag inte har någon backup att skicka till om det skulle nekas köp till mig själv (igen) så vågar jag inte testa själv.

lindyhep

Skicka det till mina barn ;)

Den gamla tråden om Groupon finns här http://www.swebrick.se/index.php?topic=4016.msg67870#msg67870 (jag ändrade rubriken nu på den)

mordatre

Citat från: Gray skrivet 29 januari 2013 kl. 02:27
Citat från: Pekblom skrivet 29 januari 2013 kl. 01:10
Citat från: Gray skrivet 29 januari 2013 kl. 00:55
Har någon provat att köpa (och använda) flera presentkort från letsdeal?

Har för mig att när det var ett liknande Lekmer-erbjudande (fast via Groupon) för ett tag sedan så köpte några flera stycken presentkort och använde utan problem, trots att sajten säger en per person. Det fanns ju lite annat än bara Quinjetten man var intresserad av.
Man får ju köpa och ge bort kuponger.. frugan barnen osv..

Vilken fru? Vilka barn? ;)

Har ingen direkt som jag kan låta "köpa ut" åt mig, så det är därför jag undrade om någon provat att köpa flera gånger till samma person. Har för mig att det inte var något problem förra gången, det var bara snack och fanns inga egentliga spärrar.. Men då jag inte har någon backup att skicka till om det skulle nekas köp till mig själv (igen) så vågar jag inte testa själv.

Testa att köpa en till, annars säljer du koden till någon här på Swebrick. Borde väl vara någon som kan köpa ett presentkort på 500 för 240?  Har en kod till som jag inte använt och kan testa om det funkar, men jag väntar på svar från Lekmer om de får in Rancorn igen snart.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Jag fattar inte riktigt det här...

Man skall alltså bli medlem i letsdeal och få dagliga mail (tills man ber att få slippa, funkar det?) och köpa en rabattkod på 500 kr för 240 kr och sedan köpa något som (företrädesvis) redan är nedsatt på lekmer.se, gärna över 600 kr så får man 100 kr rabatt till? Är det så?

Tacka vet jag handelsboden. "En ost, två kilo, så fet och så rar, ansjovis, sardiner, en burk kaviar".  ::)

Pekblom

I princip ja.
Jag tror du kan be dem slippa e-post men du kan ju också starta upp ett hottmail-konto enkom för detta.
Koden (Din kupong ) som är värd 500kr får du i detta fall direkt både vid köpet och som e-post.
När du handlar på lekmera och kommer fram till där man betalar finns det en ruta där man fyller i koden och 500kr dras från dina inköp.
(Har du handlat för mindre blir saldo 0 men du kan inte spara det som blir över.)
Porto läggs på efteråt. 49kr brukar det vara.

Kvarnbacka

Citat från: Skafte skrivet 29 januari 2013 kl. 10:00
Jag fattar inte riktigt det här...

Man skall alltså bli medlem i letsdeal och få dagliga mail (tills man ber att få slippa, funkar det?) och köpa en rabattkod på 500 kr för 240 kr och sedan köpa något som (företrädesvis) redan är nedsatt på lekmer.se, gärna över 600 kr så får man 100 kr rabatt till? Är det så?

Tacka vet jag handelsboden. "En ost, två kilo, så fet och så rar, ansjovis, sardiner, en burk kaviar".  ::)

Rabattkoden från Let's deal ska inte kunna kombineras med andra rabattkoder (har inte testat, men det står så i villkoren). Annars hade det nästan varit för bra... Handla för över 1000 kr så får du fri frakt också  :)

Gray

Kan tipsa om att Lekmer även har Chima-setten, men dom dyker inte upp i vanliga LEGO-kategorin utan man måste söka efter dom. Samma gällde Hobbit-setten, fast dom finns inte i lager.

Legebarn

Stort tack för tipset Sirre! Då har det beställts legosatser till alla barnkalas i feb/mars... Två deals blev det, vilket jag nog inte kommer att nöja mig med.

Pekblom

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 29 januari 2013 kl. 11:12
Rabattkoden från Let's deal ska inte kunna kombineras med andra rabattkoder (har inte testat, men det står så i villkoren). Annars hade det nästan varit för bra... Handla för över 1000 kr så får du fri frakt också  :)
Det finns helt enkelt bara en ruta för rabbat koder.

mordatre

Rancor Pit för 388:-  :)  . Lekmer fick in dem i lager under dagen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Roger Brickjet

Citat från: mordatre skrivet 30 januari 2013 kl. 19:56
Rancor Pit för 388:-  :)  . Lekmer fick in dem i lager under dagen.
Tack! Slog till på det också :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.