Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Huvudfoting

Citat från: Pekblom skrivet 13 januari 2013 kl. 21:07
Citat från: Huvudfoting skrivet 13 januari 2013 kl. 20:14
................"Till och med bråk mellan personer som skulle köpa, dom hade fått gått in och säga ifrån på skarpen."
Någon här som var där ? Kanske tom känner sig skyldig ;-)
Jag pratade också med personalen som berättade om en del incidenter som varit otrevligt nära fysiskt våld. De sa inte detta men jag fick en känsla av att det kunde varit personer med mindre butiker ute i förorten eller blocket, tradera handlare som det handlade om. Jag fick den förnimmelsen i alla fall när de beskrev vad som hänt. Tror inte det var swebrickare, men jag kan ha fel? Rätta mig gärna.

Du har säkert rätt, antagligen en del Tradera-handlare. Det slår ju aldrig fel efter stora reor, dagen efter dyker det upp mängder med oöppnat LEGO på Tradera med utgångspris några tior över det rabatterade priset....

Tråkigt att man själv missade hela kalaset

marpe

Citat från: Pekblom skrivet 13 januari 2013 kl. 21:07
Citat från: Huvudfoting skrivet 13 januari 2013 kl. 20:14
................"Till och med bråk mellan personer som skulle köpa, dom hade fått gått in och säga ifrån på skarpen."
Någon här som var där ? Kanske tom känner sig skyldig ;-)
Jag pratade också med personalen som berättade om en del incidenter som varit otrevligt nära fysiskt våld. De sa inte detta men jag fick en känsla av att det kunde varit personer med mindre butiker ute i förorten eller blocket, tradera handlare som det handlade om. Jag fick den förnimmelsen i alla fall när de beskrev vad som hänt. Tror inte det var swebrickare, men jag kan ha fel? Rätta mig gärna.
Passar inte under devisen Leg Godt så jag tror knappast att föreningens medlemmar är inblandade. Vi tipsar om LEGO istället för att konkurrera.

Fredrik Sörbom

Lilla Åhléns på Östermalmstorg  hade lite SW-lego kvar fortfarande vid lunch idag:
4 st Geonosioan Cannon
2 st Droid Escape
för 115 kr styck

TheFritz

Citat från: marpe skrivet 14 januari 2013 kl. 08:59
Citat från: Pekblom skrivet 13 januari 2013 kl. 21:07
Citat från: Huvudfoting skrivet 13 januari 2013 kl. 20:14
................"Till och med bråk mellan personer som skulle köpa, dom hade fått gått in och säga ifrån på skarpen."
Någon här som var där ? Kanske tom känner sig skyldig ;-)
Jag pratade också med personalen som berättade om en del incidenter som varit otrevligt nära fysiskt våld. De sa inte detta men jag fick en känsla av att det kunde varit personer med mindre butiker ute i förorten eller blocket, tradera handlare som det handlade om. Jag fick den förnimmelsen i alla fall när de beskrev vad som hänt. Tror inte det var swebrickare, men jag kan ha fel? Rätta mig gärna.
Passar inte under devisen Leg Godt så jag tror knappast att föreningens medlemmar är inblandade. Vi tipsar om LEGO istället för att konkurrera.

Jag vet inget om just de där incidenterna, men jag själv brukar köpa på mig lego när det är bra priser som sedan säljs/byts på BL och tradera. Även de satser som jag inte själv vill ha. Mitt enda syfte är dock att köpa annat lego för dom pengarna. Kort och gott jag köper lego för att sälja för att sedan köpa nytt lego :-)

Kvarnbacka

Det är säkert fler här (de flesta?) som får nyhetsbrev från lekmer.se, men för er övriga kan jag berätta att de nu har halva priset på Quinjet Aerial Battle och Superman vs. Power Armor Lex.

TheFritz

Om man vill bygga en armé med krigare så kanske man ska titta på detta erbjudande från Chowrentoys.com

http://www.chowrentoys.com/servlet/the-1187/LEGO-Castle-Knights%27-Kingdom/Detail?affiliate_no=4

Man får köpa dessa filurer för 1.80 USD styck om man köper mellan 1-100st. Testade för skoj skull att lägga 100st i varukorgen och frakten blev då 53 USD.

För att ta del av erbjudandet ska man ange denna kod: BS5998POLY (Och man måste välja att bli ny kund eller logga in om man redan är kund).

Hittade detta på brickset om någon undrade!

Rickenbacker

Råkade gå förbi Lekia vid Globen (i Globen-gallerian), och såg att de har en liten hög med 4209 (brandflygplan) för 319:-. Fanns kanske 8-10 stycken kvar efter att jag köpt min :). Ingen jätterabatt, men ändå en hundring billigare än jag sett det för någon annanstans.


shiftaltcmd

Brixit, shop.brixit.se, har en del bra priser, tex 499 för Quinjet aerial battle.
Nästan slut på Friends men de små seten verkar vara billiga.
Barrel escape var billigt, i alla fall för att vara Sverige.
Verkar inte som att de har en samlad sida för alla specialerbjudanden så det är lite råddigt att hitta.

lindyhep

Nu tror jag dock att alla Friends är slut på Brixit 8)
Det var helt rätt att det inte fanns så många kvar.

shiftaltcmd

Utförsäljning av en del Mindstorms grejer på S@H.

Brixit

Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 januari 2013 kl. 16:28
Verkar inte som att de har en samlad sida för alla specialerbjudanden så det är lite råddigt att hitta.

Bra feedback! Nu har vi samlat våra erbjudanden här:

http://shop.brixit.se/specialerbjudanden.html

Dock betyder inte det att resten av sortimentet är dyrt ;)

b0D3N

Barnens hus i Piteå har 50% på allt utgående LEGO fre-sön. Star Wars, Pirates, Cars, Technic mm
Min sambo påminde mig väldigt tydligt att jag har inköpsförbud på LEGO ett par månader framåt  :'(

Tips på vad kan jag blidka henne med mottages tacksamt  ;)

cesaer

gör som den där karaktären i "solsidan" Fredde; köp o bunkra i garaget. Sedan bär du in ngn kartong i taget till legorum/samlingen...

Pekblom

Citat från: cesaer skrivet 25 januari 2013 kl. 08:57
gör som den där karaktären i "solsidan" Fredde; köp o bunkra i garaget. Sedan bär du in ngn kartong i taget till legorum/samlingen...
Å hur gör jag nu då när garaget är fullt?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.