Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Citat från: Snyltgäst skrivet 12 april 2017 kl. 03:14
Finns några rätt bra deals på Icahemma om man dessutom kombinerar med rabattkoden LEGO20

Blir lite sur på Ica Hemma / Ica Maxi... På webben finns Krennic's Shuttle och U-vingen ( och ) för fantastiskt bra pris, men de är givetvis slut i lager i webshoppen. Men fördelen med Ica är ju att de dessutom har butiker, men på webben står de som slut i min butik också, MEN jag var nyss i butiken och de finns i lager, men med en annan kampanj (inte riktigt lika billigt).

Sånt stör mig hårt.  >:(
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ptlr

#5026
BR har just nu mängdrabatt på ett antal set, vilket innebär två stycken av samma set för priset av ett, och kostnadsfri leverans till en BR-butik.

Ett antal av dem finns listade på https://www.br.se/varumaerken/lego/lego-erbjudanden, men det verkar finns andra på andra sidor också, däribland två stycken för 250kr.

Några av setten det gäller (priset är för två stycken)
250kr
250kr
250kr
250kr
200kr
249kr
200kr
200kr
250kr
200kr
250kr
250kr
250kr
250kr
250kr

200kr
200kr
250kr
250kr
250kr

Illuwatar

Gäller det köp i fysiska BR-butiker också?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

lingonfil

Det verkar som att när man hamnar i kassan så är det andra (lägre) priser. T ex 3160 som går in för 179:- istället för aviserade 249:-

ptlr

Citat från: Illuwatar skrivet 13 april 2017 kl. 14:10
Gäller det köp i fysiska BR-butiker också?

Citat från: lingonfil skrivet 13 april 2017 kl. 14:28
Det verkar som att när man hamnar i kassan så är det andra (lägre) priser. T ex 3160 som går in för 179:- istället för aviserade 249:-

Fick det för samma pris till slut, men fungerar det inte, så är det bara att beställa på nätet.

lindyhep

Lingonfil: genomförde du nåt köp? Jag får inte upp "hämta i butik" som möjligt val.

lingonfil

Jag genomförde ett köp.

Citat från: lindyhep skrivet 13 april 2017 kl. 15:30
Lingonfil: genomförde du nåt köp? Jag får inte upp "hämta i butik" som möjligt val.

Hämta i butik tror jag bara går för vissa utvalda produkter. Jag fick se banners som gjorde reklam för ett set med "fri frakt" (som i själva verkat var hämta i butik).

För övrigt så fick jag inte fraktkostnaden inräknad i min totalsumma. Så det blev fri frakt på köpet. Hela deras e-handelssystem verkar helt genombuggigt. Jag la lite varor i kundkorgen och tryckte lite upp och ned på antalet och plötsligt hade jag en vara som skulle kosta 249:- men som instället låg inne som 0:- med 569:- rabatt. Så totalsumman för hela köpet blev typ 69:-. Som sagt genombuggigt kassasystem. Det kajkade ihop fullständigt tillslut och jag fick en felsida ("ingen åtkomst" eller något i den stilen).

Peter S

Jag köpte 4 av minecrafts svampön för 90kr / st, men har inte fått någon bekräftelse på att det gått igenom ännu. Verkar lite buggigt som sagt, så vi får se vad som händer i slutändan.

ptlr

Ok, jag försökte aldrig att köpa via nätet utan när jag såg det i mobilen så gick jag till närmaste BR och fick det jag köpte till priset på hemsidan. Hade jag vetat att det hela var ett fel i systemet så hade jag inte försökt köpa något eller tipsa om det i tråden.

Citat från: lindyhep skrivet 13 april 2017 kl. 15:30
Hela deras e-handelssystem verkar helt genombuggigt.

Med tanke på att ToysRUs (samma ägare) just nu har produkter till minusrabatt så kan jag bara hålla med.

Tex Encounter on Jakku , tidigare 579kr nu endast 658kr...

lindyhep

Hämta i butik -
"Vilka varor kan jag beställa?
Du kan beställa alla varor som finns i vårt webbutikslager och få dem levererade till valfri BR-butik."

Det är click&collect express som bara gick på utvalda varor.

Ptlr: tycker du gjorde rätt som tipsade ändå.


ptlr

Citat från: lindyhep skrivet 13 april 2017 kl. 19:00
Hämta i butik -
"Vilka varor kan jag beställa?
Du kan beställa alla varor som finns i vårt webbutikslager och få dem levererade till valfri BR-butik."

Det är click&collect express som bara gick på utvalda varor.

Ptlr: tycker du gjorde rätt som tipsade ändå.

Med tanke på att BR ännu inte har fixat det på hemsidan, felkaktigheter brukar ju fixas rätt så fort,  så är det väl bara att gå till närmaste BR-butik, visa erbjudandet i telefonen, och se vad som händer.


Peter S

Citat från: Peter S skrivet 13 april 2017 kl. 16:25
Jag köpte 4 av minecrafts svampön för 90kr / st, men har inte fått någon bekräftelse på att det gått igenom ännu. Verkar lite buggigt som sagt, så vi får se vad som händer i slutändan.
Har fått SMS från någon B) att min beställning är klar. Osäker på om det är från BR eller faktiskt B).

CopMike

Citat från: Peter S skrivet 17 april 2017 kl. 17:14
Har fått SMS från någon B) att min beställning är klar. Osäker på om det är från BR eller faktiskt B).
Samma här, och mejl så jag satsat min $$$ på BR ;D!

lingonfil

Citat från: CopMike skrivet 17 april 2017 kl. 17:43
Citat från: Peter S skrivet 17 april 2017 kl. 17:14
Har fått SMS från någon B) att min beställning är klar. Osäker på om det är från BR eller faktiskt B).
Samma här, och mejl så jag satsat min $$$ på BR ;D !

Jättekonstigt. Jag gjorde ett par köp. När jag kollar på min inernetbank så har jag ett antal reservererade belopp. Jag misstänker att en del beställningar som inte gick igenom pga "System unavailable" utgör ett par av dessa reservasjoner. Men jag har bara fått mejlberäftelse på tre ordrar - dessa har jag också fått sms-avisering på att de skickat paketet. Men enligt spårningen så är det endast frakt bokad, inget är skickat.

Så det ska bli intressant att se vad som dyker upp i brevlådan och vilka belopp som de faktiskt drar från kontot. =/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.