Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Dark_Link

Citat från: Wolcker skrivet 27 juni 2016 kl. 14:26
Tontoy har 60% rabbat på allt denna veckan, de har ju även icke lego, men det gäller också legot. Finns en hel del bra priser. Köpte ganska mycket grejer där idag.

Använd koden: "lyckliga barn" (det står på redan första sida också)

https://tontoy.se/

Det har blivit ganska utplockat idag såg jag. Men än går det att fynda

tex
för 135 kr är bra pris

Man skulle kunna säga att månadens LEGO-budget sprack nu, så skulle man kunna säga.  ::)
Tack så mycket för tipset!

MartinAberg

Citat från: Dark_Link skrivet 27 juni 2016 kl. 15:38
Citat från: Wolcker skrivet 27 juni 2016 kl. 14:26
Tontoy har 60% rabbat på allt denna veckan, de har ju även icke lego, men det gäller också legot. Finns en hel del bra priser. Köpte ganska mycket grejer där idag.

Använd koden: "lyckliga barn" (det står på redan första sida också)

https://tontoy.se/

Det har blivit ganska utplockat idag såg jag. Men än går det att fynda

tex
för 135 kr är bra pris

Man skulle kunna säga att månadens LEGO-budget sprack nu, så skulle man kunna säga.  ::)
Tack så mycket för tipset!
Typ!
Satt häromdagen och tänkte "Hmmm, inget att köpa denna månaden. Mycket att spara till semestern då..."
Sket sig rätt rejält!

ByggareDan

Åhlens Gränby i Uppsala körde halva priset på Simpson 2 CMF dvs 14,50kr istället för 29kr kanske fler Åhléns kör det.

/ByggareDan

o0ger

Citat från: Wolcker skrivet 27 juni 2016 kl. 14:26
Tontoy har 60% rabbat på allt denna veckan, de har ju även icke lego, men det gäller också legot. Finns en hel del bra priser. Köpte ganska mycket grejer där idag.

Använd koden: "lyckliga barn" (det står på redan första sida också)

https://tontoy.se/

Det har blivit ganska utplockat idag såg jag. Men än går det att fynda

tex
för 135 kr är bra pris

Jaha, då var alla födelsedagspresenter för några månader framöver inköpta. Tackar så mycket för tipset!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Citat från: Wolcker skrivet 27 juni 2016 kl. 14:26
Tontoy har 60% rabbat på allt denna veckan, de har ju även icke lego, men det gäller också legot. Finns en hel del bra priser. Köpte ganska mycket grejer där idag.

Använd koden: "lyckliga barn" (det står på redan första sida också)

https://tontoy.se/

Det har blivit ganska utplockat idag såg jag. Men än går det att fynda

tex
för 135 kr är bra pris

Var och hämtade ut min beställning idag och snackade lite med ägare. Tontoy ska fokusera på att vara återförsäljare av LEGO, men de privatperson som hittar till hemsida kommer få köpa LEGO av dem till inköps priser. Så kan vara värt att hålla kolla på dem inom snar framtid också.

Wolcker

Citat från: Teabox skrivet 28 juni 2016 kl. 13:04
Citat från: Wolcker skrivet 27 juni 2016 kl. 14:26
Tontoy har 60% rabbat på allt denna veckan, de har ju även icke lego, men det gäller också legot. Finns en hel del bra priser. Köpte ganska mycket grejer där idag.

Använd koden: "lyckliga barn" (det står på redan första sida också)

https://tontoy.se/

Det har blivit ganska utplockat idag såg jag. Men än går det att fynda

tex
för 135 kr är bra pris

Var och hämtade ut min beställning idag och snackade lite med ägare. Tontoy ska fokusera på att vara återförsäljare av LEGO, men de privatperson som hittar till hemsida kommer få köpa LEGO av dem till inköps priser. Så kan vara värt att hålla kolla på dem inom snar framtid också.

det är inköpspriser plus moms. Men det betyder att man kan köpa mycket billigt där =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Yogabeership

Då var det tomt på Lego efter att jag tagit resten.  :D

Gött tips.

andli

Citat från: Wolcker skrivet 28 juni 2016 kl. 13:35
Citat från: Teabox skrivet 28 juni 2016 kl. 13:04

Var och hämtade ut min beställning idag och snackade lite med ägare. Tontoy ska fokusera på att vara återförsäljare av LEGO, men de privatperson som hittar till hemsida kommer få köpa LEGO av dem till inköps priser. Så kan vara värt att hålla kolla på dem inom snar framtid också.

det är inköpspriser plus moms. Men det betyder att man kan köpa mycket billigt där =)
Kommer han alltså vara officiell återförsäljare i Sverige för Lego och köpa sina grejor direkt från Lego?
Och sen konkurrera med sina kunder genom att sälja set till privatpersoner för samma pris som han säljer till butiker för?
Eller lägre eftersom han väl måste ha marginal på något, och ovan står det ju att det ska säljas till hans inköpspris till privatpersoner...

Har svårt att se hur detta upplägg ska hålla, varken Lego eller butikerna lär ju gilla det...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Zilmrud

Ett tips gällande minifigurer!

De säljer CMF 14 (monster) och Simpson serie 2 för 15:-/st på Ica Maxi Arlandastad (Sigtuna). De har just nu 25% på allt lego. Så det blir ynka 11,25:-/st.

Jag rensade det mesta men stannade vid 55 påsar XD. Så det finns kvar.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Topsy Cret

Citat från: Zilmrud skrivet 29 juni 2016 kl. 21:25
Ett tips gällande minifigurer!

De säljer CMF 14 (monster) och Simpson serie 2 för 15:-/st på Ica Maxi Arlandastad (Sigtuna). De har just nu 25% på allt lego. Så det blir ynka 11,25:-/st.

Jag rensade det mesta men stannade vid 55 påsar XD. Så det finns kvar.

Ojojoj! Jag behöver s14 men tyvärr bor jag långt ifrån Sigtuna. Det finns inte en chans att ni skulle kunna skicka ner så många paket s14 som möjligt till Malmö så kan jag ersätta er?

Zilmrud

Citat från: Topsy Cret skrivet 30 juni 2016 kl. 00:09
Citat från: Zilmrud skrivet 29 juni 2016 kl. 21:25
Ett tips gällande minifigurer!

De säljer CMF 14 (monster) och Simpson serie 2 för 15:-/st på Ica Maxi Arlandastad (Sigtuna). De har just nu 25% på allt lego. Så det blir ynka 11,25:-/st.

Jag rensade det mesta men stannade vid 55 påsar XD. Så det finns kvar.

Ojojoj! Jag behöver s14 men tyvärr bor jag långt ifrån Sigtuna. Det finns inte en chans att ni skulle kunna skicka ner så många paket s14 som möjligt till Malmö så kan jag ersätta er?

Tjenare

Jag tömde de flesta igår. Men jag kan se om jag kan komma förbi och köpa fler under dagen.

Tyvärr så hade jag tänkt att kränga dem jag själv har köpt och göra lite vinst på köpet. Men är det endast några få gubbar så kanske jag kan släppa dem till dig för bra pris. Eller vill du ha oöppnade? Skicka ett PM så löser vi det.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Topsy Cret

Citat från: Zilmrud skrivet 30 juni 2016 kl. 10:26
Citat från: Topsy Cret skrivet 30 juni 2016 kl. 00:09
Citat från: Zilmrud skrivet 29 juni 2016 kl. 21:25
Ett tips gällande minifigurer!

De säljer CMF 14 (monster) och Simpson serie 2 för 15:-/st på Ica Maxi Arlandastad (Sigtuna). De har just nu 25% på allt lego. Så det blir ynka 11,25:-/st.

Jag rensade det mesta men stannade vid 55 påsar XD. Så det finns kvar.

Ojojoj! Jag behöver s14 men tyvärr bor jag långt ifrån Sigtuna. Det finns inte en chans att ni skulle kunna skicka ner så många paket s14 som möjligt till Malmö så kan jag ersätta er?

Tjenare

Jag tömde de flesta igår. Men jag kan se om jag kan komma förbi och köpa fler under dagen.

Tyvärr så hade jag tänkt att kränga dem jag själv har köpt och göra lite vinst på köpet. Men är det endast några få gubbar så kanske jag kan släppa dem till dig för bra pris. Eller vill du ha oöppnade? Skicka ett PM så löser vi det.

Jaha, om det är så få kvar kan du väl ta dem själv. Hade tänkt köpa typ 200 stycken och göra vinst på de under julen - hyrorna i universitetsstäderna kräver att man är lite kreativ med inkomsten!

Byggare M

#4647
Br kör också monster och serie 15 fast med dealen 3 st för 60kr. Är man medlem får man dessutom 4% rabatt.

Zilmrud

Citat från: Topsy Cret skrivet 30 juni 2016 kl. 15:10

Jaha, om det är så få kvar kan du väl ta dem själv. Hade tänkt köpa typ 200 stycken och göra vinst på de under julen - hyrorna i universitetsstäderna kräver att man är lite kreativ med inkomsten!

Bra tänkt. Jag själv finansierar mitt Cracklink beroende på detta sätt =D
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

JohanW

Citat från: Byggare M skrivet 30 juni 2016 kl. 16:46
Br kör också monster och serie 15 fast med dealen 3 st för 60kr. Är man medlem får man dessutom 4% rabatt.

Toy'r'us Malmö har serie 15 och Simpson serie 2 på samma deal, dvs 3st för 60:-

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.