Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Skafte skrivet 08 juni 2015 kl. 10:37
Citat från: Skafte skrivet 08 juni 2015 kl. 09:44
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 08 juni 2015 kl. 09:16
Citat från: oskbl skrivet 07 juni 2015 kl. 19:57

Följande fanns nyss (~kl19, söndag), iallafall det som jag noterade:
99:-
60:-
50:-


Om någon har möjlighet att handla är jag intresserad av ett exemplar av varje.

Gäller det också om de skickas från Gotland? Jag går och söker en anledning till att åka till Coop, nämligen. Dessa fanns där häromdagen.

EDIT: Inte lika bra priser här. 125, 90 resp 65kr. Intressant?

Mindre intressant med de priserna, men tack för kollen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mssm

Coop Uppsala har inte ett enda set med nedsatt pris.

o0ger

Spelkedjan GAME har kursat. De har 50% på allt i butiken (källa: www.game.se). Om jag inte minns fel så har de även lite LEGO i butikerna. Värt att kolla upp?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 09 juni 2015 kl. 15:55
Spelkedjan GAME har kursat. De har 50% på allt i butiken (källa: www.game.se). Om jag inte minns fel så har de även lite LEGO i butikerna. Värt att kolla upp?
Om jag inte minns fel var det Klossbutikens sortiment (och kanske t.o.m. deras produkter) som var utställt i butikerna. Därav en del ovanligare set som inte hade släppts i den vanliga handeln. Men i Uppsalabutiken (Gränby) fanns inget Lego sist jag var där.

x_inteduplo_x

Citat från: o0ger skrivet 09 juni 2015 kl. 15:55
Spelkedjan GAME har kursat. De har 50% på allt i butiken (källa: www.game.se). Om jag inte minns fel så har de även lite LEGO i butikerna. Värt att kolla upp?
Game i Skrapan hade inget lego. Deras utförsäljning av spel var dessutom bara 40% så det var rätt kass där.

Risgrynsgrot

Tror att deras samarbete med Klossbutiken är slut för längesedan.

Köpte en Adventskalender billigt i Februari 2014, sen dess har jag inte sett något LEGO på Game..

ProPain

Fick just ett SMS från tjejen. Citygross Rosengård har 30% rabatt på Friends som veckans klipp.

darthmortar

Citat från: Peter S skrivet 09 juni 2015 kl. 16:12
Citat från: o0ger skrivet 09 juni 2015 kl. 15:55
Spelkedjan GAME har kursat. De har 50% på allt i butiken (källa: www.game.se). Om jag inte minns fel så har de även lite LEGO i butikerna. Värt att kolla upp?
Om jag inte minns fel var det Klossbutikens sortiment (och kanske t.o.m. deras produkter) som var utställt i butikerna. Därav en del ovanligare set som inte hade släppts i den vanliga handeln. Men i Uppsalabutiken (Gränby) fanns inget Lego sist jag var där.

Någon som vet om Borås har Lego?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

BeardedNerd

Jag skulle tro att ingen Game har Lego längre. Det var ett tillfälligt försök som (troligen) inte var tillräckligt lönsamt för de inblandade. Det fanns en del, sen plockades det bort helt (förmodligen tillbaka till Klossbutiken), så ingen lär ha strögrejer kvar.

humlan

Fanns hela 2 polybags i Luleå, så helt tomt är det kanske inte...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ponta_ed

I det nya köpcentret i Strömstad har "Yes! Vi leker" några bra legoköp denna helg.
Friendsbåten 399 kr
Brandstationen 449 kr

Tunguska

#3866
Åhléns i Växjö kör 50% på lite blandade set. Noterade dessvärre inte alla set och priser, men såg bland annat:

- Cloud Cuckoo Palace   (125kr)
- Bad Cop's Pursuit   (150kr)
- General Grievous' Wheel Bike   (???kr)
- AT-RT   (150kr)
- Kashyyyk Troopers   (75kr)
- Eris' Fire Eagle Flyer   (175kr)
- Tormak's Shadow Blazer   (200kr)
- Arctic Snowmobile   (30kr)
- Crook Pursuit   (30kr)
- Race Car   (50kr)
- Monster Truck   (50kr)
- Excavator and Truck   (225kr)
- Demolition Starter Set   (50kr)
- Porsche 918 Spyder   (75kr)
- Fire Emergency   (???kr)

Priser inom parentes efter dragen rabatt. Reserverar mig för eventuella minnesfel.
Mina LEGO-byggen på flickr.

BeardedNerd

Det skulle sitta bra med en allmän 25%-rea någonstans nu. Det har släppts massor av intressanta set som bara är aningen för dyra.

Anders67

Kan meddela att Åhlens i Jönköping sålde 75040 settet för 175kr (349kr á 50%) bra partspack!

Magnusengstrom

Citat från: BeardedNerd skrivet 13 juni 2015 kl. 16:29
Det skulle sitta bra med en allmän 25%-rea någonstans nu. Det har släppts massor av intressanta set som bara är aningen för dyra.

BR har 25% på LEGO för medlemmar, vet inte om det var lokalt eller inte.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.