Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

darthmortar

Citat från: Bulken skrivet 24 april 2015 kl. 15:48
Citat från: darthmortar skrivet 24 april 2015 kl. 12:53
Citat från: Surf Green skrivet 24 april 2015 kl. 10:11
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 24 april 2015 kl. 09:49
Citat från: darthmortar skrivet 12 april 2015 kl. 15:36
BR har medlemserbjudande. Köp och få på köpet.
det här erbjudandet i kombo med 25% är helt ok för den som vill ha lite pirater

Gäller det erbjudandet fortfarande?
Alla butiker?
Såg inget om det igår i Hbg nämligen.

De BR jag var var inne i då hade inge några anslag om det. Personalen i borås kände inte ens till det.

Gäller på nätet. Köpte precis båda för 299 totalt.

Gäller även i butik
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

erik1107

Kan man utgå ifrån att BR:s fysiska butiker har samma priser som webbutiken?
Webbutiken är så pass dyr på de set jag kollat att de även med 25% rabatt hamnar på samma pris som t.ex. webbhallens ordinarie priser.

Magnus den store

Jag har bara kollat på pirattemats set och i det fallet var det samma priser.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

darthmortar

Citat från: erik1107 skrivet 24 april 2015 kl. 23:34
Kan man utgå ifrån att BR:s fysiska butiker har samma priser som webbutiken?
Webbutiken är så pass dyr på de set jag kollat att de även med 25% rabatt hamnar på samma pris som t.ex. webbhallens ordinarie priser.

Så vitt jag vet är det samma priser. Dock kan vissa butiker ha rea på uddaset eller utgående set
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Risgrynsgrot

Citat från: erik1107 skrivet 24 april 2015 kl. 23:34
Kan man utgå ifrån att BR:s fysiska butiker har samma priser som webbutiken?
Webbutiken är så pass dyr på de set jag kollat att de även med 25% rabatt hamnar på samma pris som t.ex. webbhallens ordinarie priser.
BR har faktiskt rek-priser, Webhallen lägger sig ganska lågt. Men kom igen, de har inte alls samma priser utom på de allra minsta seten.

Webhallen: 699 BR: 599
Webhallen: 349 BR: 299
Webhallen: 749 BR: 674

Lite billigare är det, sen får man ju 4 % tillbaka av allt man köper på BR iom klistermärkena, och så är det fri frakt över 400 kr på BR.

Reymer

Gick in på lego.com idag för att beställa lite via Bricks&Pieces. Jag samlar till ett Café Corner, och har bl.a undrat över de 11 skidor (4222968) man ska ha och som kostar en förmögenhet på bricklink. Idag plötsligt fanns de på Bricks&Pieces, för 2.55 styck. Sist jag beställde fanns de inte, så det verkar förnyas ibland.

Reymer

Citat från: Reymer skrivet 25 april 2015 kl. 11:06
Gick in på lego.com idag för att beställa lite via Bricks&Pieces. Jag samlar till ett Café Corner, och har bl.a undrat över de 11 skidor (4222968) man ska ha och som kostar en förmögenhet på bricklink. Idag plötsligt fanns de på Bricks&Pieces, för 2.55 styck. Sist jag beställde fanns de inte, så det verkar förnyas ibland.

Hmmm. Nu när bekräftelsen kommit ser det ut att vara den nya skidan de har. Märkligt, den dök upp när jag sökte på set-numret och fick fram bitlistan.

BeardedNerd

Det är en löpande förändring de har gjort, den gamla biten har ersatts. Så då använder de troligen samma nummer för att internt veta vilka delar de ska använda. Tidiga Pet Shop använde de gamla skidorna men senare exemplar har de nya.

Ashman

Citat från: Reymer skrivet 25 april 2015 kl. 11:17
Citat från: Reymer skrivet 25 april 2015 kl. 11:06
Gick in på lego.com idag för att beställa lite via Bricks&Pieces. Jag samlar till ett Café Corner, och har bl.a undrat över de 11 skidor (4222968) man ska ha och som kostar en förmögenhet på bricklink. Idag plötsligt fanns de på Bricks&Pieces, för 2.55 styck. Sist jag beställde fanns de inte, så det verkar förnyas ibland.

Hmmm. Nu när bekräftelsen kommit ser det ut att vara den nya skidan de har. Märkligt, den dök upp när jag sökte på set-numret och fick fram bitlistan.

En modernare version av Café Corner  :)
Samlar du till CC helt efter boken eller har du modifierat den något?

andli

Clas Ohlsson har Serie 13 MF för 19 kr st   (de verkar inte finnas på hemsidan längre, men både barkaby och drottninggatan (i sthlm) har kvar..)
Och serie 5 Friends polybags för 29kr/st

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

ByggareDan

Citat från: andli skrivet 27 april 2015 kl. 20:06
Clas Ohlsson har Serie 13 MF för 19 kr st   (de verkar inte finnas på hemsidan längre, men både barkaby och drottninggatan (i sthlm) har kvar..)
Och serie 5 Friends polybags för 29kr/st

Samma på Clas O. i Gränby (Uppsala) sen hade dom även för 99kr, vet inte om det är ett bra pris men är ju ändå billigare än 149kr som är det rekommenderade priset.

/ByggareDan

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

darthmortar

Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mordatre

Gick in på Nille idag och expediten sade att hon sparat undan det setet åt mig. (fördelen med att inte smyga med sin hobby :)   )    Det borde gälla alla butiker.
Emma´s livräddartorn kostade 40:- också. Bra om man gillar delfiner.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnusengstrom

#3779
Citat från: darthmortar skrivet 28 april 2015 kl. 17:58
Citat från: mordatre skrivet 28 april 2015 kl. 13:35
. För 200 på Nille.

Var har du sett detta? I butik eller reklamblad?

Den kostade det när dom sålde ut för några veckor sedan. Olivias hus kostade 200.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.