Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

darthmortar

#3586
Smålänningen (ska det ju vara) i Bredaryd har just nu 50% på utvalda legoset samt alla legospel. Dåligt skyltat vilka set som det är rea på så fråga personalen om ni inte som jag vill hamna i diskussion i kassan (tydligen märkt upp på hyllkant nu). Det rör sig om vissa Star Wars (med Yoda på) ex Rancor Pit för ca 400kr, Sail Barge för ca 600kr samt Duellen på Genosis för ca 250kr, äldre Hobbit set ex sjöstaden (299kr) vilken jag tog den "sista" av och "enda" kvarvarande äldre hobitsetet (vilket förklarar varför de nya var kvar vilket ledde till en diskussion i kassan), turtlesset (de har tidigare haft kraftigt nedsatta priser på alla turtlesset som nu vips återgått till ordinarie priser), Chima blå serie. Sedan tidigare finns mängder av Sith Fury kvar för ca 700kr.

Tveksamt om de fyller på hyllorna mer. Var där för ca 2 veckor sedan och inga fler ex av seten har dykt upp. Om man ringer till dem tycks de vara snälla och ställa undan legoset tills man kommer.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mossarp

Smålänningens Marknad  ;) i Bredaryd står det på respektive prisetikett på hyllorna om det är 50%.

Vissa stora Star Wars set fyller de på med fler (i alla fall förr i tiden) då de har en massa på lager.
T ex som darthmortar nämnde fick de 50-60 st av (!) för det tyckte TLG att de skulle ha.
Därför är finns det en hel del kvar av denna trots den har reats sedan semestern.



mossarp

Glömde nämna att de har en hel del av kvar för 500:-
Den innehåller 1187 bitar eller nåt så det blir ju 42 öre/Star Wars-bit vilket måste ses som ett kap.

fanns inga kvar av längre då jag köpte de två sista.

De har en hel del mindre Chima-set på 50% men inga stora.

mssm

Citat från: mossarp skrivet 17 februari 2015 kl. 10:39
Smålänningens Marknad  ;) i Bredaryd står det på respektive prisetikett på hyllorna om det är 50%.

Vissa stora Star Wars set fyller de på med fler (i alla fall förr i tiden) då de har en massa på lager.
T ex som darthmortar nämnde fick de 50-60 st av (!) för det tyckte TLG att de skulle ha.
Därför är finns det en hel del kvar av denna trots den har reats sedan semestern.

TLG skickar inte ut lådor bara ändå, möjligen är det en fördelning centralt av Lekia (som de verkar ingå i), men jag har då aldrig varit med om att TLG skickar ut set som man måste ha, inte i de kvantiteterna..de kan däremot göra orderförslag men det måste godkännas...

darthmortar

Denna rean är från innan Smålänningen blev en del av Lekia. När jag var på första rea-dagen (från i somras) hade de onaturligt många av just sith fury. Minns inte exakta antalet men säkerligen minst 20-25 framme i butik. Trots rean fick de inte sålt alla. Smålänningen tycks ha både mindre och större reor ganska ofta. Så det lönar sig att ha koll både på fb och i butik. Ofta börjar reorna innan de annonserar om dem.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mossarp

De har även 50% på alla Legospelen men de var ganska dyra innan rean så där fanns det inga kap att göra.


Jag förstår varför de inte får sålda för de kostade 1399:- från början och med 50% blir det ju 700:- .
600-700:- har varit "normalpris" sedan 2013 hos nätbutikerna så Smålänningen hamnade ju i samma nivå som alla andra.

Precis som darthmortar skriver så fick de leveransen av när denna släpptes 2011. Dvs långt innan de blev Lekiabutik. Kan ju hända att TLG propsade att de skulle ta den mängden för att behålla nån rabatt eller nåt. (Inget jag vet...jag bara spånar...)

Som jag förstått det så kan de beställa direkt från TLG eller genom Lekia och då blir det ju självklart Lekiavägen som de beställer för det lär ju bli mycket billigare.

darthmortar

Citat från: darthmortar skrivet 17 februari 2015 kl. 21:44
Citat från: mossarp skrivet 17 februari 2015 kl. 18:57
De har även 50% på alla Legospelen men de var ganska dyra innan rean så där fanns det inga kap att göra.

Creationary för ca 130kr är ju ett kap =) Sedan har de ju spelet Battle of Hoth för ca 200kr. Fanns ju fler roliga legospel. De hade bla stora Minitaurusspelet för ca 130 kr med.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mossarp

Sorry, du har rätt.
Är bara lite kräsen nuförtiden.
(Jag köpte ett gäng olika Legospel förra året på ICA för 49:-/st)

tac-sat

Hej Såg i tidningen att Lekia Spiralen Norrköping idag öppnar med större lego avdelning och extra pris på
149:- 199:- 199:-

Roylex

#3595
Hej!
Lekia i Arninge, Täby har 50% rabatt på vissa Lego-set.
Dom är:

fyra kvar.
en kvar
två kvar

Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Reymer

Citat från: Roylex skrivet 20 februari 2015 kl. 14:10
Hej!
Lekia i Arninge, Täby har 50% rabatt på vissa Lego-set.
Dom är:

fyra kvar.
en kvar
två kvar

Köpte det sista operahuset. Måste vänta lite med att bygga det eftersom hustrun pluggar och hon vill gärna bygga hon också.

x_inteduplo_x

#3599
Citat från: Reymer skrivet 21 februari 2015 kl. 12:07
Citat från: Roylex skrivet 20 februari 2015 kl. 14:10
Hej!
Lekia i Arninge, Täby har 50% rabatt på vissa Lego-set.
Dom är:

fyra kvar.
en kvar
två kvar
Köpte det sista operahuset. Måste vänta lite med att bygga det eftersom hustrun pluggar och hon vill gärna bygga hon också.
vad fick du ge för det?

Edit:
Kapet var ju för 1399kr, det är nästan 50öre/bit. Sjukt värt!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.