Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Longson

Tack för tipsen Humlan! Har velat köpe 75054 länge men var en aning för dyrt för vara city lego men 500 kan man ändå fundera lite över.

10232 hade man bara sett från webhallen för 1800 och 2-3000 från brickset men de kan vara för längesen. försöker sälja av lite lego som man bara spontant köpt o inskaffa lite nytt snart =)

pazappa

Åker in till Åhléns City om en liten stund. Hoppas de har något trevligt. Något särskilt ni vill att jag kollar efter och rapporterar?

Ikano-kortet ger inte 15% extra här, kollade med dem.

werpan

Var just på Åhléns city i Sthlm. Fullt kaos. Mycket movie, duplo, technic kvar. Allt city och Creator var typ slut.

Longson



vips

Citat från: werpan skrivet 03 december 2014 kl. 11:48
Var just på Åhléns city i Sthlm. Fullt kaos. Mycket movie, duplo, technic kvar. Allt city och Creator var typ slut.

Ja, det var rätt utplockat. Även Technic började ta slut. Fanns däremot en del Star Wars och rätt mycket av de mindre Friends-askarna...

Longson

missat de helt ju!
Ska ta en sväng till åhlens city Malmö snart!

Pekblom

Rapport från Åh Sthlm city.
Rätt urplockat men finns en del endå.
Uppfattar priserna som låga, någon krona lägre än internetbutiker. Men inget som lockade mig att köpa något som inte är planerat sedan tidigare.
Många stressade människor fick mig att så fort som möjligt gå därifrån.

pazappa

Citat från: Pekblom skrivet 03 december 2014 kl. 14:20
Rapport från Åh Sthlm city.
Rätt urplockat men finns en del endå.
Uppfattar priserna som låga, någon krona lägre än internetbutiker. Men inget som lockade mig att köpa något som inte är planerat sedan tidigare.
Många stressade människor fick mig att så fort som möjligt gå därifrån.

Håller med om allt detta. Är man sugen så kan man göra ett bra fynd på Sydney Opera House, som blir omkring tusingen billigare, om det nu finns kvar ännu. Någon fick med sig ett Tower of Orthanc, tror att det blir ett glatt barn på julafton där, det verkade vara den sista/enda. Annars helt okej pris på VW-bussen som kostar 1099 minus 30%. Fanns 4-5 kvar när jag var där, samt ett par Horizon Express.

Skafte

Åhléns i Visby var som vanligt dåligt försett... Intressant nog hade de skyltar med "allt Duplo ta 3 betala för 2, gäller 3-24/12". Orkade inte fråga om det var 30% på det också, eller om det var 30%x2 på adventskalendrarna, det brukar alltid bara vara en rabatt som är tillämpbar.

Peter S

Citat från: pazappa skrivet 03 december 2014 kl. 15:03
Någon fick med sig ett Tower of Orthanc, tror att det blir ett glatt barn på julafton där, det verkade vara den sista/enda.
Jag tog nog det sista, men det var någon framför mig som tog det näst sista, så jag behövde inte skämmas i alla fall. Jag vet åtminstone ETT glatt barn på julafton. Jag själv! 30% på 2199:- är OK (1539:-). Jag köpte också en men där blev priset 769:30 och det var inget jättefynd. 799:- + frakt på Prisjakt...

MrLanceUppercut

Någon rapport från Åhlens City Malmö? Lönt att åka dit?

Longson

skulle ut ditt men ser ganska körigt ut för mig idag =(

andreaseldh

Jag vill minas att jag sett en butiks adventskalender. De hade redan öppnat alla luckor så man kunde förbereda sig på de olika dagarnas erbjudanden. Jag har för mig att lucka 4 vad Lego, men vilken butik var det?

pazappa

Citat från: andreaseldh skrivet 04 december 2014 kl. 01:19
Jag vill minas att jag sett en butiks adventskalender. De hade redan öppnat alla luckor så man kunde förbereda sig på de olika dagarnas erbjudanden. Jag har för mig att lucka 4 vad Lego, men vilken butik var det?

Det låter som Åhléns, och då var det lucka 3 som innebar Lego. Men det är klart, det kan vara fler som gör likadant.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.