Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

@Mordatre. Borde inte vara något problem. Den fanns i de fyra fysiska butiker jag besökte i slutet av veckan.

mordatre

Gött. Då borde jag hitta en i eftermiddag
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Peter S

Citat från: Ashman skrivet 28 november 2014 kl. 15:31
Citat från: Freppe skrivet 28 november 2014 kl. 14:22
Citat från: maggavil skrivet 28 november 2014 kl. 00:41
Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.
Noterar att 42030 var "slut" under en del av dagen, och nu när den finns i lager igen så dras inte rabatten dubbelt utan man får bara den 400kr rabatt som redan var på settet.
Jaha, då får man väl se om man får behålla sitt klipp... Förra rean beställde jag town hall på nätet typ 1 minut över midnatt. Allt var grönt och fick ordern bekräftad. När den skulle levereras så fick jag ingen för den var slut. Ändå fanns den nån vecka senare i deras webbutik, så jag litar inte på dem.
Köpte också set med rabatt på reapriset och höll på att få spader när jag läste detta. Nu har de skickat bekräftelse på att de postar varorna ändå.

Bulken

Citat
Undlrar om det blivit nåt fel? Jag tackar för tipset iaf, beställde arktiskt basläger för en dryg femhundring .

Blev ett basläger även här, landade på 550-ish SEK inkl. frakt. Fick nyss besked om att TrU skickat försändelsen, vågade inte riktigt tro på att det skulle gå igenom eftersom setet var nedsatt sedan tidigare.

Peter

Citat från: Peter S skrivet 01 december 2014 kl. 09:11
Citat från: Ashman skrivet 28 november 2014 kl. 15:31
Citat från: Freppe skrivet 28 november 2014 kl. 14:22
Citat från: maggavil skrivet 28 november 2014 kl. 00:41
Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.
Noterar att 42030 var "slut" under en del av dagen, och nu när den finns i lager igen så dras inte rabatten dubbelt utan man får bara den 400kr rabatt som redan var på settet.
Jaha, då får man väl se om man får behålla sitt klipp... Förra rean beställde jag town hall på nätet typ 1 minut över midnatt. Allt var grönt och fick ordern bekräftad. När den skulle levereras så fick jag ingen för den var slut. Ändå fanns den nån vecka senare i deras webbutik, så jag litar inte på dem.
Köpte också set med rabatt på reapriset och höll på att få spader när jag läste detta. Nu har de skickat bekräftelse på att de postar varorna ändå.

Men du har väl fått ett godsnr? Och kollar man med godsföretaget har de enbart fått en uppgift om att en försändelse är bokat. Så är det i alla fall för mig, inget skickat ännu. Men det är ju bara första vardagen ännu efter readagen.

Peter S

Citat från: Peter skrivet 01 december 2014 kl. 10:34
Citat från: Peter S skrivet 01 december 2014 kl. 09:11
Citat från: Ashman skrivet 28 november 2014 kl. 15:31
Citat från: Freppe skrivet 28 november 2014 kl. 14:22
Citat från: maggavil skrivet 28 november 2014 kl. 00:41
Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.
Noterar att 42030 var "slut" under en del av dagen, och nu när den finns i lager igen så dras inte rabatten dubbelt utan man får bara den 400kr rabatt som redan var på settet.
Jaha, då får man väl se om man får behålla sitt klipp... Förra rean beställde jag town hall på nätet typ 1 minut över midnatt. Allt var grönt och fick ordern bekräftad. När den skulle levereras så fick jag ingen för den var slut. Ändå fanns den nån vecka senare i deras webbutik, så jag litar inte på dem.
Köpte också set med rabatt på reapriset och höll på att få spader när jag läste detta. Nu har de skickat bekräftelse på att de postar varorna ändå.

Men du har väl fått ett godsnr? Och kollar man med godsföretaget har de enbart fått en uppgift om att en försändelse är bokat. Så är det i alla fall för mig, inget skickat ännu. Men det är ju bara första vardagen ännu efter readagen.
Nej!!! Överst står: "Din beställning har skickats
Din beställning är nu på väg och du kan följa den med hjälp av distributörens spårningssystem. Under leveransinformationen hittar du en spårningskod med en länk."
Men under leveransinformation är både länk och kollinummer borta...

Bulken

Citat
Citat
Men du har väl fått ett godsnr? Och kollar man med godsföretaget har de enbart fått en uppgift om att en försändelse är bokat. Så är det i alla fall för mig, inget skickat ännu. Men det är ju bara första vardagen ännu efter readagen.
Nej!!! Överst står: "Din beställning har skickats
Din beställning är nu på väg och du kan följa den med hjälp av distributörens spårningssystem. Under leveransinformationen hittar du en spårningskod med en länk."
Men under leveransinformation är både länk och kollinummer borta...

I mitt fall finns en länk, men den leder bara till startsidan. Numret i länken kan dock knappas manuell in på distributörens hemsida, varpå man kan läsa att de endast mottagit uppgifter om att TrU har en försändelse.

Peter

Samma för mina bägge aktuella ordrar. Om det inte stod att man skickar allt inom 24 timmar skulle jag inte bry mig, jag vi får väl se vad som händer.

Ashman

#3218
Mitt påstås också vara på väg. Jag kollade genom historiken på mitt mail-konto.
Förra gången fick jag i följande ordning:
1. Tack för beställning
2. Orderbekräftelse (Town Hall var med)
3. Din order har skickats (inkl Town Hall) och 4. Din order har uppdaterats (tyvärr kan vi inte leverera Town Hall) Dessa kom samma dag, jag kan inte se vilket som kom först.

Sen lite mail där jag lönlöst tjafsar med kundtjänst om att jag vet att det står exemplar på varuhuset i Malmö och jag kan åka och hämta själv, de förstår min frustration, mm, mm

Så jag litar inte på det förrän jag öppnat boxen och byggt upp hela det arktiska baslägret och konstaterat att alla bitar finns :)

Peter S

En annan sak som var lite trist var också att i de fysiska butikerna (TRU) kunde man inte köpa nedsatta set till ordinariepris minus 25%. Det var det nedsatta priset som gällde i alla väder (även om det bara handlade om några kronor...). Därför stod det gott om nedsatta varor kvar på hyllorna. Jag var lite sugen på men den var bara nedsatt med 10% så den fick stå kvar...

ByggareDan

Citat från: Peter S skrivet 01 december 2014 kl. 12:59
En annan sak som var lite trist var också att i de fysiska butikerna (TRU) kunde man inte köpa nedsatta set till ordinariepris minus 25%. Det var det nedsatta priset som gällde i alla väder (även om det bara handlade om några kronor...). Därför stod det gott om nedsatta varor kvar på hyllorna. Jag var lite sugen på men den var bara nedsatt med 10% så den fick stå kvar...

Tror nog att det blev fel på hemsidan då det inte skulle vara 25% på det redan nersatta. Många affärer som har rabatt på x % har ju att det inte gäller redan nersatta varor så man "prutar" helt enkelt 10-20% och "rear" ut varan istället för att åka på dom 25% en liten fuling helt enkelt.
Felet på hemsidan kan jag tänka mig berodde på att det är ett program som räknar av 25% rabatten utan att förstå att priset redan är "reapris"  (kanske måste kodas in manuellt eller liknande för att det ska bli rätt).

/ByggareDan


BrightMinds


Bulken

Citat från: BrightMinds skrivet 01 december 2014 kl. 14:15
Den 3:e december så har Åhléns 30% rabatt på Lego
http://m.ahlens.se/inredning/julkalender/

Verkar tyvärr vara en hel del butiker som, enligt hemsidan, inte har lego i sitt stortiment...

o0ger

Åhlens City i Stockholm har massor av LEGO. Även lite exklusiva set.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Det verkar som vissa butiker satt detta i system; att ha en till synes schysst rea på icke-nedsatta varor, men när man sen kollar så är allt redan nedsatt och därmed gäller inte rabatten. De har då satt höga ordinarie priser och sen sänkt 5-15% så det landar på normala priser, men då gäller inte rean. Jag fick reklam från Lekmer om en viss procentsats rea. Gick in och fann att nästan allt jag ville ha var redan nedsatt, ofta bara 7%. Men jag hittade några "Exclusives" som jag var sugen på, men då jäklar accepterade inte systemet detta heller. Läste lite mer noga och fann att alla mer exklusiva "vuxen-set" hade texten
"Produkten kan inte kombineras med eventuell rabattkod eller värdecheck i kassan." http://lekmer.se/leksaker/byggklossar-byggset-o-kulbanor/byggklossar/lego-creator-expert-tower-bridge

Jag letade och letade men allt jag ville ha hade antingen redan en liten prissänkning eller denna text :(

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.