Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

Lekia i Tornby i Linköping har numera ett ganska bra utbud stora set. Finns ju en del pengar att "spara" man kan tänka sig att köpa tre stora set...
/ Muede

maggavil

Citat från: Ashman skrivet 27 november 2014 kl. 17:23
Citat från: robinnilsson403 skrivet 27 november 2014 kl. 09:30
Citat från: Freppe skrivet 27 november 2014 kl. 08:49
25% på allt på Toys R Us imorgon 28/11


Jag har fått mail-utskick från dem och där står det 25% på allt utom tvspel och redab bedsatta varor, och lite till. Men allt lego som inte redan är nedsatt verkar alltså ingå i rean.

Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.

Studley Heinsbergen

Jaha... kunde inte sova, så lika bra att gå upp och beställa ett på TRU-rean.

ByggareDan

#3198
Det verkar som om det nersatta Legot på TrU också blir rabatterat (iallafall på hemsidan, kanske inte i affär?) så vanliga brandstationen kostar 450kr istället för 600kr och Friends gallerian hamnar på 600kr istället för reapriset 800kr.
Samma hjullastaren (slut på hemsidan) blir ju riktig billig ~1350kr
Dödsstjärnan finns fortfarande på hemsidan ca:3300kr istället för 4400kr.

/ByggareDan


Risgrynsgrot


Ashman

Citat från: ByggareDan skrivet 28 november 2014 kl. 01:18
Det verkar som om det nersatta Legot på TrU också blir rabatterat (iallafall på hemsidan, kanske inte i affär?) så vanliga brandstationen kostar 450kr istället för 600kr och Friends gallerian hamnar på 600kr istället för reapriset 800kr.
Samma hjullastaren (slut på hemsidan) blir ju riktig billig ~1350kr
Dödsstjärnan finns fortfarande på hemsidan ca:3300kr istället för 4400kr.

/ByggareDan
Undlrar om det blivit nåt fel? Jag tackar för tipset iaf, beställde arktiskt basläger för en dryg femhundring . Funderade på cargo plane som är riktigt bra pris, men hoppade ändå över.

Peter

Citat från: ByggareDan skrivet 28 november 2014 kl. 01:18
Det verkar som om det nersatta Legot på TrU också blir rabatterat (iallafall på hemsidan, kanske inte i affär?) så vanliga brandstationen kostar 450kr istället för 600kr och Friends gallerian hamnar på 600kr istället för reapriset 800kr.
Samma hjullastaren (slut på hemsidan) blir ju riktig billig ~1350kr
Dödsstjärnan finns fortfarande på hemsidan ca:3300kr istället för 4400kr.

/ByggareDan

Tack för tipset, jag testade inte det vid första beställningen. Så det blev en "tilläggsbeställning" med ett par tåg 60051 som ju hamnade på riktigt bra pris nu också.

lindyhep

Är det någon som vet om TRU butikkassor också drar 25% rabatt på det som är nedsatt? Jag missade gallerian men blir det 600kr i butik också åker jag...
(Förra helgen när det var BR-rea fungerade det olika i butik och webshop...)

Peter

20-talet personer kom strax innan öppnandet av TRU Karlstad. Ingen direkt stor anstormning i Legohörning. Kom dock hem med  som hann bli slut på webben under natten. Några småsatser fanns också. Trevligt var att dyra och speciella satser inte var utplockade innan rea, det är ett plus i kanten.

Det har blivit en dyr dag.... :-) men också en del köpt till barnen inför jul och födelsedagar.

Brickchaser

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 28 november 2014 kl. 07:07
Webhallen har största Hobbit 79018 Ensliga Berget för 999 kr. Ganska bra!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanjer/black_friday_2014/
Tack för tipset, nu blev det ett rimligt pris för det setet.
Priserna på dom nya Hobbit-seten var lite väl högt satta.

Freppe

Citat från: maggavil skrivet 28 november 2014 kl. 00:41
Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.
Noterar att 42030 var "slut" under en del av dagen, och nu när den finns i lager igen så dras inte rabatten dubbelt utan man får bara den 400kr rabatt som redan var på settet.

Ashman

Citat från: Freppe skrivet 28 november 2014 kl. 14:22
Citat från: maggavil skrivet 28 november 2014 kl. 00:41
Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.
Noterar att 42030 var "slut" under en del av dagen, och nu när den finns i lager igen så dras inte rabatten dubbelt utan man får bara den 400kr rabatt som redan var på settet.
Jaha, då får man väl se om man får behålla sitt klipp... Förra rean beställde jag town hall på nätet typ 1 minut över midnatt. Allt var grönt och fick ordern bekräftad. När den skulle levereras så fick jag ingen för den var slut. Ändå fanns den nån vecka senare i deras webbutik, så jag litar inte på dem.

darthmortar

Smålänningens marknad i Bredaryd har 2013 års SW kalender för 199 kr, rea på alla Lego Turtles samt pod escape för 149kr. Bland mycket andra låga priser.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Technic

#3208
Citat från: Freppe skrivet 28 november 2014 kl. 14:22
Citat från: maggavil skrivet 28 november 2014 kl. 00:41
Jag var ute på deras hemsida och shoppade loss lite... Trots att hjullastaren 42030 redan var nedsatt så drogs 25%, och slutpriset hamnade på ca 1349:-.
Noterar att 42030 var "slut" under en del av dagen, och nu när den finns i lager igen så dras inte rabatten dubbelt utan man får bara den 400kr rabatt som redan var på settet.

Det är något riktigt skumt med Toys R Us skulle jag vilja säga. Uppmärksammade samma sak. Lyckades i alla fall köpa två för 1349,25:- styck. Otroligt NÖJD! Köpte en från Klossbutiken för 1499:- och jag trodde aldrig jag skulle hitta den till ett lägre pris än det ny. Men jag hade fel. Skönt åt det hållet. :)
Så nu är man lycklig ägare till 3st . Kommer bli en riktigt bra jul i år!

mordatre

Hade tänkt vänta att köpa årets star wars kalender tills den reas ut av t.ex. cdon, men ser att den är slutsåld överallt på nätet. Har ni sett den i era fysiska butiker?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.