Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

om ni anger koden BIRTHDAY på lekmer.se så kan ni köpa Wakz Vargspårare idag för 149 kr inklusive frakt. OBS, gäller endast idag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

darthmortar

Citat från: Erik skrivet 31 augusti 2014 kl. 22:20
Från och med i morgon säljs för 159 kr på Netto. 650 bitar ger ett bra bitpris på blandade bricks!

De har dock inga "jättelager". Butikerna häromkring har bara tagit in 3 av varje (Lego och Duplo). Undrar inte om Ullared har samma pris.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Ozp

Citat från: darthmortar skrivet 01 september 2014 kl. 18:51
Citat från: Erik skrivet 31 augusti 2014 kl. 22:20
Från och med i morgon säljs för 159 kr på Netto. 650 bitar ger ett bra bitpris på blandade bricks!

De har dock inga "jättelager". Butikerna häromkring har bara tagit in 3 av varje (Lego och Duplo). Undrar inte om Ullared har samma pris.

Ullared tar 179 kr

humlan

ICA Maxi Luleå kör sin 25% på allt-dag den 5:e, dvs nu på fredag.

Undrar vad man ska köpa, de har juh inte modulärhus :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

SvanteOlof

Kanske måste kontakta min vän i luleå då. Här har vi ica kvantum i umeå. ganska rimligt pris. Jag har redan köpt en.
ordvits: studsmatta = 4186

Joadoa

På netto i Linköping, Ullstämma finns det massor av friends, starwars samt det stora set:et kvar. Jag köpte ett av varje :)

spendabel

Min BrickOwl butik.

lingonfil


Skafte

Jag tog ett halvt dussin. ::) 1308 bitar för 224 spänn, prisvärt. Jag hade ändå tänkt skicka efter säsong 7 av Big Bang Theory, och hade en kod för fri frakt. Hej hopp.

sandpeople

Citat från: spendabel skrivet 02 september 2014 kl. 19:29
billigt på lekmer, 37 kr

Jag hittar den inte på lekmer. Kan den redan vara slut?

spendabel

Det verkar så, cdon listar den fortfarande men inte säkert att köpet går igenom
Min BrickOwl butik.

Skafte

Citat från: sandpeople skrivet 03 september 2014 kl. 11:49
Citat från: spendabel skrivet 02 september 2014 kl. 19:29
billigt på lekmer, 37 kr

Jag hittar den inte på lekmer. Kan den redan vara slut?

Testa cdon:
http://cdon.se/leksaker/lego-ninjago-traningsset-p18244427

EDIT: Testade själv, den är slut säger de när man lägger den i korgen.

ByggareDan

Citat från: Skafte skrivet 03 september 2014 kl. 12:00
Citat från: sandpeople skrivet 03 september 2014 kl. 11:49
Citat från: spendabel skrivet 02 september 2014 kl. 19:29
billigt på lekmer, 37 kr

Jag hittar den inte på lekmer. Kan den redan vara slut?

Testa cdon:
http://cdon.se/leksaker/lego-ninjago-traningsset-p18244427

EDIT: Testade själv, den är slut säger de när man lägger den i korgen.

Kanske inte så konstigt den tog slut ganska så fort då denna tråd har relativt stort inflytande/genomslagskraft på en hyfsat köpstark grupp. Dessutom kostar bara minifigen 30kr+ på BL, så för den som har butik där kunde ju i stort sett köpt på sig 20 st och sålt gubbarna och betalat 5-10 kr för varje set.

/ByggareDan

SvanteOlof

Citat från: ByggareDan skrivet 03 september 2014 kl. 12:09


Kanske inte så konstigt den tog slut ganska så fort då denna tråd har relativt stort inflytande/genomslagskraft på en hyfsat köpstark grupp. Dessutom kostar bara minifigen 30kr+ på BL, så för den som har butik där kunde ju i stort sett köpt på sig 20 st och sålt gubbarna och betalat 5-10 kr för varje set.

/ByggareDan


Jaa. Det där har jag tänkt på. Jag antar att detta är besvarat redan. Men att en figur eller bit går för Xkr så betyder väl knappast det att det blir sålt. Jag tänker. Man ser minifigs på tradera varje dag utan bud. Får man sålt figurer eller sets med bortplockade figurer? (Annars än när kag köpte eldrons råd utan figs utan att jag förstod det förns paketet annlände) ?
ordvits: studsmatta = 4186

Magnusengstrom

Citat från: SvanteOlof skrivet 03 september 2014 kl. 17:46
Citat från: ByggareDan skrivet 03 september 2014 kl. 12:09


Kanske inte så konstigt den tog slut ganska så fort då denna tråd har relativt stort inflytande/genomslagskraft på en hyfsat köpstark grupp. Dessutom kostar bara minifigen 30kr+ på BL, så för den som har butik där kunde ju i stort sett köpt på sig 20 st och sålt gubbarna och betalat 5-10 kr för varje set.

/ByggareDan


Det finns många som köper sets utan figurer. Om du kollar på ebay så finns det många annonser ute med sets där dom plockat ut figurerna. även att dom säljer ut dom olka fordonen från större set.
Jaa. Det där har jag tänkt på. Jag antar att detta är besvarat redan. Men att en figur eller bit går för Xkr så betyder väl knappast det att det blir sålt. Jag tänker. Man ser minifigs på tradera varje dag utan bud. Får man sålt figurer eller sets med bortplockade figurer? (Annars än när kag köpte eldrons råd utan figs utan att jag förstod det förns paketet annlände) ?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.