Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Fe4sen

Leklust ( gamla Nallens) i Uppsala, har 20 % på allt lego ( Förutom det som redan är nedsatt) denna vecka. Köpte familjen ett Minotarous-spel efter att varit på tekniska muséet och provspelat idag.

(P.s 20 % gäller förövrigt på alla leksaker. De firar 20 år)

Pekblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 30 oktober 2010 kl. 00:48
Gaah, det där ville jag inte veta när jag precis köpt två 8043 för 1.400,- stycket. :/
Manne som köpte fyra billiga 8457 Power Puller på Ullared skall inte gråta..
Vadå, jag avundsjuk, näääh. Va får du det ifrån  ::)

Sirre

Citat från: Fe4sen skrivet 01 november 2010 kl. 17:11
Leklust ( gamla Nallens) i Uppsala, har 20 % på allt lego ( Förutom det som redan är nedsatt) denna vecka. Köpte familjen ett Minotarous-spel efter att varit på tekniska muséet och provspelat idag.

(P.s 20 % gäller förövrigt på alla leksaker. De firar 20 år)

Rätt schysst erbjudande (som dock bara gäller fram till 7:e nov).
Jag var på Leklust i stan och köpte på mig lite. :)

Tobbe Arnesson

Citat från: Pekblom skrivet 01 november 2010 kl. 18:48Manne som köpte fyra billiga 8457 Power Puller på Ullared skall inte gråta..

Det där borde vara preskriberat vid det här laget!  ;)
Blogg: Robotkampen

cesaer

Grävaren, 8043 , 1099kr.

se bild för pris och adress till butik...


Pekblom

Jag paserade "LekIt" Bromma Bloks och ser att de också har samma Specialpriser" som LekPlaneten

jag såg t.ex.

City
7743 Polislastbil 299:-

Kingdoms
7948 Utpostanfall 199:-
7946 Kungens Slott 699:-

Atlantis
8075 Neptunus Bärare 399:-
8078 Atlantis Port 699:-

StarWars
8095 General Grievous Starfighter 399:-

Technic
8043 Motoriserad Grävmaskin 1099:-

så vi kan nog vänta oss att det är ett pris som kommer dyka upp lite här och där nu före jul?


Skrytsson

Det är synd att kedjorna har bedrivit kartellbildning och kör reor på i princip samma set (t ex Grievous SF). Hade varit bättre ifall överlappet var mindre och man kunde knipa många olika set till schyssta priser.

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 03 november 2010 kl. 20:52
Det är synd att kedjorna har bedrivit kartellbildning och kör reor på i princip samma set (t ex Grievous SF). Hade varit bättre ifall överlappet var mindre och man kunde knipa många olika set till schyssta priser.
Absolut.
Mycket taskigt mot de små butikerna och postorderfirmorna som försöker få snurr på sina verksamheter med små marginaler.

Westberg

Coop Forum hade Creator Fiery Legend 6751 (den röda draken) för 249 kr

Superkalle

Att Grievious skepp går på rea kan man förstå. Maken till tråkigt set får man leta efter  :D

Skrytsson

Citat från: Superkalle skrivet 04 november 2010 kl. 12:35
Att Grievious skepp går på rea kan man förstå. Maken till tråkigt set får man leta efter  :D

Fast Grievous-figuren är ju omåttligt populär. Och med tanke på att folk förut var beredda att betala typ 300 kr för den gamla versionen som ju inte är någon av TLGs bästa skapelser, tycker jag att inte att det borde vara färre som köper detta set än något annat SW-set.

mechamike

Citat från: Superkalle skrivet 04 november 2010 kl. 12:35
Att Grievious skepp går på rea kan man förstå. Maken till tråkigt set får man leta efter  :D

Åja så illa är det väl inte , Det är ju ett rätt ok partspack, har en schysst TRYCKT frontruta, en Jedi med ett rätt så ovanligt huvud. Plus en hög med lasersvärd.  Stolen Medicaldroiden och Generalen hade funkat fint som ett litet impulsset..
Och skeppet är bra mycket bättre än föregångaren.

BTW Sagoland kör på samma priser som Lekplaneten..

?

pacc

25% på Toy's r Us Fredag och helgen enligt annons i metro.
Fattade ingenting av deras referens till ny legoshop och glömde tidningen....

Skrytsson

Citat från: pacc skrivet 04 november 2010 kl. 14:03
25% på Toy's r Us Fredag och helgen enligt annons i metro.
Fattade ingenting av deras referens till ny legoshop och glömde tidningen....


Gäller BR-poäng-klistermärkessystemet på Toys r us också?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.