Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Lekplaneten i Östersund hade jätterea på Lego idag, alla äldre serier för 30-50%. Fick välja länge och väl (fanns grejer som LR-tåget, HF-slottet, Avengers-planet, Jabbas palats, hela Galaxy Squad-serien m fl) innan jag valde Helm's Deep, Uruk-Hai Army och Superman vs Power Armour Lex. Förmodligen sista chansen att hitta de här grejerna till rimligt pris innan det börjar dra iväg.


pockejocke

Lekit Värmdö har 20% på allt från Lego The Movie + att man får en Vuxenbiljett till Legoland.
Det stod dock ingenstans i butiken utan jag fick veta det när jag stod i kassan.

JohanW

ICA Maxi bladet i Malmö för nästa vecka har 30% på allt Lego the Movie.

Eigenbrötler

Citat från: JohanW skrivet 02 mars 2014 kl. 12:06
ICA Maxi bladet i Malmö för nästa vecka har 30% på allt Lego the Movie.


samma i skövde.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

darthmortar

Babyproffsen i Jönköping har fortfarande 30% på lego, främst Äldre Star Wars och LotR/Hobbit. Finns lite goingar kvar. Observera att folk försöker gömma sett bakom andra sett eller i andra hyllor, så leta lite.

Smålänningens marknad i Bredaryd (småland) hade också nedsatta priser på allt lego. Inga upphetsande priser, men ändå.

Åhlens i Värnamo hade rea på SW skepp, bla A-vingen och någon till.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

wildii

Har man bio-biljett från lego-filmen får man 20% på allt lego på BR.

humlan

30% på Lego Movie-set på Ica Hemma, vet ej hur det ser ut i butik ännu. Ska dock på "min" Maxi idag, hoppas de har det i butik oxo så jag kan köpa mig en ... Och kanske nån till.....
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

cptCalavera

Jag har sett att folk fyndar på Rusta emellanåt. Jag har vart på min lokala Rusta men de hade inte en enda bit Lego (eller leksaker över huvud taget). Är det väldigt säsongsbetonat och stor skillnad från ort till ort om det finns Lego i butik eller inte?
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Anders67

Citat från: cptCalavera skrivet 05 mars 2014 kl. 00:19
Jag har sett att folk fyndar på Rusta emellanåt. Jag har vart på min lokala Rusta men de hade inte en enda bit Lego (eller leksaker över huvud taget). Är det väldigt säsongsbetonat och stor skillnad från ort till ort om det finns Lego i butik eller inte?

Det verkar vara säsongsbetonat, kanske inte ens varje år! Men i år var den stora rean på winter bakery 249kr och t.ex hobbit spelet för 99kr

Memmla

Åhlens i Karlstad har lite rabatt på en del set just nu, dock är det ju redan överpris på allt där, men priserna blev mer "normala" kan man säga. Mest friends-grejer men några små lådor med city fanns också.

ByggareDan

Webhallen kör Serie4 gubbarna som månadens leksak till priset 17kr.

/ByggareDan

darthmortar

ICA Maxi i Borås har 25% på utgående set (blandat city, sw, ninjago, friends mm) samt 30% på Lego the Movite set.
ÖoB har ca 50% på sin lilla legohörna. Ex Yoda med Clonewalkern för 150 kr.
Beginners har fortfarande rea på "kantstötta" askar, dvs sådant de inte lyckas få sålt. De har bland annat massor av större Pirates of C till en billig peng samt några sw-askar.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

BeardedNerd

Åhlens City i Stockholm har slutrea på en del blandat. Flera av de stora Galaxy Squad-seten för vrakpriser samt Helm's Deep for 699 kr (garanterat sista gången det finns till det priset). Jag köpte deras sista Mines of Moria för 489.

ponta_ed

#2503
Nids4kids på Trestads Center utanför Trollhättan  reade ut sina adventskalendrar för 50kr st.
Det ca 15 kvar i blandat sortiment..
Tänkte inte på det när jag köpte SW-kalendern men den var från 2012 såg jag när jag kom hem, vet inte hur det var med Friends och City. Bra pris iaf.

lingonfil

inwarehouse19 har de nya star wars seten för 99:- (vilket var en rimlig prisnivå enligt denna tråd: http://www.swebrick.se/index.php?topic=5591.120)
Men jag har inte sett dem för billigare än 119:- förut.

http://warehouse19.se/list_varugrupp.asp?t=Star+Wars&varugrupp=202&lang=sv

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.