Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Citat från: Mattias skrivet 18 februari 2014 kl. 19:09
Va inne på br i Halmstad city och hittade inte något Kul Så Gick Därifrån Och av ngn anledning gick jag in på GAME visade sig att dom har börjat sälja lego i samarbete med klossbutiken och dom hade 25% på allt lego (inte spel) men dom hade lite utav varje
Såg du några särskilt bra priser? Klossbutiken brukar vara rejält dyra, så jag kan tänka mig att 25 % möjligtvis kommer ner i amazon-klass, om äns det.  ::)

Mattias

25% på listade priser såg det ut som :) men bättre än fullpris

cptCalavera

Adventskalendrarna blir riktigt prisvärda på game då dom landar på 75kr/st efter att rabatten är dragen. Samma pris för både Friends, Star Wars och City. Plockade en av varje idag :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

marpe

#2478
Citat från: cptCalavera skrivet 19 februari 2014 kl. 18:05
Adventskalendrarna blir riktigt prisvärda på game då dom landar på 75kr/st efter att rabatten är dragen. Samma pris för både Friends, Star Wars och City. Plockade en av varje idag :)
Vad är det för rabatt du pratar om och hur kommer man åt den?
Går det att boka på nätet på något sätt?


Edit:inlägget struket.

cptCalavera

Citat från: marpe skrivet 19 februari 2014 kl. 19:02
Citat från: cptCalavera skrivet 19 februari 2014 kl. 18:05
Adventskalendrarna blir riktigt prisvärda på game då dom landar på 75kr/st efter att rabatten är dragen. Samma pris för både Friends, Star Wars och City. Plockade en av varje idag :)
Vad är det för rabatt du pratar om och hur kommer man åt den?
Går det att boka på nätet på något sätt?

Samma som det pratas om här ovan. Game har börjat sälja LEGO i sammarbete med klossbutiken. Och just nu har dom ett starterbjudande på 25% rabatt på ordinarie pris. Gäller till 4e mars. Men eftersom det är via Klossbutiken så är det inga superpriser. Förutom på Kalendrarna som landar på 75kr styck efter avdragen rabatt. (De är ju ganska billiga även utan rabatt på 99kr styck).

Så vitt jag vet gäller det bara i butik.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Majkel

Ellos har rea på rean, 25% ytterligare idag mer i morgon osv. Inte så mycket LEGO men en tie fighter lockar lite...
http://www.ellos.se/lego_3/rea


Risgrynsgrot

Nu hoppas jag vi på Swebrick kan komma överens om att inte handla något förräns Lördag.. Så det blir billigare för oss.  8)

oskbl

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 februari 2014 kl. 14:16
Nu hoppas jag vi på Swebrick kan komma överens om att inte handla något förräns Lördag.. Så det blir billigare för oss.  8)

Det verkar som om Legot inte blir billigare, står på t.ex. tie fightern att priset inte kan kombineras med andra rabatter, så den kostar lika mycket idag (verkar det som). Enligt prisjakt verkar Ellos spamma rätt mycket efter beställning, men det borde ju gå att avbeställa kanske.

Var inne i Game i Tornby i Linköping och kikade på den lilla legohyllan, funderade lite på för ~260 kr efter rabatten, men blev inget köp. Om man ska kolla på lego i butik är nog Sagoland roligare och kanske billigare. Det blev dock en legokatalog på lekia, mycket roligt tillsammans med 3D-appen.

ByggareDan

Lekplaneten Uppsala (vid Jula) har Emmas karate för strax under 63kr  (30% på rean) var i stort det enda Lego't som det var rea på. (ev något SuperHero's set)

/ByggareDan

cptCalavera

#2484
Med appen Klipster kan man få 50% på ett valfritt Star Wars set på Brixit. Kan gälla enbart nya set, lite otydligt i erbjudandet. Funderar lite löst på en Ewok Village för 1600kr om det även gäller de gamla seten och shopping via hemsidan med uthämtning i butik. Tänkte kolla upp det någon dag framöver.

Men det blir nog något billigare set då jag har lite köpstopp på mig själv för tillfället :P
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

o0ger

LEGO Ewok Village råkar lägligt nog vara slut på lager just nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Men tex finns Jabba's Sail Barge. Med rabatt får man den för 575 kr. Det är väl ganska bra?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Barnens Land i Luleå hade kvar , Jabbas Sail Barge, , Polisstation och en stor Chima (tror jag) för 50% av ord. pris.

Fanns en 5-8 av varje, samt några Lego-spel oxo till 50%.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Studley Heinsbergen

Köpte ett billigt TMNT-set på BR på Nacka Forum idag. Tittade även inom Hanleys där, som visade sig ha en rätt trevlig Lego-avdelning, med bl.a. några CC-hus. För den intresserade fanns även The Malevolence (9515) för knappa tusenlappen (1299 minus 25%).

Eigenbrötler

Citat från: o0ger skrivet 26 februari 2014 kl. 20:38
LEGO Ewok Village råkar lägligt nog vara slut på lager just nu.

mycket annat som är slut också... beställde igår, saker fanns i lager, men fick makulera ordern då det var slut, beställde nya saker idag. får se imorgon.

dessutom buggade kundvagnen, så jag kunde lägga till hur många som helst och få halva priset på alla... men jag pushade inte lyckan...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.