Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

sandpeople

Franska Amazon säljer 79013 Hobbit - lake town chase för ganska precis halva listpriset, 354:-  istället för 699:-

Däremot vet jag inte om det är fri frakt. Någon som vet?


Muede

Såg dessa kulor på citygross mantorp för  50 kr st. Tror det fanns tre olika.
/ Muede

TorstenHorssten

Citat från: sandpeople skrivet 15 januari 2014 kl. 12:02
Franska Amazon säljer 79013 Hobbit - lake town chase för ganska precis halva listpriset, 354:-  istället för 699:-

Däremot vet jag inte om det är fri frakt. Någon som vet?
Kollade, hittade inget. Länk vore praktiskt.  :)

shiftaltcmd

30% på Åhlens rea.
Dom skyltar stort med 50% men det gäller bara kläder och heminredning.

sandpeople

Toys R Us i Sundsvall rear ut Turtles 79105 Baxter robot rampage för 364:-  ordinarie 599:-

Sirre

Children's House (före detta Barnens Hus) rear ut tre stora Lego-set:
Star Wars Republic Gunship
Technic Mobile Crane Mk II
Chima The Lion Chi Temple

Webshop:
http://childrenshouse.se/index.php

OBS: Mobilkranen finns det mycket färre av, kan gå åt fort, men finns tydligen i flera lokala butiker, för de som bor nära någon.


Eigenbrötler

Citat från: Sirre skrivet 17 januari 2014 kl. 17:21
Children's House (före detta Barnens Hus) rear ut tre stora Lego-set:
Star Wars Republic Gunship
Technic Mobile Crane Mk II
Chima The Lion Chi Temple

Webshop:
http://childrenshouse.se/index.php

OBS: Mobilkranen finns det mycket färre av, kan gå åt fort, men finns tydligen i flera lokala butiker, för de som bor nära någon.


Tack för tipset, synd att jag redan köpt kranen dock...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

pehter aka ibbe

Citat från: Eigenbrötler skrivet 17 januari 2014 kl. 20:09
...
Tack för tipset, synd att jag redan köpt kranen dock...

Till det priset är det perfekt partspack, det finns en hel del som inte är i gult  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Eigenbrötler

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 17 januari 2014 kl. 20:29
Citat från: Eigenbrötler skrivet 17 januari 2014 kl. 20:09
...
Tack för tipset, synd att jag redan köpt kranen dock...

Till det priset är det perfekt partspack, det finns en hel del som inte är i gult  ;D

sant, hur dumt detta må låta, så har jag för mycket technic, jag vet jag vet, man kan inte ha för mycket, men jag har dubletter av set i skåpet som jag köpte som "partspack" och jag har inte öppnat de på snart ett år.

Men det är det bästa priset jag sett på kranen. jag köpte min för 1499, vilkket jag kände mig helnöjd med, tills nu :D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

J. Israelsson

Tack för tipset. Jag slog till på ett exemplar. Men är det någon annan som beställt från "Childrens House"? Det var en väldigt märklig beställningsupplevelse då man klickar ok och kommer till en slags bekräftelsesida där det står "Tack för din order" men man kan ändå där välja annan betalning. Och jag har ännu (såhär två timmar senare) inte fått någon e-postbekräftelse. Jag skrev dock ut bekräftelsesidan. Det är bara att hålla tummarna...

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

oskbl

#2367
Citat från: J. Israelsson skrivet 17 januari 2014 kl. 22:35
Tack för tipset. Jag slog till på ett exemplar. Men är det någon annan som beställt från "Childrens House"? Det var en väldigt märklig beställningsupplevelse då man klickar ok och kommer till en slags bekräftelsesida där det står "Tack för din order" men man kan ändå där välja annan betalning. Och jag har ännu (såhär två timmar senare) inte fått någon e-postbekräftelse. Jag skrev dock ut bekräftelsesidan. Det är bara att hålla tummarna...

/ji

Även jag beställde ett exemplar, lagerstatusen i webbshoppen för "Chrildren's House" för mobilkranen verkar dock inte räknas ner, stod på 7 innan jag beställde och står fortfarande på 7. 

Angående betalningen, så misstänker jag att det är något som Klarna gjort, har sett samma lösning i andra webbshoppar som använder Klarna, man väljer betalning efter man beställt, så att säga. Känns lite magiskt, man skriver in email och postnummer så dyker ens adress upp, säkert för att Klarna lagrar ens uppgifter från tidigare köp.

Som sagt, tack för tipset!

Kom på att jag fick automatiskt orderbekräftelse direkt efter beställning, dock spam-taggad från min email-leverantör. Kolla om du har nån speciell folder som misstänkt spam hamnar i?

J. Israelsson

Klickade du på något på betalningssidan? Jag fattade det som om man bara skulle klicka om man ville ändra betalningtypen. Det var förvalt på faktura vilket jag inte ville ändra. Men det fanns ingen annan knapp för att bekräfta det förvalta så jag kom inte längre. Det fanns dock en liten skrivarsymbol som jag klickade på och kom till en ny sida med en utskriftsversion av orderbekräftelsen som jag skrev ut.

Och ja, jag har kollat min SPAM-korg men inget mail där...

Jag har skickat mail till dem och frågat. Irriterande med förvirrad beställningsprocedur.

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

Pekblom

Citat från: Sirre skrivet 17 januari 2014 kl. 17:21
Children's House (före detta Barnens Hus) rear ut tre stora Lego-set:
Star Wars Republic Gunship
Technic Mobile Crane Mk II
Chima The Lion Chi Temple
Tack för tipset som jag nappade på.  ;D
Vill dock passa på att inte direkt varna men endå be mina vänner att vara observanta på KLARNAS affärside. Man tar hand om finansieringen gratis. . . . finns det något som är gratis inom den värden?
Självklart tar de  tillbaka pengarna med råge, så håll järnkoll på att ni följer avtalet ni signerar genom att klicka ok.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.