Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Står samma sak på Barnens Hus Infra City (eller 50% på ordinarie pris), vet dock inte om de har något lego kvar....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

darthmortar

Vill tipsa om Smålänningen i Bredaryd (i södra änden av Gislaveds kommun i Småland) som nästan alltid har Lego till lågpris. Just nu har de rea på Superheroes, LotR och Pirates. Bl.a. 6662 och 6866 för 149 kr styck, 6868 för 299, 9471 för 199 kr, 9472 för 299 kr, 6866 för 399 kr samt 4182 för 199 kr. Finns lite andra set till nedsatt pris också. När jag var där häromdagen hade de dock bara några få set kvar av ovan nämnda.

(Med reservation för att jag har skrivit fel nummer/pris).

I övrigt har de ett större utbud av Duplo och Lego från olika teman. Dock inga av de riktigt stora seten. Blandat lite äldre och nya set.

Finns också ett stort utbud av andra leksaker till era barn samt stor avdelning kläder, hus och hem till era respektive icke legoälskande halvor  :D
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Roylex

Jag vill tipsa om en ny leksaksaffär. Hamleys i Täby-centrum norr om Stockholm. Dom har nu öppningserbjudande med 25% på allt Lego och Duplo.

Då säger ni alla att det är inte billigt för man kan köpa billigt på nätet. Det stämmer.

Nu är det så att i lokaltidningen "Mitt i " i Vallentunasteget  sidan 11. Där har Täby-centrum en annons om nyöppning och texten Shopping i världsklass. Där står det att Hamleys har 50% på hela Lego- och Duplo-sortimentet.
Jag tog med tidningen och påpekade att det står i tidningen att dom ska ha 50% och då fick jag det. Så nu är man lite fattigare på pengar men mycket rikare på plastbitar  :) :) :) ;)

Jag var faktiskt bara den tredje kund som påpekade detta sedan starten 29/8

Detta erbjudande gäller till och med imorgon 1/9.

Hoppas någon kan ha nytta av detta tips.

:::::::

#1953
I morgon är 31/8 inte 1/9
. Hittade nätupplagan och där står 25%.
Du vet inte vart man kan få tag på papperskopian med 50% annonsen?
Hade dom stora sett som dödsstjärnan eller Arkham asylum?

Roylex

Tog fel på dag men det gäller till den 1/9.
Jag kollade och köpte bara technic.
Lokaltidningen får jag i brevlådan men det borde finnas tidningsställ i Vallentuna kommun/centrum.

:::::::

Fräck fråga men det är lite långt att åka och inte hitta nån tidning.
Har du ditt ex och finns du tillgänglig på söndag?
Kan ju verkligen vara värt det om dom har dom större setten.
Tänkte ringa och fråga :)

jvettefors

Tittade i mitt exemplar precis och där står det 25% på Lego

Roylex

50% på Lego står inte i Hamleys annons utan i Täby-centrums egna annons på sidan 11.
Ja,jag har tidningen kvar

BrightMinds

Citat från: Roylex skrivet 30 augusti 2013 kl. 22:25
50% på Lego står inte i Hamleys annons utan i Täby-centrums egna annons på sidan 11.
Ja,jag har tidningen kvar

Tack för tipset! Ska dit imorgon, sparade ner tidningen som pdf på iPaden så får väl hoppas att det funkar.

:::::::

Hm har tittat i flera nummer bakåt online och det enda jag hittar på sidan 11 är 25%??!!

mechamike

Även om det står 50% i tidningen (och du får fatt på dtt ex) så är det inte säkert att du får köpa för halva priset. Butiken behöver inte sälja utan kan hävda feltryck...
?

BrightMinds

Citat från: mechamike skrivet 31 augusti 2013 kl. 08:21
Även om det står 50% i tidningen (och du får fatt på dtt ex) så är det inte säkert att du får köpa för halva priset. Butiken behöver inte sälja utan kan hävda feltryck...

Korrekt, men det kan ju vara värt ett försök. Självklart ska de hävda feltryck då annonsen är beställd av Täby C

Roylex

Citat från: Jerry skrivet 31 augusti 2013 kl. 05:46
Hm har tittat i flera nummer bakåt online och det enda jag hittar på sidan 11 är 25%??!!

Min tidning har utgivningsdatum. TISDAGEN 27AUGUSTI 2013. MITT I VALLENTUNA STEGET. NR:35.

Cakeman

70% på allt på barnens hus i svågetorp, Malmö idag. Fanns en del chima, ninjago och galaxy squad jämte sw-planeterna men i övrigt rätt utplockat.

Roylex

Lägger upp en bild på texten.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.