Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pazappa

Citat från: ByggareDan skrivet 31 oktober 2014 kl. 15:08
Nya Ica maxi vid  Uppsala har 25% rabatt på leksaker nu idag (såg en tidningsannons) gäller ju även Lego. Var något familjedagsjippo.

/ByggareDan

Japp, det gäller samtliga Ica Maxi och även på hemsidan icahemma.se även om det börjar sina där nu.

Ashman

Citat från: pazappa skrivet 31 oktober 2014 kl. 11:23
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 31 oktober 2014 kl. 11:16
Citat från: pazappa skrivet 31 oktober 2014 kl. 10:46
Köpte lego på Toysrus igår för 9000... och nu har de 25 % om två dagar, känns lite surt.
Öppet köp. Lämna tillbaka.

Ja det blir nog så, men sen vill jag ju ha prylarna så kanske är lite pinsamt, men det får man väl ta.
Men är din stolthet värd dryga två tusenlappar? Jag tycker själv sånt är pinsamt men vad jag förstått är det rätt vanligt.

andli

pazappa:
Jag "lämnade" tillbaka ett vinterset på rusta förra året, när de sänkte priset med 50%.
Utan att jag sa något undrade han om jag tänkte köpa ett nytt direkt, varpå jag svarade ja och han gav mig mellanskillnaden tillbaka istället :) Ut i bilen och dumpa av det setet och in och köpa ett till (vilket var det sista...)

Så vänta tills söndag att lämna tillbaka prylarna och undra lite försiktigt om du inte kan bespara dem jobbet med att ställa ut det på hyllan och köpa grejorna direkt igen :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

pazappa

Citat från: Ashman skrivet 31 oktober 2014 kl. 17:24


Men är din stolthet värd dryga två tusenlappar? Jag tycker själv sånt är pinsamt men vad jag förstått är det rätt vanligt.

Ja nånstans runt ett par tusen är det värt det pinsamma, för några hundra hade det fått bero.

Citat från: andli skrivet 31 oktober 2014 kl. 17:55
pazappa:
Jag "lämnade" tillbaka ett vinterset på rusta förra året, när de sänkte priset med 50%.
Utan att jag sa något undrade han om jag tänkte köpa ett nytt direkt, varpå jag svarade ja och han gav mig mellanskillnaden tillbaka istället :) Ut i bilen och dumpa av det setet och in och köpa ett till (vilket var det sista...)

Så vänta tills söndag att lämna tillbaka prylarna och undra lite försiktigt om du inte kan bespara dem jobbet med att ställa ut det på hyllan och köpa grejorna direkt igen :)

Tack för tips. Problemet är att jag inte har bil och har egentligen inte tid att sitta på buss på söndag, familjemiddag. Kanske kan betala någon som känner sig hugad att handla två dyra set åt mig i Barkarbys Toys 'R us och jag själv fixar med återlämnandet nån annan dag.
Egentligen vill jag lämna tillbaka seten och köpa dem båda till 25% rabatt (finns inga kvar där nu), och sedan köpa de två som finns i Barkarby på söndag till 25% de också. Men herregud vad ni måste vara intresserade av mina ingående ilandsproblem haha :)

ByggareDan

25% rabatten gällde ju även på deras hemsida så det går ju att handla seten där (om dom finns där) och sen som du säger lämna tillbaka dina set senare i veckan.

/ByggareDan

BeardedNerd

Hemsidan tenderar ju dock att antingen sälja slut eller "råka" ha slut på de dyra seten...

pazappa

Citat från: ByggareDan skrivet 31 oktober 2014 kl. 18:36
25% rabatten gällde ju även på deras hemsida så det går ju att handla seten där (om dom finns där) och sen som du säger lämna tillbaka dina set senare i veckan.

/ByggareDan

Japp, visst är det så men det jag vill ha finns inte kvar (10221).

MartinAberg

Citat från: Ashman skrivet 31 oktober 2014 kl. 17:24
Men är din stolthet värd dryga två tusenlappar? Jag tycker själv sånt är pinsamt men vad jag förstått är det rätt vanligt.
Lite OffTopic nu, men sambon har kunder som åker från Alingsås till Göteborg för att köpa om och spara 14:- !

ByggareDan

#3053
Citat från: pazappa skrivet 31 oktober 2014 kl. 18:55
Citat från: ByggareDan skrivet 31 oktober 2014 kl. 18:36
25% rabatten gällde ju även på deras hemsida så det går ju att handla seten där (om dom finns där) och sen som du säger lämna tillbaka dina set senare i veckan.

/ByggareDan

Japp, visst är det så men det jag vill ha finns inte kvar (10221).

Aha då förstår jag, då blir det ju genast lite krångligare.

Sen att dom dyra seten säljer sopslut på extremt kort tid är nog inte så konstigt, om man tar dödsstjärnan som ex.  den kostar 4300 med 25% rabatt hamnar man på 3225kr vilket är i stort sett det billigaste priset på BL för en ny/oöppnad. (och man slipper frakten)
Samma med Simpsonshuset 1500kr (istället för 2000kr) är ju svårslaget, likaså Arkham (Batman) 1425kr (istället för 1900kr)
Just dom 3 seten är ju kanske set som vuxna som egentligen inte är AFOL's köper (när det är bra pris) för att ha som nostalgi/display/nörderi hemma i bokhyllan.
Sen är nog antalet av varje av dom dyra seten starkt begränsade på hemsidan, även om dom har 75st på lagret så säger dom att det är slut efter 45-50 beställda för att inte "förlora" för mycket pengar (obs bara min spekulation/misstanke) .

/ByggareDan


Majkel

Citat från: Ashman skrivet 31 oktober 2014 kl. 17:24
Citat från: pazappa skrivet 31 oktober 2014 kl. 11:23
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 31 oktober 2014 kl. 11:16
Citat från: pazappa skrivet 31 oktober 2014 kl. 10:46
Köpte lego på Toysrus igår för 9000... och nu har de 25 % om två dagar, känns lite surt.
Öppet köp. Lämna tillbaka.

Ja det blir nog så, men sen vill jag ju ha prylarna så kanske är lite pinsamt, men det får man väl ta.
Men är din stolthet värd dryga två tusenlappar? Jag tycker själv sånt är pinsamt men vad jag förstått är det rätt vanligt.

Inget pinsamt i att spara två tusen på en halvtimme-timmes jobb! I mina ögon är det sunt och klokt att ta hand om sina resurser på det sättet. Jag skulle använda de sparade pengarna till att vara ledig eller köpa ett vinterdäck eller blommor :) eller kanske byggklossar... Svårt dock när man väger in att det är en söndag och en familjemiddag som kommer i kläm, det är ju för sådant som jag vill vara mer ledig, och i så fall har jag kanske inte gjort en besparing...

pazappa

Citat från: ByggareDan skrivet 31 oktober 2014 kl. 19:12
...Sen är nog antalet av varje av dom dyra seten starkt begränsade på hemsidan, även om dom har 75st på lagret så säger dom att det är slut efter 45-50 beställda för att inte "förlora" för mycket pengar (obs bara min spekulation/misstanke) .

/ByggareDan

Jag tror verkligen du har en poäng här. Vi tar ett exempel, så sent som igår hade de flera stycken dödsstjärnan (ett set för 4299 kr) i webbutiken. Idag är de "slut", vilket jag finner lite märkligt eftersom de har sin jättereklam lite överallt på webbsidan om att på söndag blir det 25 % rabatt på allt - vem (eller snarare "vilka" då det fanns flera set hemma) köper då på sig dödsstjärnnor för 1000 kr extra per styck istället för att vänta ett dygn? Det är något ruttet i staten Legoland.

Ashman

Citat från: BeardedNerd skrivet 31 oktober 2014 kl. 18:45
Hemsidan tenderar ju dock att antingen sälja slut eller "råka" ha slut på de dyra seten...
Exakt. Till exempel så har Dödsstjärnan försvunnit från webbutiken under natten. De har sålt den i den sju år, men nån gång i natt köptes de sista exemplaren...låter som en lustig slump. Kan ju iofs vara så att de har kört ut dem i butikerna. Tillverkas fortfarande Dödsstjärnan?

Ashman

Citat från: pazappa skrivet 01 november 2014 kl. 10:21

Jag tror verkligen du har en poäng här. Vi tar ett exempel, så sent som igår hade de flera stycken dödsstjärnan (ett set för 4299 kr) i webbutiken. Idag är de "slut", vilket jag finner lite märkligt eftersom de har sin jättereklam lite överallt på webbsidan om att på söndag blir det 25 % rabatt på allt - vem (eller snarare "vilka" då det fanns flera set hemma) köper då på sig dödsstjärnnor för 1000 kr extra per styck istället för att vänta ett dygn? Det är något ruttet i staten Legoland.
Haha, och vad är sannolikheten att vi skriver samma sak samtidigt  ;D

pazappa

Citat från: Ashman skrivet 01 november 2014 kl. 10:23
Citat från: pazappa skrivet 01 november 2014 kl. 10:21

Jag tror verkligen du har en poäng här. Vi tar ett exempel, så sent som igår hade de flera stycken dödsstjärnan (ett set för 4299 kr) i webbutiken. Idag är de "slut", vilket jag finner lite märkligt eftersom de har sin jättereklam lite överallt på webbsidan om att på söndag blir det 25 % rabatt på allt - vem (eller snarare "vilka" då det fanns flera set hemma) köper då på sig dödsstjärnnor för 1000 kr extra per styck istället för att vänta ett dygn? Det är något ruttet i staten Legoland.
Haha, och vad är sannolikheten att vi skriver samma sak samtidigt  ;D

Haha great minds och så vidare

Freppe

På tal om lagersaldo så verkar ICA ha fyllt på, så exempelvis går att beställa för 1500 kr igen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.