Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

En hel del på rea hos Åhlens City (Stockholm) - de normalt höga priserna är nere på vettigare nivåer... kom hem med en för 899:- (fanns en kvar när jag gick därifrån). Fanns mycket annat kvar - Galaxy Squad, Ninjago, Lone Ranger, Friends...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Illuwatar

25% på det mesta Legot på Ica Maxi i Haninge (dock inte Chima och The Movie).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

eliasf

Citat från: Illuwatar skrivet 06 februari 2014 kl. 21:12
25% på det mesta Legot på Ica Maxi i Haninge (dock inte Chima och The Movie).

Samma erbjudande på Ica Maxi Mölndalsvägen, Göteborg. Men där stod det att det gäller endast City, Friends, StarWars och Duplo (kan ha varit Ninjago med)

billnet

Tag 3, betala för 2 på alla leksaker på babyland i helgen. Legopriserna är RRP, men frakten är gratis så kanske kan man hitta nån kombination av intresse. Själv köpte jag några movie minifigs till vad då blir 17:- per styck.

www.babyland.se

Eigenbrötler

Citat från: billnet skrivet 08 februari 2014 kl. 00:45
Tag 3, betala för 2 på alla leksaker på babyland i helgen. Legopriserna är RRP, men frakten är gratis så kanske kan man hitta nån kombination av intresse. Själv köpte jag några movie minifigs till vad då blir 17:- per styck.

www.babyland.se


hahah ja man kan ju beställa 300st mindstorms ev3 för 698000:- och därmed spara 349000:-

undrar om det skulle bli en förlust för babyland?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

insurrection

Citat från: Eigenbrötler skrivet 08 februari 2014 kl. 08:51
Citat från: billnet skrivet 08 februari 2014 kl. 00:45
Tag 3, betala för 2 på alla leksaker på babyland i helgen. Legopriserna är RRP, men frakten är gratis så kanske kan man hitta nån kombination av intresse. Själv köpte jag några movie minifigs till vad då blir 17:- per styck.

www.babyland.se


hahah ja man kan ju beställa 300st mindstorms ev3 för 698000:- och därmed spara 349000:-

undrar om det skulle bli en förlust för babyland?
Med största sannolikhet inte.
Ifall man köper 3 får man dem för 2329:-/st. Det är i nivå med snittpriset på BL som ligger på 2369:-

BeardedNerd

Citat från: Illuwatar skrivet 04 februari 2014 kl. 19:30
En hel del på rea hos Åhlens City (Stockholm) - de normalt höga priserna är nere på vettigare nivåer... kom hem med en för 899:- (fanns en kvar när jag gick därifrån). Fanns mycket annat kvar - Galaxy Squad, Ninjago, Lone Ranger, Friends...

Men typiskt! Jag var där för tio dagar sedan och då var det slutrea på några grejer så jag trodde jag ändå hade missat någon större rea. Finns det möjligen något kvar nästa onsdag tror du? Tänkte på Galaxy Squad då.

cptCalavera

Jag beställde nyss sex stycken Chima bestar från babyland. 2 lejon, två apor och två krokodiler Tydligen får man lite bättre än "ta tre betala för två" då jag betalade 297kr för alla sex. Dvs 50kr styck istället för 66 som jag trodde det skulle bli. Gratis frakt på det gör att det känns som en bra deal. :)

Tog även 9 minifigs till det tidigare rekomenderade priset 17kr/st.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Eigenbrötler

jag experimenterade lite, och beroende på vilken ordning man slår in produkterna i varukorgen så får man olika resultat, det bästa jag kom fram till var 9st legend beast set för 396:- funderar på om man ska slå till...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

cptCalavera

Ja jag experimenterade lite jag med. verkar funka likadant på saker som kostar lika mycket som varandra, så länge du inte bara beställer bara en sorts vara.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Risgrynsgrot

Tyckte inte att det var så mycket att ha, om man köpe dyrare grejer så gör 3 för 2 Erbjudandet att man hamnar på amazon-priser (när det inte är rea)


däremot var det ett riktigt bra pris på chima-bestarna, beställde 9 st nu får vi se om jag ens får hem dem.. Man får hoppas!

Misa


Tänkte tipsa om Toys r us rea i Norrköping, bl.a. 50% på 8639 Cars 2, 425:-.
Finns rätt mycket bra bitar i även för den som inte är så mycket för just bilarna :)

oskbl

För er som bor i Linköping och handlar på Coop Forum kan jag tipsa om att de satt ner priset på många legosatser. Såg att de hade för 499:-. Själv köpte jag , och för 89:- st (kanske inga pangpriser direkt). De hade också lite turtles-lego nedsatt, kommer inte ihåg nummer på rak arm. Vet inte vad detta tyder på, men hoppas inte att de ska sluta med lego, brukar alltid vara roligt att kika på innan man betalar, även om priserna oftast är höga.

Vet inte om sådana här lokala tips är av intresse, men det är ju inte så mycket trafik i denna tråd så det stör.

marpe

Citat från: oskbl skrivet 09 februari 2014 kl. 21:17
För er som bor i Linköping och handlar på Coop Forum kan jag tipsa om att de satt ner priset på många legosatser. Såg att de hade för 499:-. Själv köpte jag , och för 89:- st (kanske inga pangpriser direkt). De hade också lite turtles-lego nedsatt, kommer inte ihåg nummer på rak arm. Vet inte vad detta tyder på, men hoppas inte att de ska sluta med lego, brukar alltid vara roligt att kika på innan man betalar, även om priserna oftast är höga.

Vet inte om sådana här lokala tips är av intresse, men det är ju inte så mycket trafik i denna tråd så det stör.
Definitivt intressant.  :) Craggers skepp billigare än prisjakt. Riktigt bra set.

Jag reagerade som du på rean. Hoppas inte att de slutar med LEGO...  De säljer nog inte så mycket LEGO. De ligger vanligen en bit över riktpriset och barn är rätt priskänsliga... För ett par år sen hade de betydligt mer LEGO än nu.

Rean sträcker sig över många teman. Ninjago, Chima, SW, Friends, TMNT, NKOTB  ;) osv.

mordatre

Citat från: marpe skrivet 09 februari 2014 kl. 23:09
Citat från: oskbl skrivet 09 februari 2014 kl. 21:17
För er som bor i Linköping och handlar på Coop Forum kan jag tipsa om att de satt ner priset på många legosatser. Såg att de hade för 499:-. Själv köpte jag , och för 89:- st (kanske inga pangpriser direkt). De hade också lite turtles-lego nedsatt, kommer inte ihåg nummer på rak arm. Vet inte vad detta tyder på, men hoppas inte att de ska sluta med lego, brukar alltid vara roligt att kika på innan man betalar, även om priserna oftast är höga.

Vet inte om sådana här lokala tips är av intresse, men det är ju inte så mycket trafik i denna tråd så det stör.
Definitivt intressant.  :) Craggers skepp billigare än prisjakt. Riktigt bra set.

Jag reagerade som du på rean. Hoppas inte att de slutar med LEGO...  De säljer nog inte så mycket LEGO. De ligger vanligen en bit över riktpriset och barn är rätt priskänsliga... För ett par år sen hade de betydligt mer LEGO än nu.

Rean sträcker sig över många teman. Ninjago, Chima, SW, Friends, TMNT, NKOTB  ;) osv.

Har bestämt för mig att Craggers skepp kostar 449:- på City Gross/ Ekohallen då de har rea nu. Gorzans Gorilla robot för ca: 289:-.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.