Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mitt museum

Startat av Jenny242, 06 april 2024 kl. 20:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Jättefint bygge och jag är mycket imponerad av inredningen och utställningarna. Framförallt den egyptiska med en enorm mängd föremål som gör mig väldigt avundsjuk!
Men tycker ändå du gör rätt i att riva och bygga nytt, det är ju det som driver utvecklingen.

Jenny242

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 07 april 2024 kl. 10:54Jättefint bygge och jag är mycket imponerad av inredningen och utställningarna. Framförallt den egyptiska med en enorm mängd föremål som gör mig väldigt avundsjuk!
Men tycker ändå du gör rätt i att riva och bygga nytt, det är ju det som driver utvecklingen.
Tack! Vad kul att du gillar det! Ja de egyptiska delarna är min favorit oxå. I nya museet blir det kanske en ännu större egyptiskt utställning, jag har lite bitar som inte fick plats här 😅😀
Jenny242

MrUzagi

Citat från: Jenny242 skrivet 06 april 2024 kl. 20:57Det här är egentligen en gammal MOC, men jag har inte visat bilderna här på forumet förut. Vissa har kanske sett dem på FB eller Instagram dock. Detta museum byggde jag innan jag var medlem i Swebrick, och innan jag byggde för att kunna ställa ut och visa upp. Det gör att det är ganska svårt att se mina olika utställningar och övriga interiörer i museet.
Så nu är det dags att riva detta bygge, och bygga om för att kunna ställa ut framöver!

Oh, jag känner igen den. Det ska bli spännande att se hur ombyggnationen blir.  :)

Jenny242

Citat från: MrUzagi skrivet 07 april 2024 kl. 12:59Oh, jag känner igen den. Det ska bli spännande att se hur ombyggnationen blir.  :)
Tack! Ja den var med i Örebro förra året, men då kunde man ju inte se interiörerna tyvärr. Dags att bygga om så man kan se allt 😅. Och fler utställningar, och så tänker jag att man kan ha temporära utställningar beroende på vad som händer och passar i tid o dyl 😀
Jenny242

Hultan

Väldigt snyggt och genomarbetat! 

Storm_666

W.... O... W.... Så himla snyggt och detaljrikt. Ett stort villhöver behov på detta bygge 8) 
Känns rymligt utan att bli för stort. Ett bra utbud med saker för alla minifigs att titta på. 

Bra klossat👍🏻

Boathill

Mycket fint byggt och fotograferat! :)

Jenny242

Citat från: Hultan skrivet 08 april 2024 kl. 13:35Väldigt snyggt och genomarbetat!
Tack så jättemycket! 😀
Jenny242

Jenny242

Citat från: Storm_666 skrivet 08 april 2024 kl. 13:52W.... O... W.... Så himla snyggt och detaljrikt. Ett stort villhöver behov på detta bygge 8)
Känns rymligt utan att bli för stort. Ett bra utbud med saker för alla minifigs att titta på.

Bra klossat👍🏻
Tack så jättemycket! Tar lite emot att riva , men interiörerna kommer att komma tillbaka i mitt nya museum. Samt lite nya utställningar. Vill kunna visa upp interiören på ett bättre vis, inte bara för mig själv att se 😀😅
Jenny242

Jenny242

Citat från: Boathill skrivet 08 april 2024 kl. 14:06Mycket fint byggt och fotograferat! :)
Tack så jättemycket! Tre av mina intressen i ett. Lego, museum och fotografering 😂😀
Jenny242

ColA

Citat från: Jenny242 skrivet 08 april 2024 kl. 15:29Tack så jättemycket! Tre av mina intressen i ett. Lego, museum och fotografering 😂😀
Living the dream 😊

Record

Det här var en härlig upplevelse, har just kommit hem från en resa med många museumbesök, och just konsten du har i ditt museum tilltalar mig mycket :), du verkar ha fått in hur mycket som helst i bygget, men känns fint och överskådligt.
Kort sagt, snyggt byggt!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jenny242

Citat från: Record skrivet 09 april 2024 kl. 09:51Det här var en härlig upplevelse, har just kommit hem från en resa med många museumbesök, och just konsten du har i ditt museum tilltalar mig mycket :), du verkar ha fått in hur mycket som helst i bygget, men känns fint och överskådligt.
Kort sagt, snyggt byggt!
Tack så jättemycket! Försökte tänka som en utställningsintendent, med rätt skyltar till föremålen mm. Har ju jobbat på museum i över 25 år så man är väl lite skadad ;) . Ska utveckla mitt kommande museum med tillfälliga utställningar oxå :) 
Jenny242

Daylight

Snyggt bygge och många fina detaljer.

Jenny242

Jenny242

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.