Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bondgård

Startat av Memmla, 28 maj 2017 kl. 19:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Tänkte att jag för en gång skull skulle ta och starta en WIP-tråd nu när jag påbörjat, något för mig, lite större bygge. Planen är att det ska bli en mindre gård med bostadshus, lada, någon åker och hage.. ja vi får se vart det landar typ.

Jag har försökt skissa upp lite vad jag vill få till men kommer testbygga mig fram tills jag blir nöjd. Vill också undvika att köpa så mycket nytt till det här bygget så kommer försöka utnyttja det jag har först och bara köpa bitar där det inte går att undvika. Detta kan betyda inte helt naturliga färgval till en början men vi får se.. Feedback mottages gärna.
Utgångsläget är 64x64 i storlek men flyter det på blir det antagligen större. :)

Här kommer en bild på vad jag gjort hittills (började med det enklaste för att komma igång och inte tappa suget) och min superdetaljerade skiss.  ::)

Ozp

Ser bra ut. Väntar på det färdiga resultatet

Myko

Fin start! Jag skulle vilja att majsen inte stog i ett perfekt rutnät?

Memmla

Citat från: Myko skrivet 28 maj 2017 kl. 20:11
Fin start! Jag skulle vilja att majsen inte stog i ett perfekt rutnät?

Tack! Ja, det har jag också tänkt att jag borde ändra, skyller på bitbrist just nu (måste låsa upp bitar)  ;D

Sollan

Trevligt! Ser fram emot fortsättningen ☺

Nybohov Creation Ltd.

Det ser lovande ut. Ös på med extra allt, det brukar vara lagom.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Memmla

Under helgen har jag fortsatt på detta bygge och experimenterat med fasad till huset samt vilken färg jag ska välja för att kunna utnyttja det jag har så långt som möjligt. "Chima-gula" tiles visade det sig att jag hade en del (tack, förra årets brick box) så jag landade där. Har ju långt ifrån tillräckligt för ett helt hus men tror det ändå blir det mest kostnadseffektiva i slutändan.. Tänkte eventuellt blanda med vanlig gul för att få en mer flammig fasad och kanske fuska och dra till med en omålad/nymålad vägg på någon sida för att dryga ut ännu mer, vi får se. ;)

Ställde även upp det jag hunnit få till på en moduverse-platta bara för att se om det skalan verkar rimlig, jag tror det? Hagen blev ju genast liten om man ska vara realistisk men det är väl lite så det är med skalorna i LEGO.

Kassa bilder men det är bättre än ingenting.  ::)

o0ger

Jättefint hus!

Den där verandan + longhorn cettle gör att bondgården ser ut att ligga på andra sidan Atlanten. Är det meningen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Memmla

Ja faktiskt, hade Amerikanska bondgårdshus med veranda på framsidan och stora lador i huvudet när jag började skissa på vad jag ville bygga :) Tänkte göra det mer grådassigt och slitet först men kände att det inte passade in i den övrigt ljusa miljön och vad jag hade för bitar till hands.

Kornas horn var bara en slump dock, jag var för lat att byta medan jag börja provbygga så det kan komma att ändras.  ;D

Jesperrydhog

Det är en bra känsla när man var liten. Alltid var man på en gård med farföräldrarna om sommaren.

Memmla

Nu var det länge sen jag uppdaterade något om detta men det har hänt lite faktiskt. För att hinna klart till nästa event fick jag skala ner vad som skulle byggas för nu och satsa på att få klart något enhetligt istället. Finns fortfarande saker jag inte är nöjd med och bitar som måste komma men det känns i alla fall som att det är på väg.

fillishave

Snyggt! Gillar verkligen temat med bondgård bland allt Star Wars, steampunk och motoriserade technic-grejer  :) (Gillar det med men omväxling förnöjer!)

skitkid

/skitkid

Memmla

Citat från: skitkid skrivet 18 april 2018 kl. 16:10
Snyggt tak!

Tack! Det jag kämpat mest med, verkligen inte min starka sida det där med takbyggge men fick till ett som funka till slut så kul att höra! :D

Memmla

Nu är jag till slut klar med detta bygge, efter ett väldigt långt uppehåll.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.