Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars Bobbleheads

Startat av jalex, 08 augusti 2016 kl. 10:50

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Citat från: eon skrivet 10 augusti 2016 kl. 18:45
Jo jag har endast antennen i trans red eller vad färgen heter, och den släpper väldigt lätt ifrån bottenplattan. Helt oanvändbart utan extra stöd.


Citat från: jalex skrivet 09 augusti 2016 kl. 22:58

Citat från: eon skrivet 09 augusti 2016 kl. 18:34
Har bitar i olika färger, i detta fallet antennen, olika friktion i clutch?

Hur menar du?


Aha då förstår jag. Svarta antenner som jag har sitter bra i alla fall.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Stigge72

Citat från: jalex skrivet 10 augusti 2016 kl. 19:31
Citat från: eon skrivet 10 augusti 2016 kl. 18:45
Jo jag har endast antennen i trans red eller vad färgen heter, och den släpper väldigt lätt ifrån bottenplattan. Helt oanvändbart utan extra stöd.


Citat från: jalex skrivet 09 augusti 2016 kl. 22:58

Citat från: eon skrivet 09 augusti 2016 kl. 18:34
Har bitar i olika färger, i detta fallet antennen, olika friktion i clutch?

Hur menar du?


Aha då förstår jag. Svarta antenner som jag har sitter bra i alla fall.
Det är troligen skillnaden Trans/icke-trans som är själva skillnaden, eftersom det är olika plaster.

Har för övrigt också supportat.

Väldigt kul idé, och genialisk lösning. OmNär du kommer över 10k, och om TLG klagar på licenser, så kanske det kan bli "licenslösa" figurer istället. ;)

jalex

Citat från: Stigge72 skrivet 10 augusti 2016 kl. 23:00
Citat från: jalex skrivet 10 augusti 2016 kl. 19:31
Citat från: eon skrivet 10 augusti 2016 kl. 18:45
Jo jag har endast antennen i trans red eller vad färgen heter, och den släpper väldigt lätt ifrån bottenplattan. Helt oanvändbart utan extra stöd.


Citat från: jalex skrivet 09 augusti 2016 kl. 22:58

Citat från: eon skrivet 09 augusti 2016 kl. 18:34
Har bitar i olika färger, i detta fallet antennen, olika friktion i clutch?

Hur menar du?


Aha då förstår jag. Svarta antenner som jag har sitter bra i alla fall.
Det är troligen skillnaden Trans/icke-trans som är själva skillnaden, eftersom det är olika plaster.

Har för övrigt också supportat.

Väldigt kul idé, och genialisk lösning. OmNär du kommer över 10k, och om TLG klagar på licenser, så kanske det kan bli "licenslösa" figurer istället. ;)

Tack! Ja jag hoppas jag kan få spridning på projektet på nåt vis. Att promota sitt bygge är betydligt svårare än att bygga och göra i ordning sitt projekt :P Jo OM det skulle nå 10k så lär jag också föreslå licensfria figurer :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Jag byggde ihop Chewbacca ikväll. Det var inte lätt att få honom helt lik, men man ser nog att det är han. Han är inte med i själva projektiden, men mer som en "gäst" i projektet :)



Här är en video.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

MattiasKr

Jättekul idé och snyggt utfört! Supportat.

Kan du skriva ut hur många bitar det är i varje modell? Jag tycker att det nästan borde vara krav på det på Ideas, för då får man en uppfattning om vad ett sådant set skulle kosta.

jalex

Citat från: MattiasKr skrivet 12 augusti 2016 kl. 10:36
Jättekul idé och snyggt utfört! Supportat.

Kan du skriva ut hur många bitar det är i varje modell? Jag tycker att det nästan borde vara krav på det på Ideas, för då får man en uppfattning om vad ett sådant set skulle kosta.

Tack! Jag har inte räknat det exakt för varje modell, men Luke har ungefär 80 bitar, så det varierar mellan 80 och 100 bitar för varje modell.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

En ny bild som visar att man kan byta huvuden på figurerna.



Nu är projektet bara 15 röster från att hamna på "Popular this week", så om någon gillar det här och inte röstat ännu så är det ett bra tillfälle nu :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.