Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC september 2023 - rent magiskt

Startat av MrUzagi, 10 september 2023 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

MarLar

Noodles

andreaseldh

Vilken underbar NPU som mun!

MrUzagi

Bara lite drygt tre dagar kvar för bidrag, så jag hoppas att det finns fler som bygger i stugorna.

Wolcker

Vet inte om mitt SHIPtember får räknas med men det har i alla fall 13 st av månadens bit. De flesta i guld.

20230927_185241.jpg

20230925_235651.jpg

20230925_235643.jpg

20230927_190819.jpg
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MrUzagi

Citat från: Wolcker skrivet 27 september 2023 kl. 20:08Vet inte om mitt SHIPtember får räknas med men det har i alla fall 13 st av månadens bit. De flesta i guld.

Dessvärre failar den på den här punkten.
Citat
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet

Men det blir ett hedersomnämnande i alla fall. ;)

Wolcker

Citat från: MrUzagi skrivet 27 september 2023 kl. 20:31Dessvärre failar den på den här punkten.
Men det blir ett hedersomnämnande i alla fall. ;)


Men nytt för september? Jag la upp det först i en egen tråd här och någon minut senare i denna tråden. Och det där emellan på FB, insta osv.

Eller menar du att jag skulle lagt upp det först i denna tråden och sedan skapat en egen tråd för det?
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

byStfn

#21
Citat från: Wolcker skrivet 27 september 2023 kl. 21:02Men nytt för september? Jag la upp det först i en egen tråd här och någon minut senare i denna tråden. Och det där emellan på FB, insta osv.

Eller menar du att jag skulle lagt upp det först i denna tråden och sedan skapat en egen tråd för det?
Rent krasst, ja :) SBC är inte tänkt som en plats för re-postande av andra byggen där månadens bit råkar finnas med - däremot kan det ibland slumpa sig så ändå, men i ditt fall har du valt att posta den på Swebrick först - i ett annat sammanhang (SHIP).

Jag anar att du innerst inne visste om det här eftersom du var osäker på om den fick räknas ;)

Wolcker

Citat från: byStfn skrivet 27 september 2023 kl. 21:26Rent krasst, ja :) SBC är inte tänkt som en plats för re-postande av andra byggen där månadens bit råkar finnas med - däremot kan det ibland slumpa sig så ändå, men i ditt fall har du valt att posta den på Swebrick först - i ett annat sammanhang (SHIP).

Jag anar att du innerst inne visste om det här eftersom du var osäker på om den fick räknas ;)

Jag tänkte att det var lite för stort för månadens bygge därför jag var osäker om den skulle passa in.

Tycker det är lite dålig gränsdragning i detta fallet men men
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MrUzagi

Citat från: Wolcker skrivet 27 september 2023 kl. 21:39Jag tänkte att det var lite för stort för månadens bygge därför jag var osäker om den skulle passa in.

Tycker det är lite dålig gränsdragning i detta fallet men men
Storleken på bygget är inget problem och helt enligt reglerna. Mer imponerande om man bemödar sig med ett så pass stort bygge för SBC. :D

Nu är jag rätt säker på att det funnits WIP på bygget tidigare under september. Men om du säger att månadens bit råkade leda till SHIPtember också, av en ren tillfällighet, så har jag ingen anledning att misstro dig. :)

Godtfred

Har skrivit förut vad gäller alla eventuella SBC-regler. Min åsikt: Allt är tillåtet, allt är upp till de som röstar att avgöra om byggena får deras röst i SBC-utmaningen eller ej.

Om man tex inte använt SBC-biten alls så är det troligt att de inte får någon röst - även om bygget är jättebra. Om man postat i andra trådar/forum 5 minuter före har ju inget med saken att göra.

byStfn

Citat från: Godtfred skrivet 28 september 2023 kl. 10:03Har skrivit förut vad gäller alla eventuella SBC-regler. Min åsikt: Allt är tillåtet, allt är upp till de som röstar att avgöra om byggena får deras röst i SBC-utmaningen eller ej.

Om man tex inte använt SBC-biten alls så är det troligt att de inte får någon röst - även om bygget är jättebra. Om man postat i andra trådar/forum 5 minuter före har ju inget med saken att göra.
Jag är av en annan åsikt för att inte urvattna konceptet på sikt. 

janhansson


andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 28 september 2023 kl. 10:03Om man tex inte använt SBC-biten alls så är det troligt att de inte får någon röst...

Menar du synligt? Biten måste ju vara med!

I övrigt tycker jag det räcker att bygget är nytt inom tävlingsmånaden.

magnuzobricks

Vandrande pinne, SBC Sep 2023. 

anvil

Två av månadens bit.
Mormor..!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.