Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC september 2023 - rent magiskt

Startat av MrUzagi, 10 september 2023 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Det kändes magiskt att vinna föregående månad, så därför är denna Månadens bit 36752a Minfigure, Utensil Wand
Biten kom med nylanseringen av Harry Potter-temat 2018 och finns nu i åtta olika färger.

SBC-09-2023_wands.png

Trollstavarna levereras i par fäst i en gjutkanal (eng. "sprue") som tidigt förändrades en aning till den varianten vi är vana att se idag. Ganska snart började AFOLs använda inte bara trollstaven, utan även hela biten med gjutkanalen, eller t.o.m. bara gjutkanalen. Allt är ju LEGO. :)

SBC-09-2023_wands_2.png

Regler:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt den 30/9.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit.

Stigge72

Spännande bit. Hur är det med gamla vs nya trollstavar? Sprue?

embe

Denna bit saknar jag, men Bricklinkorder lagd,

MrUzagi

Citat från: Stigge72 skrivet 10 september 2023 kl. 20:44Spännande bit. Hur är det med gamla vs nya trollstavar? Sprue?
Det beror på vad du menar med gamla. Om du menar de som är en L3 bar så räknas den inte.
Sprue, absolut finemang däremot.  :)

MrUzagi

Citat från: embe skrivet 10 september 2023 kl. 21:51Denna bit saknar jag, men Bricklinkorder lagd,
Samlar man på Harry Potter så får man snabbt ett gäng också.  ;D

byStfn

Farbror Joakims  turkrona (Duck Tales-versionen)

Odidoma


andreaseldh


Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

andreaseldh


Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 13 september 2023 kl. 14:04... men fel käpp.
Professionell lurendrejare som jag är så väntade jag på att någon skulle kommentera just det ;) 

swemixon

Sommarplåga
Innehåller sju exemplar av månadens bit.

MrUzagi

Bara en dryg vecka kvar nu. Fler byggen vill vi se. :D

embe


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.