Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tintin på månen

Startat av Godtfred, 12 april 2015 kl. 16:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Citat från: Vibora skrivet 15 april 2015 kl. 20:02
Citat från: Skrytsson skrivet 15 april 2015 kl. 19:58
Min enda fråga är, varför har inte Brothers-brick bloggat detta? (Har du lagt ut bilderna på Flickr?)
Förmodligen för att den inte finns på flickr med rätt taggar och kontaktnät? Den saknar nog punkt tre i listan?
OK, få se om jag fått till det nu...

swestar

Citat från: Vibora skrivet 15 april 2015 kl. 20:02
Förmodligen för att den inte finns på flickr med rätt taggar och kontaktnät? Den saknar nog punkt tre i listan?
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Memmla


Mizar


robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Colligo


Larry Lars

Wow! Riktigt roligt att se något så ikoniskt, som många misslyckats med, göras med så här spännande tekniker.

Imponerande.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Petersbror

Helt sjuk. Du lägger ribban högt :) bra jobbat
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

Larry Lars

#38
Citat från: Skrytsson skrivet 15 april 2015 kl. 19:58
varför har inte Brothers-brick bloggat detta? (Har du lagt ut bilderna på Flickr?)

Bilderna som ligger på Flickr nu har dessutom delnings-restriktioner som gör dem lite knepiga att enkelt lägga in i bloggar och annat.
Sedan är ju Tintin ett Europeiskt fenomen som Amerikaner inte alls får med modersmjölken. Storfilmen har gått på bio där förstås, men då var många inte speciellt nyfikna på denna, för dem, helt nya karaktär.

Bland designintresserade legonördar borde ju raketen vara ordentligt känd dock.

Lysande bygge hur som helst.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

EpsilonEta

Både TBB och Bricknerd bloggade ju Tintins måntank så raketen borde ha bra chanser om de hittar den.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Tunguska

Citat från: EpsilonEta skrivet 16 april 2015 kl. 12:03
Både TBB och Bricknerd bloggade ju Tintins måntank så raketen borde ha bra chanser om de hittar den.

När man talar om trollen: http://bricknerd.com/home/tintin-rocket-16-2015

Stiligt! :D
Mina LEGO-byggen på flickr.

ByggareDan

Tjusigt att den får lite internationell uppmärksamhet, det förtjänar den!
Tydligen tipsat av Larry Lars.


/ByggareDan

Godtfred


Larry Lars

Citat från: Godtfred skrivet 16 april 2015 kl. 18:14
Tack Larry för den.

Din skapelse är väl värd att tipsa om så det var bara roligt att kunna åtgärda problemet med icke-bloggande som uppmärksammades i tråden.:)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.