Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Träd tutorial

Startat av Full Plate, 15 september 2016 kl. 09:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

För er som undrat hur jag bygger mina yxträd så har jag till slut lyckats knåpa ihop en liten tutorial. Kan läsas i sin helhet på EB här eller kan man bara bläddra i albumet på Flickr och läsa bildtexterna :)




byStfn

Jag är än mer imponerad över dina träd nu!!

Illuwatar

Riktigt bra - klart intressant teknik. Gäller bara att man har bra finmotorik i händerna och en ängels tålamod... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Lordflintstone

Tack för att du tar dig tid att dela med dig av din teknik!
Dessvärre kommer nu var och varannan använda den för den är ju inte alls pillig,tidsödade och bitkrävande. ;)

janimakaj

Fantastiskt snyggt byggt. Man blir mer imponerad av den tålamod och tid som krävs.. wow!  :o  :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Svensture

Va roligt att du bjuder på sån inspiration, och dina träd är verkligen ngt extra!

lingonfil

Bra tutorial! Det är sånt här som lego commuities är bra för!

Meh

Instämmer i hyllningskören.
Fantastisk teknik och en otroligt pedagogisk tutorial.

Zilmrud

Måste klickat fel förut. Förstod inte grejen. Men nu hittade jag rätt. Och som alla andra har sagt; en riktigt pedagogisk tutorial!

Jag köpte ett gäng yxor för ett tag sedan för att jag hade tänkt att prova. Men armarna var inte lika lätt att få tag på i större mängd.

Och jag tror jag har sagt det förut. Men grymt snygga träd!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Full Plate

Citat från: byStfn skrivet 15 september 2016 kl. 10:19
Jag är än mer imponerad över dina träd nu!!
Tackar!

Citat från: Illuwatar skrivet 15 september 2016 kl. 10:27
Riktigt bra - klart intressant teknik. Gäller bara att man har bra finmotorik i händerna och en ängels tålamod... :)
Tack! Jo, önskar ibland att jag hade lite smalare fingrar när jag håller på med dessa. Mycket småpillande blir det.

Citat från: Lordflintstone skrivet 15 september 2016 kl. 11:01
Tack för att du tar dig tid att dela med dig av din teknik!
Dessvärre kommer nu var och varannan använda den för den är ju inte alls pillig,tidsödade och bitkrävande. ;)
Ingen orsak! Haha, jo, tekniken kan nog vara en smula otillgänglig av olika orsaker. Hoppas dock att det finns några som provar och kanske förbättrar tekniken. Kan nog finnas mycket man kan göra för att få ner antalet bit och komplexiteten.

Citat från: janimakaj skrivet 15 september 2016 kl. 11:26
Fantastiskt snyggt byggt. Man blir mer imponerad av den tålamod och tid som krävs.. wow!  :o  :D
Tackar! Jo, tid tar det  :)

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 15 september 2016 kl. 12:18
Tack för uppvisningen!
Ingen orsak :)

Citat från: Svensture skrivet 15 september 2016 kl. 17:04
Va roligt att du bjuder på sån inspiration, och dina träd är verkligen ngt extra!
Tackar! Hoppas det kan inspirera till något :)

Citat från: lingonfil skrivet 15 september 2016 kl. 22:07
Bra tutorial! Det är sånt här som lego commuities är bra för!
Tackar! Håller med. Jag har själv lärt mig mycket av vad andra frivilligt delat med sig, så dags att ge tillbaka lite :)

Citat från: Meh skrivet 15 september 2016 kl. 22:18
Instämmer i hyllningskören.
Fantastisk teknik och en otroligt pedagogisk tutorial.
Tackar! Kul att tyckte tutorialen var lätt att följa. Det är min första och jag tyckte det var svårt att veta på vilken detaljnivå man skulle lägga sig.

Citat från: Zilmrud skrivet 16 september 2016 kl. 17:31
Måste klickat fel förut. Förstod inte grejen. Men nu hittade jag rätt. Och som alla andra har sagt; en riktigt pedagogisk tutorial!

Jag köpte ett gäng yxor för ett tag sedan för att jag hade tänkt att prova. Men armarna var inte lika lätt att få tag på i större mängd.

Och jag tror jag har sagt det förut. Men grymt snygga träd!
Tackar! Jo, armarna är ju lite smådyra. Runt 50 öre får man nog räkna med på BL, men ibland kan man hitta några bra deals om man har tur. Om du vill prova bygga något med färre droid arms så kan du bygga ett rakt, smalt träd där du bara bygger en lång cylinder av storlek 8. Gjorde det i ett av mina byggen (bifogar en bild), och du kan nog komma undan med drygt 100 droid arms för ett sådant träd.


Zilmrud

//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Lordflintstone

grattis till omnämdandet i TBB för ditt miccro landskap

Emma

Nu väcker jag liv i träd-tutorial-tråden.

Jag är som många andra väldigt impad över din trädteknik.

Det har gått ett tag sedan vi fick tutorialen, men jag har inte sett någon annans variant av Full plates träd. Lite nyfiken på vad ni har kreerat ute i legorummen. Nu köper jag yxor och armar i mängder, så snart hoppas jag kunna visa upp ett Emma-iserat Full plate-träd.

Emma

Nu har jag byggt och rivit två träd. Och sammanfattningen är: Stor respekt till full plate som kommit på och behärskar den här tekniken. Jag svär och håller på att ge upp varannan minut. Men jag ska banne mig lära mig att bygga träd, jag också.

Efter varje gång jag ger upp tittar jag på full plates bilder och tänker, det där ska väl inte va så svårt, ändå. Så försöker jag på nytt....

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.