Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Sollan skrivet 03 juli 2012 kl. 14:57
Citat från: stigge72 skrivet 02 juli 2012 kl. 19:26

Slutligen en idé som började i samband med att det skulle anordnas tågträff (som jag aldrig kom på) i Eskilstuna, och jag funderade på att bygga en kuliss.
Jag kom av en slump på att vissa av 3678b:or som används som kjolar har mönster som, med lite vilja, ser ut som gardiner. (I det här fallet ser det ut att vara höst ute).
Hur jag skulle lösa insidan kom till när jag och några till härifrån åkte med samma pendeltåg efter att ha sorterat bitar i en av Stockholms södra förorter...

Kul att kakelugns-ide'n fungerade! Det blev ju väldigt bra. Jag tror det behövs fler pendeltågsresor med Swebrickare. Det var väldigt stimulerande!
Absolut! :D

Stigge72

Inga gissningar på bilden som var inspirerad av en svensk film?
Lite om scenen: Det är två elefanter (inspirerade av byggidébok 222) som dansar på en scen. det som minifigurerna håller i är en lina som hör till en detalj som tyvärr inte kom med i bygget.

Idag har jag satt ihop ungefär 40 bitar, och funderar över om det bygget är färdigt för att fotas och läggas upp i därför avsedd tråd... (Tänk om en stockholmare skulle komma först? ;))

SuperMario

14 st. containers 6x14 pluppar i rött, blått, gult och orange.
Förhoppningsvis blir det ca 30-40 till (de flesta i reddish brown) under helgen.

Woodpicker

Citat från: SuperMario skrivet 07 juli 2012 kl. 00:00
14 st. containers 6x14 pluppar i rött, blått, gult och orange.
Förhoppningsvis blir det ca 30-40 till (de flesta i reddish brown) under helgen.

Ska du bygga en hel hamn eller???  ::)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

SuperMario

Hamnen är på plats, men det måste till fler och bättre detaljer.



insurrection

Har byggt på mursegment med mina lugbulk-tiles. Blir smärtsamt påmind om att det även går åt endel andra bitar... Måste hitta massa 1x2 tiles i LBG och dessutom massa vanliga plates (sammanlagd area 6000 studs eller nått sånt. Undrar vart man köper det billigast?). Men en ganska bra bit mur blev det iaf :)

Sen fick jag hem en BL beställning idag med och kunde därmed komplettera ihop mina träd från Bulken, så nu har jag en ganska bra skog med (iaf 2st 32-basplattor fulla utan det ser för glest ut).

Längtar tills jag får tillfälle att sätta ihop någon sorts större diorama av det hela   :)

swestar

Håller på med mitt första försök att bygga ett litet skepp i ClassicSpace stil, en liten hyllning. Formen blir min egen men försöker göra det i blå och ljusgråa färger :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kwagge

Ett nytt kvarter har börjat byggas...


Jesperallen

Fick färdigt ett källarplan till det senaste stora tornet i Seawatch och påbörjade en hemlig gång som jag tänkte skulle förbinda en del delar av borgen. Blev även en fortsättning på en vindlande väg upp mot toppen. Härligt när man får olika partier en bit från varandra att mötas, blir lite lättare att få överblick och att bygga.

swestar

Citat från: swestar skrivet 12 juli 2012 kl. 23:55
Håller på med mitt första försök att bygga ett litet skepp i ClassicSpace stil, en liten hyllning. Formen blir min egen men försöker göra det i blå och ljusgråa färger :)
Klar med skeppet, blev väl helt ok för att vara första försöket :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

insurrection

Fortsatte pilla på muren, börjar bli tillfredsställande lång nu... för att vare en sida.

Webcamfoto men iaf.

Jesperallen

Muren ser mycket trevlig ut, är det trippelslopes på portarna?

insurrection

Citat från: Jesperallen skrivet 14 juli 2012 kl. 07:30
Muren ser mycket trevlig ut, är det trippelslopes på portarna?
Över portarna menar du då? Svaret är ja isf  :)
Portsegmentet är samma som jag hade i det här dioramat om du vill kolla närmare.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.