Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

#3091
Citat från: Wineyard skrivet 05 januari 2016 kl. 16:55
Ännu en ldd-wip. Denna gång lite fransk barockarkitektur:


Snyggt!
Jag skulle jätte järna vilja se ett "rumphugget" hus som det i Paris,(visserligen oftast Haussmann hus). När jag bode i Paris så tänkte jag ofta på att det fina husen med kalksten fasader hade tegel väggar på sidan och när det inte byggs något  eller ett mindre hus intill så blir tegelväggarna synliga. Det blir ett mönster på sidan, där kanterna är vartannat stor och vartannat liten sten in mot tegelväggen

Anders67

Citat från: Wineyard skrivet 05 januari 2016 kl. 16:55
Ännu en ldd-wip. Denna gång lite fransk barockarkitektur:

Snyggt, gillar detaljerna, antar att taket kan göras i svart eller anna lämplig färg  :)

Joacim

Riktigt stilig husfasad! Väntar med spänning på resten av huset  :P

Wineyard


mechamike

Jag byggde oxå med bara grått (nåväl nästan) Fast inte lika snyggt som Wineyard..
Blev nästan klar med med "Bahnhof Zoo"..  här är en tidig WIP.. (som bara visar en liten del :-))

Untitled by Mikael Johansson, on Flickr

Cred till pehter aka ibbe som gav mig inspirationen till förrådshuset vid en Linköpingsträff  som jag nog nästan snott rakt av från minnet från honom..
?

Joacim


mechamike

Citat från: Joacim skrivet 07 januari 2016 kl. 12:47
+1 på den ser lika ut:)

Japp hittade en bild från Linköpings träffen o på sen på hans Flickr, o de är väldigt lika i grundformen och jag har gjort väldigt lika designval insåg jag vid detaljstudie av bilderna.. Hade jag hittat mina två dörrar som jag vet finns nån stans hade min hyllning blivit lite länge vilken var min plan.
?

Anders67

Lite modulhus WIP - Capital Grill
- ett tak tillkommer , desutom en terass på huset jämte som ska ta form.
och det ska byggas i riktigt lego oxå!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Citat från: Anders67 skrivet 07 januari 2016 kl. 23:23
Lite modulhus WIP - Capital Grill
- ett tak tillkommer , desutom en terass på huset jämte som ska ta form.
och det ska byggas i riktigt lego oxå!
snyggt! Hur har du snottat hörnen?

Anders67


Magnus den store

Citat från: Anders67 skrivet 08 januari 2016 kl. 00:33
Citat från: Magnus den store skrivet 07 januari 2016 kl. 23:36
Bygger du i innerhörn?
jap det blir ett innerhörn med. Ett litet torg.
Spännande, det har jag aldrig sett på ett modulhus (tror jag).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mechamike

#3103
Citat från: Anders67 skrivet 07 januari 2016 kl. 23:23
Lite modulhus WIP - Capital Grill
- ett tak tillkommer , desutom en terass på huset jämte som ska ta form.
och det ska byggas i riktigt lego oxå!

Snyggt ..men skippa de gröna blommorna på balkongerna , du har redan grönt nere vid grillen i förnstren och dessutom sandgreen på väggen, tre gröna nynaser så blir lite för mycket tycker jag.. testa att välja en annan komplement färg till grön (Bricklink koll gav inga bra alternativ) alt bygg en balkong med droidarmar som välver sig ut lite grand så får du igen rundingen i det svarta taket i balkongerna lite o kanske bättre knyter ihop byggnaden. IMHO ;)

Sen skulle jag nog lägga till ett förfulande AC aggreregat pånedre botten kanske monterat direkt i fönstret i vitt, högst uppalt strax under , om det nu är en grill där inne så behöver de en ac o ett utblås för stekoset, ofta fult monterat.

Skylten som är svart, testa att byta den till dkgrey eller kanske dk red? eller dk orange?
?

Anders67

Citat från: mechamike skrivet 08 januari 2016 kl. 07:58
Citat från: Anders67 skrivet 07 januari 2016 kl. 23:23
Lite modulhus WIP - Capital Grill
- ett tak tillkommer , desutom en terass på huset jämte som ska ta form.
och det ska byggas i riktigt lego oxå!

Snyggt ..men skippa de gröna blommorna på balkongerna , du har redan grönt nere vid grillen i förnstren och dessutom sandgreen på väggen, tre gröna nynaser så blir lite för mycket tycker jag.. testa att välja en annan komplement färg till grön (Bricklink koll gav inga bra alternativ) alt bygg en balkong med droidarmar som välver sig ut lite grand så får du igen rundingen i det svarta taket i balkongerna lite o kanske bättre knyter ihop byggnaden. IMHO ;)

Sen skulle jag nog lägga till ett förfulande AC aggreregat pånedre botten kanske monterat direkt i fönstret i vitt, högst uppalt strax under , om det nu är en grill där inne så behöver de en ac o ett utblås för stekoset, ofta fult monterat.

Skylten som är svart, testa att byta den till dkgrey eller kanske dk red? eller dk orange?
bra input, droid armarna hade jag på lut, jag hade de på mitt grand hotel, gillar do, få se om jag kan överraska med det riktiga bygget. Det är väldigt "clean" just nu som många LDD byggen gärna blir, ska ruffa till det lite, speciellt på det högra huset. Tänkte att skyltarna skulle få custom dekaler, få se om det går att fixa och vilken färg som blir bäst. Sedan blir det nog lite mer finlir i verkligheten. tack mecha

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.