Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Citat från: Silence101 skrivet 13 mars 2013 kl. 08:34Kanske dags att modda den, pickup kanske :)

Bra idé - kraftigt sänkt förstås... ;)  Och kanske få till det som du tyckte saknades (om det är tekniskt möjligt).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LurkLurk

Inget fantastiskt men aja. :-\

Tickledeath

Jag påbörjade en farkost till "Fall of lego city"-tråden, men tack vare min upprymdhet slog jag ut min 2-literslåda bestående av svarta bitar, modell mindre.
Lyckades "bygga" ett kaos i en handvändning. Bygga < städa.
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Pekblom

Efter Eskilstuna snöade jag in på monorail.
Började skissa på ett projekt som förmodligen inte blir färdigt på många år, förmodligen aldrig, men för att kolla om det skulle fungera var jag tvungen att bygga det. Utan plattformar och miljö men ändå kolla upp det. Fick massor av hjälp av sonen som testkörde det stenhårt och det funkade.
Tog lite bilder innan vi rev det.

AndersI

Om det går att få lite längre backar är det nästan som en berg&dalbana! Går det att sätta ihop två 'neråtkrök' och få det brantare?

Pekblom

Citat från: AndersI skrivet 27 mars 2013 kl. 23:00
Om det går att få lite längre backar är det nästan som en berg&dalbana! Går det att sätta ihop två 'neråtkrök' och få det brantare?
Nix det går inte. Men banan är mycket genomtänkt och följer enkla geometriska regler. Men en brantare stigningsskena skulle varit kul.

Gideon

Byggde färdigt ett bidrag till 8x8-tävlingen igår, och tänkte ta lite bilder på den idag.
Här kommer en liten photo-WIP-bild tagen med ajFån-kameran.

Anders67

Citat från: Gideon skrivet 01 april 2013 kl. 13:24
Byggde färdigt ett bidrag till 8x8-tävlingen igår, och tänkte ta lite bilder på den idag.
Här kommer en liten photo-WIP-bild tagen med ajFån-kameran.

Som vanligt ser det riktigt bra ut, kul att se "bakom-kameran" bilder :-)

Mirandir

Byggt basen till en 32x48 studs stor äventyr-modul. Men som så ofta är jag inte alls nöjd med resultatet... Den blev alldeles för platt och tråkig... :/

Dessutom har jag monterat näsborrar på det tillhörande drakhuvudet (20x32 studs stor). Även de en detalj som det behöver jobbas på.

Legobloggen: http://legobloggen.com

robban

Började idag bygga på tre dioramor som ska till Klossbutiken, 3st 2x4 32x32 så dom blir inte så stora. Lite city och förstås någon Starwars till kiddsen 8)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Majkel

Jg började på ett raffinaderi/kemindustri med stor inspiration från Li Li på mocpages. Mitt bygge blir bra efter lite omarbetning skulle jag tro.

robban

Citat från: Majkel skrivet 05 april 2013 kl. 22:34
Jg började på ett raffinaderi/kemindustri med stor inspiration från Li Li på mocpages. Mitt bygge blir bra efter lite omarbetning skulle jag tro.

Häfftigt! Planerar du lägga in tågräls i bygget också?
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

AndersI

Inte byggt nånting alls, men efter att ha fått betalt med en riktig järnvägsvagn för lite Technics-gubbar (du vet vem du är  ;) ) känner jag mig väldigt sugen att bygga en berg&dalbana igen...

Majkel

Citat från: robban skrivet 05 april 2013 kl. 22:47
Citat från: Majkel skrivet 05 april 2013 kl. 22:34
Jg började på ett raffinaderi/kemindustri med stor inspiration från Li Li på mocpages. Mitt bygge blir bra efter lite omarbetning skulle jag tro.

Häfftigt! Planerar du lägga in tågräls i bygget också?

Ja, planerar ett litet stadslandskap där en tågslinga kommer gå i en oval i ytterkant av hamn, industri, natur och villakvarter. Det blir (när ekonomin tillåter) ett rc-tåg, godståg med diesellok (för att slippa bygga elledningar). Ska försöka klämma in allt på 4x6 st 32x32 basplattor.

MicroByggare

Håller på med min 8x8 Borg idag blev det mest vegetation :)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.