Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: swestar skrivet 06 januari 2021 kl. 15:40
WIP

Påbörjat ett litet Cyberpunk bygge.  :)
Uppdatering: :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders67


andreaseldh

En så gott som cylindrisk ram, diameter och höjd 11 knoppar.

swestar

#3888
WIP
Kvällsklossning.

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

darthemil83

Detta provet på ett konformat tak gjorde jag igår . Det är en del jobb kvar men det är helt ok . Jag kommer få in det i mitt borgbygge .

CopMike

Citat från: darthemil83 skrivet 19 januari 2021 kl. 15:21
Detta provet på ett konformat tak gjorde jag igår . Det är en del jobb kvar men det är helt ok . Jag kommer få in det i mitt borgbygge .
Snyggt! Kan dubbla som en påvemössa också ;)!

Classus

Mycket snyggt tak! Jag antar att knopparna är mikrofoner men vad är det för svarta bitar i taket?

Peter S

Citat från: Classus skrivet 20 januari 2021 kl. 13:46
Mycket snyggt tak! Jag antar att knopparna är mikrofoner men vad är det för svarta bitar i taket?
61406pb05 ser det ut som.

darthemil83

Citat från: Classus skrivet 20 januari 2021 kl. 13:46
Mycket snyggt tak! Jag antar att knopparna är mikrofoner men vad är det för svarta bitar i taket?
tack ! Det stämmer att det är mikrofoner och det är den biten Peter länkade till . Jag har använt den som tak på en kyrka jag byggt . Mvh Emil

Livan86

Citat från: Pekblom skrivet 19 augusti 2010 kl. 05:56
Efter som det pågår ett stort slag på matsalsbordet lär jag bygga ytterligare förstärkningar på forten. Det är min 6årige son som är general i det här bygget så här blandas allt från riddarborgar till Harry Potter hus. Även vissa bitar från den mörka "soppåse" med mega blocks får vara med liksom en del rymdskepp. Det är som sagt en sexåring som bestämmer.

tycker det är de bästa byggena. när jag bygger nått å sonen kommer och "lägger sig i" blir jag alltid först lite irriterad å tycker att han förstör  :D sen kommer jag på mig själv å dras med i leken och plötsligt kan ett fint litet sommar torp vara en alien invasion och drakarna kommer och räddar världen.... då är det fint :-*

swestar

WIP
En flygande bil mm  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tunnan

Blev äntligen klar med ett modulhus jag hittat på nätet och byggt, Ska tydligen va inspirerat av Lego Store Lanchester i London.

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 23 januari 2021 kl. 17:56
WIP
En flygande bil mm  :)
snyggt! Kommer det fler bilder? Pilbåge/pil är en snart lösning, väldigt levande.

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 26 januari 2021 kl. 08:23
Citat från: swestar skrivet 23 januari 2021 kl. 17:56
WIP
En flygande bil mm  :)
snyggt! Kommer det fler bilder? Pilbåge/pil är en snart lösning, väldigt levande.
Liten uppdatt, bilen klar. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Citat från: Tunnan skrivet 25 januari 2021 kl. 23:02
Blev äntligen klar med ett modulhus jag hittat på nätet och byggt, Ska tydligen va inspirerat av Lego Store Lanchester i London.

Snyggt. Inspirationen är tydlig :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.