Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Staplat lite tan bricks när dottern somnat de senaste kvällarna. Har en liten lista på saker jag ska ändra på redan...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mechamike

Citat från: robinnilsson403 skrivet 28 februari 2020 kl. 09:42
Staplat lite tan bricks när dottern somnat de senaste kvällarna. Har en liten lista på saker jag ska ändra på redan...

Stilig användning av droid torson!, byggen i tan är alltid fint :)
?

BrickMe

Nytt armbandsur, skippade kristallerna å annat bling-bling. Guld är gott nog ;)
Armbandet passade nätt å jämnt (lite för tajt) och gummi runt handleden känns inget vidare.
Det finns ju en å annan bit som är intressant i den nya Dots-serien. https://www.newelementary.com/2020/03/lego-dots-review-bracelet-sets.html
Bl a en bit som skulle sitta fint som badrumslampa eller portbelysning: (Design Plate, 1X1X2/3, No.3 - 6287309| 65092).



BeO

Hovertron har fått en Space Elves-version  :)



Godtfred

En "boll" blev det under kvällen...

mortil

blev inspirerad av Sergio som byggt solglasögon så jag började bygga på en tiara/krona..
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Jesperrydhog

#3756
Den egna brandstationen av Lego duplo. Med mina syskon barn.

AndersI

Citat från: AndersI skrivet 19 februari 2020 kl. 13:10
Jag fortsatte i en färg som jag har mera av...

...men inte heller de bitarna räckte för att göra klart enligt plan. Får se om jag omarbetar eller river rasket...

CopMike

Citat från: AndersI skrivet 27 mars 2020 kl. 12:31
Citat från: AndersI skrivet 19 februari 2020 kl. 13:10
Jag fortsatte i en färg som jag har mera av...

...men inte heller de bitarna räckte för att göra klart enligt plan. Får se om jag omarbetar eller river rasket...
Snygg :D!

Eriol

Har byggt en liten take-away pizzeria i någon slags holländsk stil. Brist på bitar gjorde att det blev lite för många kompromisser för att jag ska vara helt nöjd med resultatet. Särskilt hörnen på de övre våningarna skulle behöva göras om på något sätt. På tomten bredvid pågår markarbeten inför kommande exploatering.

David i Lekeberg

Glad påsk!

Övar på lite runda former och plopp sa det så blev det ett ägg.


andreaseldh

Citat från: AndersI skrivet 27 mars 2020 kl. 12:31
...men inte heller de bitarna räckte för att göra klart enligt plan. Får se om jag omarbetar eller river rasket...

Ser jag rätt att bottenvåningen på förlagan har en avvikande kulör? Det kanske kan vara något?

robinnilsson403

Jag har fortsatt lite med mitt lilla bygge. Jag hoppas vara klar med även nästa sektion till vänster innan maj är slut.  ::)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mortil

eftersom man är hemma och förkyld så har jag hittat min halvbyggda CHinook helikopter (ja vet ja inte skulle bygga nå mer helikoptrar)  så nu blir det att försöka färdigställa den.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Odidoma

Citat från: robinnilsson403 skrivet 16 april 2020 kl. 22:41
Jag har fortsatt lite med mitt lilla bygge. Jag hoppas vara klar med även nästa sektion till vänster innan maj är slut.  ::)
snyggt! Har du en egen tråd för det här bygget med fler bitar?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.