Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: swemixon skrivet 16 juni 2017 kl. 21:50
Men jag får nog se över skalan lite, byggnad och taket över pumparna är nog lite för stora om man ska hålla sig till 1 plate = 3 feet enligt Twinlug.
Varken taket eller byggnaden var något som jag reagerade på. Tankstationer har ganska stora tak. Klumpen som håller prisskylten är däremot ganska stor. Flaggorna likaså men där finns det inget mindre. Snygg design i alla fall.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars

#3481
Bygger på en uppdaterad version av min egna FBTF-DeLorean. Den behöver vara lite stadigare och jag vill använda hjul och däck från "Speed Champions".

Har inte några nya bilder än, men ni kan se nedan hur den såg ut tidigare.


by Larry Lars, on Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andreaseldh

Citat från: Larry Lars skrivet 02 juli 2017 kl. 16:07
Bygger på en uppdaterad version av min egna FBTF-DeLorean...

Ser både bättre ut och är enklare byggd än den officiella ! Hur tänker TLG egentligen?

Wineyard

#3483
Försöker få ihop en torgmodul till min kyrka. Inte mitt vackraste verk, men någonting är det i alla fall...

Edit: Bilden blev ju synnerligen besynnerlig. Vet dock ej vad som gått snett. Aja. Finns på flickr.

o0ger

Citat från: Wineyard skrivet 04 juli 2017 kl. 18:41
Edit: Bilden blev ju synnerligen besynnerlig. Vet dock ej vad som gått snett. Aja. Finns på flickr.

Du har drabbats av Flickr-buggen. En ökänd bugg som gör sig påmind nästan varje gång jag embeddar BB-code från Flickr. Den enda lösningen är att editera IMG-taggen i efterhand och manuellt ställa in rätt upplösning på bilden.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Byggde ett par Brickheadz så här kvällen innan Örebro-resan (de ska med) - betydligt roligare och utmanande IRL än jag trodde... och nej, de är inte kopior av någon annans byggen, har bara lånat lite för den inre strukturen (tack Wineyard) ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Har fått ihop ett micropolis-bygge till SBC VI med 50 stycken 88646.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Pysslat på en landnings-shuttle till mars CBt. Känner mig rätt klar å tar med den till Örebro. Konstruktiv kritik emottages mer än gärna.

Odidoma

Citat från: Magnus den store skrivet 04 juli 2017 kl. 21:17
Har fått ihop ett micropolis-bygge till SBC VI med 50 stycken 88646.
kul, när får vi se bidraget?

Magnus den store

Citat från: Odidoma skrivet 04 juli 2017 kl. 21:36
Citat från: Magnus den store skrivet 04 juli 2017 kl. 21:17
Har fått ihop ett micropolis-bygge till SBC VI med 50 stycken 88646.
kul, när får vi se bidraget?
När jag hinner fota. Jag funderar dock på att bygga flera likadana hus fast med en annan accentfärg (basfärgen är svart). Dock behöver jag 168 grille tiles, i samma färg, per hus. Det är lite besvärligt för mig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Kvällsbygge :)
Ursäkta bildkvalitén
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

det kliade lite i fingrarna ikväll igen så jag testade en variant på Swestars "hands on bars"-teknik.


Odidoma


mullemannen

Mvh

Mullemannen

swestar

Efter inspirationsbilder från [CB Marsbas] klossade jag ihop ett hjul till ett större Marsfordon. Forfarande WIP.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.