Hjälp LEGO att dokumentera 60 års av kreativt lekande, skapande

Startat av Anders67, 25 augusti 2017 kl. 22:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Nästa år, den 28 januari, kommer vi att fira 60-årsdagen av LEGO® med en speciell film.
 
Den här filmen firar inte bara 60 år av LEGObiten, utan firar den rika historien vi alla har delat med kreativt spel.
 
Det är därför vi vill att den här filmen ska inkludera riktiga familjefotografier med barn som leker med LEGO under årtiondena.
 
Så vi behöver din hjälp.
 
Vi skulle älska det om du kunde radera dina gamla familjealbum för några bilder av dina barn, dina barnbarn, eller ens själv som barn som leker med LEGO.
 
Du kanske inte känner igen honom här, men vår VP Portfolio Innovation & Creativity, Matthew James Ashton, har vänligt erbjudit det första fotot som inspiration. Vi behöver mycket mer bilder så här för att göra den här filmen det bästa det kan vara.
 
Skicka dina bilder till lauren.charman@lego.com och ta med ett ungefärligt datum det togs och din nationalitet. Det sista datumet för att skicka bilder är 7 september 2017.
 
Vi kan inte garantera att alla bilder kommer att göra det till den sista filmen, men vi uppskattar väldigt den tid du har tagit för att hjälpa oss att göra detta LEGO-årsjubileum vårt bästa än.
 
Tack, vi ser fram emot att se dina bilder!
 
[Genom att delta i 60-årsjubileumskampanjen godkänner du härmed LEGO-gruppen med ditt personliga foto för marknadsföring på alla marknader och på alla plattformar utan någon begränsning gratis. Du garanterar att rättigheterna till fotot är ditt och inte ägs av någon tredje part, t.ex. En fotograf, marknadsföringsbyrå etc. Användningen av ditt foto kommer att regleras enligt LEGO-gruppens integritetspolicy som du kan läsa här https://www.lego.com/sv-/legal/legal-notice/privacy-policy- full.]


Tack google translate

Citat
Next year, on January 28th, we're going to celebrate the 60th anniversary of the LEGO® brick with a special film.

This film won't just be celebrating 60 years of the LEGO brick, but celebrating the rich history we've all shared through creative play.

That's why we want this film to include real family photos, featuring children playing with LEGO bricks across the decades.

So we need your help.

We'd love it if you could raid your old family albums for any photos of your children, your grandchildren, or even yourself as a child playing with LEGO bricks.

You may not recognise him here, but our VP Portfolio Innovation & Creativity, Matthew James Ashton, has kindly offered up the first photo as inspiration. We need lots more photos like this to make this film the best it can possibly be.



Please send your photos to lauren.charman@lego.com and include an approximate date it was taken and your nationality. The last date for sending photos is 7th September 2017.

We can't guarantee every photo will make it into the final film, but we hugely appreciate the time you've taken to help us make this LEGO anniversary celebration our best yet.

Thank you, we look forward to seeing your photos!

[By participating in the 60th Brick anniversary campaign you hereby consent to the LEGO Group using your personal photo for marketing purposes in all markets and on all platforms without any limitation for free. You warrant that the rights to the photo is yours and not owned by any third party e.g. a photographer, marketing agency etc. The use of your photo will be governed under the LEGO Group Privacy Policy which you can read here https://www.lego.com/en-us/legal/legal-notice/privacy-policy-full.]

PS. Dela gärna dina bilder även här på forumet - jag tror det skulle uppskattas

byStfn

Förutom att raid blev radera så var det en bra översättning! Detta är ju kul ju! Jag har flera bilder från barndomen som jag gärna skänker till Lego :)

Här är en del av en gammal som jag fick av min faster för något år sedan!
https://www.instagram.com/p/zPOTDKCxBs/ (går inte att visa instagrambilder)

Peter S

Hittade bara en bild, men det verkar mer vara brorsan som bygger bilar. Från 1973.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.