Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Making Camp

Startat av Full Plate, 31 januari 2016 kl. 23:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Riktigt snyggt, kul med fler Swebrickare i GoH (eller GoH-are i Swebrick? ;) )! Du har fått till riktigt bra undervegetation och trädkronor :)

Lite fundersam på trädstammarna dock, är det bara att de är ljusa mot ljus bakgrund eller har ditt bildbehandlingsprogram suddat ut bitar av trädstammarna när bakgrunden togs bort...?
Jag brukar välja färg på bakgrunden baserat på vad som ska synas mot den.

Magnus den store

Citat från: Full Plate skrivet 01 februari 2016 kl. 23:07
Träden är gjorda av droid arms och bars (och lövverk förstås...). Syns lite bättre på bilden nedan från ett av mina tidigare byggen (fast med yxor istället för bars). Ganska pilligt att bygga, men ger lite mer textur till barken.

Nu minns jag att jag sett den tekniken förr (och den mocen). Ser ut som du "flätat" armarna om varannan/-tredje och låst med yxor, eller?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Full Plate

Citat från: Magnus den store skrivet 02 februari 2016 kl. 11:27
Nu minns jag att jag sett den tekniken förr (och den mocen). Ser ut som du "flätat" armarna om varannan/-tredje och låst med yxor, eller?

Något åt det hållet. I princip är det en ring av yxor/bars som hålls ihop av droid arms.

Citat från: Gideon skrivet 02 februari 2016 kl. 10:08
Riktigt snyggt, kul med fler Swebrickare i GoH (eller GoH-are i Swebrick? ;) )! Du har fått till riktigt bra undervegetation och trädkronor :)

Lite fundersam på trädstammarna dock, är det bara att de är ljusa mot ljus bakgrund eller har ditt bildbehandlingsprogram suddat ut bitar av trädstammarna när bakgrunden togs bort...?
Jag brukar välja färg på bakgrunden baserat på vad som ska synas mot den.

Tackar Gideon!

Du har rätt att det nog inte var rätt val av bakgrundsfärg när jag har vita träd, och jag drog nog lite för hårt i vitbalans slidern också  ;) Tenderar att inte ha så mycket vitt i mina byggen så har alltid kört vit bakgrund, och fotograferar också mot vit bakgrund. Men dags att bli mer flexibel  :)

Slängde ihop en modifierad version av en av bilderna efter kommentarer. Bättre eller?


Jonsson

Klart lämpligt val av bakgrundsfärg på sista bilden, ger en fin kontrast samtidigt som den kompletterar paletten i övrigt. Dessutom framhäver den björkstammarna betydligt bättre - vilket bara är av godo, jag gillar verkligen tekniken du använt för att få till dem. Tummen upp! =)

ByggareDan

Snyggt bygge som är snyggt fotat också, träden som är riktigt tjusiga kom mer till sin rätt med den gulaktiga bakgrunden.

Får väl säga välkommen hit o hoppas få se mer byggen från dig.

/ByggareDan

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Full Plate skrivet 02 februari 2016 kl. 13:56
Citat från: Magnus den store skrivet 02 februari 2016 kl. 11:27
Nu minns jag att jag sett den tekniken förr (och den mocen). Ser ut som du "flätat" armarna om varannan/-tredje och låst med yxor, eller?

Något åt det hållet. I princip är det en ring av yxor/bars som hålls ihop av droid arms.

Kan du visa mer i detalj hur du har gjort? Jag satt och testade men höll på att krevera.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lordflintstone

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 februari 2016 kl. 07:29
Citat från: Full Plate skrivet 02 februari 2016 kl. 13:56
Citat från: Magnus den store skrivet 02 februari 2016 kl. 11:27
Nu minns jag att jag sett den tekniken förr (och den mocen). Ser ut som du "flätat" armarna om varannan/-tredje och låst med yxor, eller?

Något åt det hållet. I princip är det en ring av yxor/bars som hålls ihop av droid arms.

Kan du visa mer i detalj hur du har gjort? Jag satt och testade men höll på att krevera.
+1

Joacim

Som alla redan sagt grymt snyggt bygge och väldigt imponerad av dina träd!

Full Plate

Citat från: Lordflintstone skrivet 11 februari 2016 kl. 08:17
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 februari 2016 kl. 07:29
Citat från: Full Plate skrivet 02 februari 2016 kl. 13:56
Citat från: Magnus den store skrivet 02 februari 2016 kl. 11:27
Nu minns jag att jag sett den tekniken förr (och den mocen). Ser ut som du "flätat" armarna om varannan/-tredje och låst med yxor, eller?

Något åt det hållet. I princip är det en ring av yxor/bars som hålls ihop av droid arms.

Kan du visa mer i detalj hur du har gjort? Jag satt och testade men höll på att krevera.
+1

Jag hade faktiskt tänkt ta lite bilder på tekniken och lägga upp. Precis färdig med ett nytt bygge nu (med samma teknik) så hoppas få lite tid att ta lite bonus bilder.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Full Plate skrivet 12 februari 2016 kl. 23:46
Citat från: Lordflintstone skrivet 11 februari 2016 kl. 08:17
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 februari 2016 kl. 07:29
Citat från: Full Plate skrivet 02 februari 2016 kl. 13:56
Citat från: Magnus den store skrivet 02 februari 2016 kl. 11:27
Nu minns jag att jag sett den tekniken förr (och den mocen). Ser ut som du "flätat" armarna om varannan/-tredje och låst med yxor, eller?

Något åt det hållet. I princip är det en ring av yxor/bars som hålls ihop av droid arms.

Kan du visa mer i detalj hur du har gjort? Jag satt och testade men höll på att krevera.
+1

Jag hade faktiskt tänkt ta lite bilder på tekniken och lägga upp. Precis färdig med ett nytt bygge nu (med samma teknik) så hoppas få lite tid att ta lite bonus bilder.

Det gillar jag och mina nerver.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Jesperrydhog

Jätte fina färge. Det ser ut som i höstens färger. Jag gillar det.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.