Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Snygg bil o hög igenkänningsfaktor som i alla dina byggen.

Citat från: o0ger skrivet 24 augusti 2015 kl. 18:43
Jag gillar verkligen bilen. Snygga stänkskärmar, och det rutiga mönstret är verkligen bra. Jag tycker dock att du borde försöka få till lite bättre struktur i de grå igenskärmade fönstren.

Tex så här:



Eller varför inte använda 2877?

Mittenvarianten med gamla minifigstegen ser ju schysst ut, om man dessutom kunde förskjuta in den så att dess yttre kom i kant med bilens hela sida så skulle det kunna bli riktigt bra.

/ByggareDan

robban

Citat från: ByggareDan skrivet 24 augusti 2015 kl. 19:54
Snygg bil o hög igenkänningsfaktor som i alla dina byggen.

Citat från: o0ger skrivet 24 augusti 2015 kl. 18:43
Jag gillar verkligen bilen. Snygga stänkskärmar, och det rutiga mönstret är verkligen bra. Jag tycker dock att du borde försöka få till lite bättre struktur i de grå igenskärmade fönstren.

Tex så här:



Eller varför inte använda 2877?

Mittenvarianten med gamla minifigstegen ser ju schysst ut, om man dessutom kunde förskjuta in den så att dess yttre kom i kant med bilens hela sida så skulle det kunna bli riktigt bra.

/ByggareDan
baksidan på en tegelstensbit funkar väll eller har jag missat något?
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

CopMike


stej123

Tack för förslagen. Jag kommer nog bygga om persiennerna med 1x2 brick with grill som länkats, om jag bara hittar lådan där jag gömt dom bitarna...


Ashman

Citat från: stej123 skrivet 24 augusti 2015 kl. 18:11


Har du alla bilarna? :) Hans som har Legobutiken i Skellefteå har nästan alla samlarbilarna och nu står mina tintinbyggen ute på ett café han driver under sommaren, bredvid montern med bilarna :D


Missade ditt inlägg, sorry...

Nej jag har inte alla. Jag har kanske 30 stycken, plus lite annat smått och gott, bl a någon omslagsscen, lite figurer, månraketen, mm. Hade varit kul att se utställningen med samlarbilarna plus Legot. Har du foto på det?

Anledningen att jag slutade samla var egentligen att jag fick platsbrist. Har en monter som min fru klätt i Tintin-papper och den är full så jag började samla och lägga i lådor. Kändes inte lika kul längre då.


Ashman

Här är det jag har framme. Montern klädde frugan i Tintin- tidningspapper.

stej123

Citat från: Ashman skrivet 27 augusti 2015 kl. 18:03
Här är det jag har framme. Montern klädde frugan i Tintin- tidningspapper.

Snygg samling!

Här är utställningen:


stej123

Uppdatering:

Har just beställt ca 4500 bitar till Moulinsart :)

ByggareDan

jag säger som Aschberg brukar säga när literraturpriset delas ut.
-Äntligen!

Vi (iallafall jag) är ju riktigt sugna på o se ett till högklassigt Norrlandsbygge.
Håller ju tummarna att det blir av, men du har ju svårt att dra dig ur nu när du avslöjat att du beställt bitar o dessutom har vi ju sett den finfina LDDritningen.

/Byggaredan


Storm_666

Citat från: stej123 skrivet 29 oktober 2015 kl. 19:28
Uppdatering:

Har just beställt ca 4500 bitar till Moulinsart :)

Ojojoj  :) Ser verkligen fram emot att få se detta irl  ;)

Citat från: ByggareDan skrivet 29 oktober 2015 kl. 20:33
jag säger som Aschberg brukar säga när literraturpriset delas ut.
-Äntligen!

Vi (iallafall jag) är ju riktigt sugna på o se ett till högklassigt Norrlandsbygge.
Håller ju tummarna att det blir av, men du har ju svårt att dra dig ur nu när du avslöjat att du beställt bitar o dessutom har vi ju sett den finfina LDDritningen.

/Byggaredan



Helt rätt ByggareDan, nu har han ingen ursäkt att dra ut på det längre  ;)

stej123

Citat från: Storm_666 skrivet 29 oktober 2015 kl. 20:44
Citat från: stej123 skrivet 29 oktober 2015 kl. 19:28
Uppdatering:

Har just beställt ca 4500 bitar till Moulinsart :)

Ojojoj  :) Ser verkligen fram emot att få se detta irl  ;)

Citat från: ByggareDan skrivet 29 oktober 2015 kl. 20:33
jag säger som Aschberg brukar säga när literraturpriset delas ut.
-Äntligen!

Vi (iallafall jag) är ju riktigt sugna på o se ett till högklassigt Norrlandsbygge.
Håller ju tummarna att det blir av, men du har ju svårt att dra dig ur nu när du avslöjat att du beställt bitar o dessutom har vi ju sett den finfina LDDritningen.

/Byggaredan



Helt rätt ByggareDan, nu har han ingen ursäkt att dra ut på det längre  ;)

Förhoppningsvis får jag bitarna under nästa vecka, sen kommer jag behöva göra några kompletterande beställningar men nu är jag igång iaf :D

Muede

Det kommer bli hur ballt som helst. Glöm inte det lösa trappsteget om du ska göra någon inredning.   ;D
/ Muede

shutter

Varje bygge är ett mästerverk. Gillar både flygplanet och taxin från senast. Ser fram emot att ses igen och se dina byggen IRL!

stej123

Citat från: shutter skrivet 06 november 2015 kl. 21:22
Varje bygge är ett mästerverk. Gillar både flygplanet och taxin från senast. Ser fram emot att ses igen och se dina byggen IRL!

Förhoppningsvis ses vi i Halmstad? :)

Citat från: Muede skrivet 30 oktober 2015 kl. 06:59
Det kommer bli hur ballt som helst. Glöm inte det lösa trappsteget om du ska göra någon inredning.   ;D

Det kommer självklart vara med ;D Första steget blir dock att då till exteriören :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.