Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Har hittat Rastapopulos nu:

Untitled by stej123, on Flickr

stej123


robinnilsson403

Snyggt! Jag kan knappt vänta på hur hon ser ut när hon blir klar! (Fartyg ÄR kvinnor :P)
Jag gillar färgerna skarpt.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Etzel

Wow, nu blev jag ännu mer imponerad av ditt Tintin-projekt! Att ge sig på att bygga Enhörningen ser ut att vara ett riktigt utmanande projekt. Lycka till, det ser redan väldigt fint ut!

stej123

Citat från: robinnilsson403 skrivet 01 juni 2015 kl. 22:22
Snyggt! Jag kan knappt vänta på hur hon ser ut när hon blir klar! (Fartyg ÄR kvinnor :P)
Jag gillar färgerna skarpt.
Tackar :)
Citat från: Etzel skrivet 01 juni 2015 kl. 22:48
Wow, nu blev jag ännu mer imponerad av ditt Tintin-projekt! Att ge sig på att bygga Enhörningen ser ut att vara ett riktigt utmanande projekt. Lycka till, det ser redan väldigt fint ut!

Hade från början tänkt bygga ett i riktig minifig-skala, men efter att jag räknat lite så kom jag fram till att det isf skulle bli 1,7m...
Så det här blir en kompromiss mellan vad jag egentligen vill göra och vad jag har tid/råd/plats att bygga. Jag har bland annat fått rationalisera bort ett helt batteridäck, men jag hoppas att Enhörningen går att känna igen ändå!

ByggareDan

Enhörningen kommer garanterat bli igenkänningsbar när du bygger den, ser ju riktigt bra ut.
1,7m är ju inte mera yta än att du skaffar en träskiva att bygga på i sängen och sen sover du i köket, hallen, hos grannen eller där du helt enkelt får plats  ;)
I ren minifigskala skulle ju även höjden bli enorm.
I din nuvarande tänkta skala vad hamnar du på i längd, bredd och höjd?
Kom bara ihåg att bygg den transportbar/delbar så den kan komma ut ur dörren om den ska visas upp.

/ByggareDan

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ByggareDan skrivet 02 juni 2015 kl. 17:59
Enhörningen kommer garanterat bli igenkänningsbar när du bygger den, ser ju riktigt bra ut.
1,7m är ju inte mera yta än att du skaffar en träskiva att bygga på i sängen och sen sover du i köket, hallen, hos grannen eller där du helt enkelt får plats  ;)
---
/ByggareDan

Det gäller att prioritera!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 02 juni 2015 kl. 17:59
Enhörningen kommer garanterat bli igenkänningsbar när du bygger den, ser ju riktigt bra ut.
1,7m är ju inte mera yta än att du skaffar en träskiva att bygga på i sängen och sen sover du i köket, hallen, hos grannen eller där du helt enkelt får plats  ;)

;D Det har faktiskt hänt att jag sovit i soffan för att jag haft en massa lego i sängen...
Citat från: ByggareDan skrivet 02 juni 2015 kl. 17:59
I ren minifigskala skulle ju även höjden bli enorm.
I din nuvarande tänkta skala vad hamnar du på i längd, bredd och höjd?
Kom bara ihåg att bygg den transportbar/delbar så den kan komma ut ur dörren om den ska visas upp.


/ByggareDan

Den kommer bli ca 60 cm lång, 13 cm bred (16 studs) och ca 50 cm hög med master. Till skrovet har jag använt legos 16x8 "hull", så just nu är skrovet platt,men jag tänker nog bygga till underdelen på skrovet (det som är under ytan) senare och då blir den ju lite högre.

Jag kommer bygga den i godtyckliga moduler så att man kan titta in på kanondäcket osv :)

Storm_666

Som vanligt är det ett nöje att se dina byggen Stefan  :) Hoppas att få se dessa väldigt snart  :)

sandpeople


stej123

Lite nya WIP-bilder:







Saknas bara lite strings nu så känner jag mig rätt klar utvändigt.

Etzel

Mycket snyggt! Gillar särskilt hur du har använt repen med små bars på, det blev väldigt bra.
Nu till den viktigaste frågan, är stormasten ihålig?  ;)

Anders67


AndersI

Oj! Verkligen snyggt! Den vore väl nåt för Lego Ideas?

dalle

Riktigt snygg skuta. Det jag fastnar mest för är masterna.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.